Re: Geo-Route.

501
@ ophalen

wat lees ik nu ... voor 3 tientjes 5 uur werken à 6 euro per uur bij Postnl?
voor het geld hoef je dan ook niet meer daar te blijven ;)
nou wat let je dan om over te stappen naar sandd... kan je gewoon beginnnen om 8 uur zo je wil!

Ge route....? Nee, hoor gelukkig bepaal je als postbezorger zelf je route, zelf je tijden en je sorteert ook zelf.
ik vind het langzamerhand wel logisch dat er toch een aantal, die het postbezorgen leuk vonden om te doen,
na al dat gezeur met die toeloop van h.a.h. ondanks hun stevige kritiek, toch overstappen naar sandd, Welkom ;)

@scully..
als je het nogmaals leest dan zie je dat ik t.a.v. de postbuidel schrijf... mischien is alle kritiek tot nu toe wel
theoretisch! jij bent één van de weinigen tot nu toe die er in eerste instantie positief tegenover staat.
laat het horen, als het bevalt! Het betekent voor je collega's die er tegenop zien mischien wel een positief bericht!

en... ik kijk niet neer op iemand die 1 1/2 uur werkt. ik ben toch zelf een deeltijd werker scully.
maar een baan bij de post , dat vereist wel enige fysieke goede conditie...en als de werkgever mensen
gaat aannemen die allerlei lichamelijke ongemakken hebben, is het geen goede werkgever want dan is
dit beroep niet voor hen weggelegd. of strijkt postnl er subsidie mee op..?

zo belanden er straks alleen maar meer mensen in de ziektewet en dat moet niet de bedoeling zijn :oops: .
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 14 jan 2012, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.

502
postbode21 schreef:@ ophalen

nou wat let je dan om over te stappen naar sandd... kan je gewoon beginnnen om 8 uur zo je wil!
Ge route....? Nee, hoor gelukkig bepaal je als postbezorger zelf je route, zelf je tijden en je sorteert ook zelf. :lol:

voor 1ct a 300 stuks dat is nog minder :)

503

Ge route....? Nee, hoor gelukkig bepaal je als postbezorger zelf je route, zelf je tijden en je sorteert ook zelf. :lol:
Onze nieuwe CAO nog niet gelezen...niemand werkt bij PostNl voor 6 euro per uur!
Wij krijgen keurig 9,11 euro bruto als je 3 jaar of langer aaneengesloten werkt bij PostNL.
Werk je korter dan 3 jaar, krijg je iets minder dan 9 euro bruto per uur.

504
@Jette

Precies Jette... 9. euro bruto... als je al 3 jaar of langer werkt.
ik neem aan dat Ophalen het heeft over netto... blijft er dus 6 euro over..

als je minder dan 3 jaar werkt... zoals zovelen op dit forum... wordt het dus nog minder... ga je netto
richting de 5 of 5,5 euro. per uur.

het verschil met sandd is zo miniem in dit opzicht.. ;)

506
Mee eens postbode 21, maar als ik bij ons op het depot kijk, dan is meer dan 80% ouder dan 45 en vrouw. En die doen de postbezorgen naast het huishouden er even bij.

Ik heb zelf een aandoening, mijn gewrichten schieten uit de kom. Maar dit werk is voor mij goed te doen. Juist het lopen is voor mij prettig. Maar daardoor ben ik mede door mijn vooropleiding wel erg gespitst op ergonomisch onverantwoorde dingen. En heb ik dus een heel grote voorkeur voor de buidel. Al zou ik nog liever een post-boy hebben.

Wat ik zo jammer vind is dat mensen dingen doen die onverantwoord zijn, alleen omdat ze vinden dat een postbode/bezorger dat maar moet kunnen , omdat het altijd zo is gedaan. Dan kun je wel 8 jaar al in dienst zijn, maar of dat goed is.... Zeker als er andere mogelijkheden zijn. Maar men vind dat je niet mag klagen.

Ik merk bij mij op depot ook dat veranderingen niet makkelijk doorgevoerd worden. De mensen zijn nogal behoudend. En willen niks nieuws proberen. Fietskar is belachelijk, maar ze krijgen nu in de gaten dat ik sneller klaar ben omdat ik niet op en neer hoef te rijden. En nu komen de vragen waar heb je die gekocht. Maar eerst word je wel uitgelachen.

507
Jette schreef:

Onze nieuwe CAO nog niet gelezen...niemand werkt bij PostNl voor 6 euro per uur!
Wij krijgen keurig 9,11 euro bruto als je 3 jaar of langer aaneengesloten werkt bij PostNL.
Werk je korter dan 3 jaar, krijg je iets minder dan 9 euro bruto per uur.

wil je het max eruithalen,geen andere werkzaamheden,zorgen dat je onder de 18uur zit
dan pak je netto rond de 8 p/u (33% schaal)maar je mag niks erbij doen anders daalt dit heel erg.
18*13*8/3= 624 netto pm (hier huur je net een huis van).

p.s de gem supermarkt betaald beter en het stikt van het werk hier:

http://www.ikwerkindesupermarkt.nl/file ... -_2011.pdf

loop je niet in de kou en regen
Laatst gewijzigd door ophalen op 14 jan 2012, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

508
@scully

ben blij dat we elkaar begrijpen.
probeer jij lekker dat postvest uit.. werkt het wel, mooi meegenomen!
maar ga je a.u.b. niet overtillen! ;)

@88CE
stukloon voor de ovo -er... bij arbeidsovereenkomst wordt dat omgezet in uurloon vermeerdert met vak.geld/doorbetaling vakantie etc...

het komt in feite hier op neer... heb je tussen de 400 - 800 poststukken per wijk,
dan kom je uit op het minimumloon... zit je eronder of erboven.... dan niet.

kwestie van... hopen dat je een goede wijk hebt. ;)

@ophalen
met jou kan ik blijven lachen, is ook belangrijk want dat compenseert het treurige van sommige situaties :D

@jette

niet ik , maar je collega ophalen schreef over 6 € per uur... en neem me dan niet kwalijk dat ik daar op doorga.. ;)