Re: Geo-Route.

521
**** Beste Jan en Postbode21 ****

Hier was ik al bang voor, kunnen jullie deze persoonlijke discussie die nog wel even voort kan duren, svp in een eigen topic vervolgen? Dan blijft dit topic gaan over de Geo-route

Mijn dank is groot.
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

524
frankvanW schreef:**** Beste Jan en Postbode21 ****

Hier was ik al bang voor, kunnen jullie deze persoonlijke discussie die nog wel even voort kan duren, svp in een eigen topic vervolgen? Dan blijft dit topic gaan over de Geo-route

Mijn dank is groot.

@Frank
dan geef ik het voortouw :)
opdoeken de Geo

525
Aanstaande dinsdag gaat mijn Geo-route van start. Ben benieuwd.

Als mijn post op tijd en goed gebundeld beschikbaar is, zie ik persoonlijk geen problemen, heb mijn nieuwe wijk op de fiets als even proef-gefietst en gelet op bijzonderheden, het zal hier en daar even zoeken worden naar sommige brievenbussen en de handigheidjes voor een nieuwe wijk, maar zie eigenlijk weinig verschil met een andere wijk die mij onbekend is. De voorgestelde geo-route is te doen, als zou ik hem zelf precies andersom lopen, maar dat maakt weinig uit.

Wat zijn jouw ervaringen?
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

527

Zo, zo ben jij de nieuwe moderator van dit forum.
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011

528
Cortina schreef:

Zo, zo ben jij de nieuwe moderator van dit forum.
Dat zou ik wel willen zijn hier de Mod

529
88CE schreef:Vraag me nog steeds af wat die GEO route voor zin heeft, je loopt je wijk(en) toch al hoe het jou uit komt.
Georoute is bij de post gekomen om kosten te besparen,zowel in de voor als na processen.
Voorheen werd een wijk (postcode reeks) gelopen door handmatige opmeters.
Er was een ruime marge aanwezig voor de drukke dagen en minder snelle uitvoerende bestellers.
Door Georoute wordt dit alles teniet gedaan,alle straten zijn ingevoerd in dit programma.
Het werk kan door minder mensen gedaan worden(die vanzelf uitvallen)en de kosten worden enorm gedrukt,
De org besteller kost ongeveer 16k netto een pbz kost minder dan bijstandsnorm voor 40 uur.
Ook het arbo verhaal komt om de hoek kijken, voorheen mocht je maar 20kg per tas meenemen,
naar mijn menig wordt dit met de nieuwe regeling ruim overschreden.
Zeker met die nwe oranje bags.
Per saldo is het met de nwe WTR gewoon meer voor minder.(voor zowel de pb/pbz en de post zelf)