Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

81
OOO telefoonboeken ja pfff ik herinner me het nog kersvers wat een gezeul en gesjouw toen bij SMN. Ik had er 1200 te gaan en het stond hier in huis muurvol, vreselijk haha bijna een trauma opgelopen van: dit nooit meer!
In het buitengebied lekke band en tassen vol telefoongidsen erin, balen was dat. Ik was genezen!
Wij hier hebben nu een wekelijkse krant erbij die ook op vrijdag moet maar ik heb dit afgeketst , als je meer dan 1 wijk hebt en deze hah krant is dat echt te veel. Het is een krant geen foldertje.
Hier zijn nog geen andere postbedrijven bezig zover ik weet, alleen Post .nl . DCW post en Media Connection.
Nee ik hou het bij de Ikeas en reisboeken/agendas dat is al zwaar genoeg qua gewicht!

82
Dinsdag de 17 e januari

Allemans nog aan toe ik ben helemaal niet ok. Nu mijn buik is van slag en ik ren maar heen en weer, zo begint de dag.
Dus ik moet later beginnen en het weer is prachtig. Wel onder nul maar zo heelijk zonnig en crisperend fris.
Moet ook zeggen dat de pit er niet in zat maar het ging toch aardig goed, veel bussen zaten vastgeplakt door vorst, dat was minder voor mn stijve vingers. Tja ik heb wel die mooie SMN handschoenen maar de vingers steken er wel mooi uit.
De aantallen waren te overzien en het gewicht ook alles kon mee op 1 ronde.
Het was rustig met een paar begroetingen kwam er geen praatje tot stand. Zo ongeveer op de helft had ik het niet meer en wist niet waar ik t zoeken moest, net op zon punt dat je nergens aan kan bellen laat staan net geen bekenden zitten om dat aan te durven. Laten we wel wezen je doet dit liever thuis ja toch.
Tanden op mekaar aanknijpen en doorgaan tot het zakt. Pfew dat gebeurde en ik kon alles gewoon afmaken tot als laatse de boodschappen ronde naar de super dus. Is dat ook gedaan.
Tevreden fiets ik naar huis met een reuze trek. Heb het maar even heel kalm aan gedaan vanmiddag, even zippen en zappen op de bank bij de CV.

83
vrijdag de 20 e januari

De weergoden zitten mee vandaag, ik heb een droge dag besteld omdat het een lange bezorging gaat worden. Lang vanwege hah post in elke straat van elke wijk(en).
Dat nbetelend heel veel lopen. Heel veel en hoop dat ik alles weg krijg(dat is dus net niet gelukt).
Kwam een collega tegen met het zelfde probleem het was te veel voor een dag of je moet echt van half 9 tot pakweg 5 uur doorsjouwen. Dat doet niemand.
Dus de Sanddvrouw spaart even wat energie voor morgen, het belangrijkste is in ieder geval bezorgt.
Tijdens de lunch verder gesorteerd en even gerust in de wamte wat heel welkom was. Op zich een vrij saaie bezorging qua kletspraatjes nee daar was geen tijd voor er moest gewerkt worden.
Een vriendin moest dat ondervinden die ik tegenkwam van : meis ik moet echt door!!!!
En zo heb ik heel wat hekjes overgestapt en obstakels bedwongen met mn lange benen, lopend gaat vlot want je schiet overal tussendoor.
Ik verspil geen tijd om een hekje te openen en te sluiten nee ik stap eroverheen,klaar. Keurig toch!
Goed ik heb behoorlijke trek want ben toch vrijwel de hele dag bezig geweest met depost.
Nu de pannen op t gas en straks aan de warme hap! Eetse allen!

84
Dan heb jij zeker de plensbuien en de hagelbuien naar Arnhem gestuurd. :mrgreen: Hier alleen geregend en gehageld, met af en toe een droge, korte periode tussendoor. DANK JE!! :lol: (grapje hoor)

Ben wel blij voor je dat je met al dat hah in ieder geval droog weer had.
Ik had een extra inval wijk vandaag. 6 flatgebouwen, alleen.... ik moest van verdieping naar verdieping lopen, omdat ze geen centrale brievenbussenhal hadden beneden. :o Ja, ik weet het. Ik ben verwend geraakt met mijn eigen (flat) wijkje, met alle brievenbussen beneden. :mrgreen:

Ik had alleen verkeerd om gesorteerd. Ik begon op de bovenste verdieping bij bijvoorbeeld nr. 455 en zakte af naar de onderste verdieping. Maar ik had van zeg maar nr. 1 naar 455 gesorteerd. Had beter andersom gekund. Ik dacht dat de brievenbussen wel beneden zouden zitten. Foutje... bedankt! :lol:

Ach... is wel weer goed geweest voor de conditie.

85
Dinsdag de 24 Januari

Brokken piloot aan het werk hier, ja ja dat begon al goed dat ik in de 1 ste wijk een fiets die natuurlijk dwars over de stoep stond (ik kon er langs dacht ik...) hoppa over de straat gooide, het was een dames fiets dus ik baalde en liet m liggen.
Waarom denken jullie dat hoort toch niet?
Nee mee eens maar hier wonen nogal een beetje ahum tokkie achtige mensen die overal schijt aan hebben. Hoe vaak rij ik langs hun luiers en glasscherven.
Maar nu dit: dit is me eenmaal eerder gebeurt in het begin van mijn SMN periode, om, hoe dom kun je zijn, een straat omgewisseld en per abuis bezorgt, niet kijkend naar de straatnaam nee louter naar huisnummers, ai ai.
Dit is knap genant.
Ik had de pe erin in en verder ging het goed totdat ik vastzat, weer een foute inschatting van mij. Vast tussen een bumper en een muur met de tassen. Dus los gewrikt met nogal wat gemopper erbij.
Om even verderop o hoe kan het, ja, met een draai wil ik weg fietsen en met mijn bolle achterkant bumpte ik tegen een scooter die ook al tegen de vlakte ging. lekker bezig.
De bewoonster snelde naar buiten, allerbij grote schrik natuurlijk en we tillen hem samen weer rechtop tja met vette excuses en uitleg van mij kon ze er wel om lachen(ik ook hoor).
Ik heb een rotnacht achter de rug, zieke koters wakend en kokhalzend op en neer naar WC en bed. Dan weer, ik heb dooohorst mam! Op zoek naar schone pijamas, bekers water regelen, zakdoeken ophalen etc etc.
Dat zal t m zijn vandaag, ik was er even niet helemaal bij.

87
Vrijdag de 27 e Januari

Goeiemorgen , vanmorgen was ik post aan het bezorgen.
Kon er niet langs..auto fout op de stoep. Dat gaf al snel aggressief geroep. Vraag me niet waarom ik gaf m weerwoord... zo dom.
Oog om oog tand om tand, hij verloor zn verstand. Ik stond te beven en te vrezen voor mn leven. Hij dreigte me af te maken en te kielhaken.
Dus ik als een speer, dit gedoe moet stoppen ik wil niet meer!
Het liep met een sisser af waarop hij me nog een middelvinger gaf.
Tja dit gebeurde er vanmorgen, het was doodeng.
Deze knaap woont in een van mijn wijken want hij wachtte mij op even later bij zijn flat.
Toen hij mij zag in zijn auto zittend gaf hij heel hard gas, stilstaand dat wel(gelukkig).
Bedoel een beetje vent doet niet zo naar een vrouw, lijkt mij!
Ik kon even niet recapituleren en zweette peentjes. Wat wil je op zon moment, eigenlijk even iemand bellen maar de gsm lag thuis.
Diepe teug adem en weer verder. Na een poosje zakte mijn adrealine tot hehe normaal.
Na deze wijk naar huis even pauze en bijladen, ook dat was even hard nodig deze keer.
De snelle kop koffie erin, plassstop en vullen maar.( detassen).
Het weer is schandalig lekker met een warme zon. We hebben best wat te doen vandaag qua aantallen en gewicht en ik ben blij dat ik kan zeggen na 12 uur dat het gedaan is.
Op naar de lunch en lekkere warme douche erna(tja van al dat angstzweet al!)

88
Jeetje zeg. Wat zul je geschrokken zijn.
Ik voel met je mee!!

Eigenlijk moet je dit niet pikken. Wat dacht je van aangifte doen? Nu doet hij dit bij jou, de volgende keer bij een andere vrouw, misschien wel zijn eigen vrouw. En wie weet waar hij toe in staat is, als hij al om zo'n akkefietje door het lint gaat.

Zie het maar zo; zo'n vent heeft psychische hulp nodig. Voor het geval hij helemaal door het lint gaat.
Probeer het maar van je af te zetten. En lekker weekend vieren. Hopelijk kom je hem nooit meer tegen.