Re: blogje har099bezorgster!

321
Maandag: half 3, kreeg ik een telefoontje, of ik een invalwijk wilde doen. ik natuurlijk van: Waar,hoe groot, welke straten.
Kreeg paar onbekende straten te horen. ik heel twijfeld... je krijgt er een extra vergoeding bij! ik meteen oke je hebt me overgehaald! ik doe de wijk wel 1 keer!.
Bij het sorteren, kreeg de schrik van me leven, nu weet ik wat er met me andere postwijk is gebeurt.. die hebben ze gewoon helemaal uit elkaar gerukt! had 4 a 5 straten van me vorige wijk. Had de pee er in. was zo mooie wijk en dan doen ze dit.
Half 11 snachts nog bezig geweest met de route.. dit doe ik echt nooit meer!

Bezorgdagje 11-12-2012
Ik had deze keer zo iets van, laat ik me regenbroek maar thuis houden, maar wel me thermo broek & sokken aan en me stevige schoenen. Lekker warm, want het was best koud. had 5 bakken, maar het hadden er gerust 6 kunnen zijn. Kon niet alles meenemen. dus de pakketjes die naar tandpasta roken, die deed ik als laatst! ik was zo blij, geen sneeuw niks! helemaal niks! kom bij me eerste straat niks aan de hand. tweede straat, ziet van schrik dat er 1 brievenbus wederom is opgeblazen.. dan denk ik zo... nou nou leuk iemand anders zijn of haar brievenbus opblazen. en toch krijg ik het niet over me hart om daar iets van post in te doen! inmiddels 3 straten verder. waar vorige week nog 2 opgeblazen brievenbussen waren, waren nu planken voor gedaan, waardoor er niks doorheen kon. ik lichtelijk vloeken, want ik had de poststukken van vrijdag nog. ik had zo iets van, nou die brievenbussen hebben ze wel gemaakt? nee dus. Inmiddels helemaal klaar met me eigen wijk.

Hup naar wijk twee, ook daar had ik 5 bakken van, maar je kon zo zien dat het er eigelijk 6 horen te zijn. Ook hier kon ik niet alles meenemen, dus begon ik andersom vandaag, bij de laatste straat. best wel koud bij het strand, ik moest best wel lachen, want ik kon geen 1 nummer zien. ja nummer 3... dat was het enigste maar van de rest kon ik helemaal niks vinden. ik deed ook niet echt de moeite om te zoeken. andere straten liep ik ook rustig door heen. had er geen zin meer in ook. ik had het idee dat ik nu 3 verschillende invalwijken voor de helft liept. dat is het nadeel als je dan elke wijk hebt gehad in gorinchem en de wijken worden om gegooid. dan herken je sommige momenten nog. maar helaas, google maps moest er aan te past komen om 1 straat te vinden, wat bleek nou, die straat lag aangrensend van de straat waar ik stond. Ook kon ik heel moeilijk de huisnummers vinden, dan liepen oneven en even door elkaar en dan weer net niet. ook waren sommige brievenbussen gewoon zo gesloten dat er gewoon niks meer in kon. Bij de laatste paar straten, die mij dus bekend waren, hoorde ik mensen, goh ben jij er weer? lang geleden! en ik heel zuchtend gezegt van, ja de wijken zijn omgegooid, dus mij die je alleen als het echt nodig is.

ik was zo blij dat ik klaar was. ik was wat minder blij dat ik wel 3 uur deed om in dordrecht te komen :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

322
@har

lijkt me ook echt balen als je je "oude" wijk zo uit elkaar ziet vallen.
de wijk dus nu over twee bezorgers verdeeld.
had je wel een grote wijk dan har.

het zal de komende tijd wel druk blijven omdat we met kerst en nieuwjaar niet werken.
en de post moet toch verdeeld worden.
ik zou maar niet zo snel invalwijken lopen in deze periode als je er geen tijd voor hebt.

323
@Carla

het valt zwaar op me hart. de wijk is wel groter geworden, maar op hoe het is gegaan, dat doet me zo pijn :(.
ik denk dat de wijk onder 4 bezorgers is ondergedeeld.

klopt ook, ik deed het vandaag met veel moeite, terwijl me gedachten juist bij me andere werk zat.
ik heb voor me zelf duidelijk gemaakt, in de wintermaanden geen invalwijk!

324
bezorgdagje 14-12-2012

had 8 bakken met post te verwerken. het was gelukkig niet al te koud en geen sneeuw te zien. maar soms bespeurde ik toch wel wat gladheid!. niet bepaald een boeiende dag om te bezorgen. heb 2x moeten rijden, kreeg het gewoon niet mee. het was wel lekker rustig op de weg, en kon vlot doorlopen, al moest ik bepaalde straten wel dubbel lopen, zo groot waren de stapels. gelukkig waren er deze keer geen brievenbussen ontploft! al moet ik zeggen dat in 1 straat, nog steeds 2 brievenbussen dicht, ditmaal stond er in koeienletters op, POST AANBELLEN AUB!!. dus ik denk, nah ik kom wel later terug, mij beetje te vroeg om aan te bellen om half 8. dus ik maakte me wijkje af en reed weer naar de straat van de brievenbussen. ik belde eerst bij A aan, die deed gewoon gauw open alsof hij al naar buiten had gekeken. lijkt me logies heb vanaf 30 november geen post kunnen brengen daar. het was een buitenlandse meneer, dus de communicatie was erg stroef. dus ik vroeg goh moet ik bij B ook bellen? kreeg geen reactie, dus ik belde ook maar bij B aan. moest wel 2x bellen, maar de deur ging open, ook zonder dat er werd gevraagt van, wie is daar? wederom ook een buitenlandse meneer, dus ik heel voorzichtig van Hier is u post en zoeff weg was ik. normaal gesproken bel ik dus nooit aan! maar om nou A en B vanaf 30 november geen post te geven, nee zo ben ik niet.

Einde van de middag, kreeg ik een e-mail of ik een invalwijk wilde lopen volgende week. ik zo van, om welke wijk gaat het? kon tussen 2 wijken kiezen. in de stad of buiten het dorp.. nou ik koos voor de stad. werd gezegt van het is een pittige wijk, ik op mijn beurt hoe kom je daarbij? heb die wijk 2 jaar lang onder me hoede gehad. niks pittigs aan!!!! dus dinsdag heb ik 1x me hele oude vaste wijk weer in handen :D! hopen dat daar niks aan veranderd is!

326
slagvaardige schreef:En je zou in de wintermaanden toch geen invalwijk meer doen? :lol:
:lol: ik weet het, maar op dinsdag hoef ik bij me andere werk niet te werken, dus dat kwam wat gunstiger uit. :oops: dan ken ik er niet zo lang over doen als ik zelf wilt en kan ik lekker rustig om me heen kijken. dat kan ik namelijk niet als ik weet dat ik daarna bij me andere werk nog moet werken. > hoe eerder ik bij me andere werk bent, hoe meer geld ik verdiend op 1 dag :mrgreen:

328
denk dat ik die straat dan maar als laatst doet, zolang de brievenbussen nog niet gemaakt zijn. of ik houd de post van a en b apart, tot ik aan de laatste straten begint :) tuurlijk ben ik een schatje, alleen hoe ik er op dat moment uit zag, dat was best niet schattig! ik leek wel een blauwe kikker met roze schoenen :mrgreen:

329
Bezorgdagje 18-12-12

en net als me collega blogger, ben ik ook lekker vlot klaar voor mij doende.
had 2 wijken. in me eigen wijk liep ik overal lekker vlot door heen. het was droog en lekker warm. en kwam vaag genoeg mensen tegen. die ik normaal gesproken dus niet tegen zou komen. :lol:
de brievenbussen zijn weer gemaakt dus daar had ik ook geen last meer van!

in me tweede wijk. het was een wijk die ik 2 jaar lang onder me hoede hebt gehad en dus nog uit me kop kende! die mocht ik vandaag weer lopen. daar liep ik raar genoeg ook alles vlotjes door. al was het wel zoeken naar de zijstraatjes en sommige nummers. en het hoogte punt van die wijk was dus dan ook, dat ik in 1 straat stond, 3 huizen zag, de middelste was nummer 19a, en de 2 er naast hadden geen nummer of ook naam. dus ik bellen, en ze zeggen dat het op een kruising stond. dus ik op goed geluk het poststukje er in gedaan, kwam er later achter dat het zo kerkachtig iets was. ook werd ik gebeld of ik de laatste 2 vrijdagen ook die wijk wilde lopen, ik zo ja hoor! is goed! voel me als een vis in het water hier. wat bleek nou, de vorige bezorger die liep de kantjes er van af.. dus hopelijk heb ik het een beetje goed gedaan vandaag! :D

330
sorteerdagje 20/12/2012.

had 3 postbakken voor de ene wijk en voor de ander had ik er 6.
Ik begin bij me eigen wijk denk dat gaat wat sneller. jaja en dat ging sneller, trof wel een pakketje aan met adres *voor de postbezorger* in die trent denk ik dan. me eigen wijk helemaal klaar. dan wijk 2.
De stapels komen weer en wist op een gegeven moment niet meer waar ik zoeken moest.
Zie ik van schrik een brief. Grote koeieletters *werkinstructie tijdschriftenpost* dan dwalen me gedachten af, laatste keer dat ik die had ik gezien was wel erg langgeleden. Ik kijk naar het groene blaadje er achter en denk och het zal wel goed zijn, koppelt het blaadje los van elkaar. Na een tijdje denk ik o laat ik eens lezen. Als of ik een trap na kreeg.

Uw postwijk is een aandachtswijk geworden. Dit betekent dat u gedurende een aantal weken tijdschriften gaat controleren op ontvangst en zorgt voor een coorecte bezorging. het gaat ditmaal om 17 abonnementsbladen

ik dacht bij me zelf is dit een grap ofzo? ik neem weer eens een invalwijk en boem 2de dag meteen een aandachtswijk.. fijn bedankt bezorger die daar voor gezorgt heeft. helaas kan ik niet eerder bellen met me leidinggevende dan maandag. Als of ze dan ook bereikenbaar zijn. ze hebben namelijk een verhuizing achter hun rug en ja daar hebben ze nu uitgerekend 2 dagen voor inbeslag genomen, we kennen niet bellen en niet mailen niet. ja een nood telefoonnummer mocht er echt iets met spoed zijn. Maar ik baal dus als een stekker, dat hadden ze me echt wel mogen vertellen. Al die stomme vinkjes aangekruist, en dat vergt ook erg veel tijd, steeds weer de straat en huisnummer vinden. en dan staat er ook nog eens op dat stomme blad alleen het huisnummer en geen adres... fijn!! nou ik zou blij zijn als ik morgen klaar bent met de post.