Re: Geo-Route.

571
Ik heb al jaren vaste uren en verschillende wijken. Nu heb ik di-tm vr ochtend dezelfde wijk, zat ochtend een andere wijk en di- tm za middag elke middag een andere wijk. Voor Georoute kende ik alle wijken in ons dorp, had toen ook elke dag andere wijken. Zou nu dus ook gewoon alle wijken kennen maar heb ze nog niet allemaal gelopen, pas 9 van de 16 wijken sinds de invoering van Georoute op 14 nov 2011.

572
willemien schreef:Ik heb al jaren vaste uren en verschillende wijken. Nu heb ik di-tm vr ochtend dezelfde wijk, zat ochtend een andere wijk en di- tm za middag elke middag een andere wijk. Voor Georoute kende ik alle wijken in ons dorp, had toen ook elke dag andere wijken. Zou nu dus ook gewoon alle wijken kennen maar heb ze nog niet allemaal gelopen, pas 9 van de 16 wijken sinds de invoering van Georoute op 14 nov 2011.
"Voor een werkpakket dat aansluit bij Piek Dal,
kun je kiezen voor één vaste loop of voor een
vast aantal uren per werkdag.
• Kies je voor een vaste loop, dan heb je een
wisselend aantal uren per werkdag
• Kies je voor een vast aantal uren per dag,
dan bezorg je op piekdagen één loop en op
daldagen een combinatie van meerdere
lopen."

Het zal er misschien bij jullie wel anders uit gaan zien, dat weet ik niet.
Wij hebben geen ochtend en middagwijken. Post wordt 2e helft ochtend aangeleverd en we lopen dus ook door in de middag. 2 wijken op piek is bij ons geen optie bij qua tijd.
Hoe groot zijn jullie wijken als je zowel 's-morgens als 's-middags kunt bezorgen?
Wij zijn ook en dorp, wel langgerekt, en 10 wijken.

573
L.S.
Eergisteren ben ik gestart met mijn nieuwe wijk op basis van de GEO-route. De post wordt aangeleverd in nieuwe oranje binnentassen die een slag groter zijn dan de grijze. Het meest efficiënt zou zijn om deze binnentassen in de buitentas te plaatsen en zo de wijk in te gaan. Helaas passen de oranje tassen niet altijd omdat de pakjes zoals die van bol.com aan de zijkanten er worden ingeduwd.

Gisteren moest ik eerst een pakje eruit trekken om de tas in de buitentas mee te kunnen nemen. Daarnaast is het surplus aan gewicht op de bagagedrager niet echt prettig. De fiets wordt minder wendbaar en het kost veel kracht om op gang te komen en te stoppen.

Gisteren was een daldag maar desondanks stonden er drie tassen om mee te nemen. Om te voorkomen dat ik weer terug moest naar het depot heb ik ze alle drie meegenomen, twee achter en een op het voorrek. Dat is dus niet aan te bevelen. Wat mij betreft is de invoering van de GEO-route en daarmee de uitbreiding van de wijken nu al een grote mislukking.
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011

574
Beetje off-topic van me
Gisteren ook hier een slimmerd die niet 2x wilde rijden, de beste jongen fietst weg neemt de bocht en knak achterwiel dubbel gevouwen.
Die oranje binnentassen zijn inderdaad prut, kunnen ze 2 dingen doen
Of terug naar de kleinere grijze of de fietstassen vergroten.

575
88CE schreef:Beetje off-topic van me
Gisteren ook hier een slimmerd die niet 2x wilde rijden, de beste jongen fietst weg neemt de bocht en knak achterwiel dubbel gevouwen.
Die oranje binnentassen zijn inderdaad prut, kunnen ze 2 dingen doen
Of terug naar de kleinere grijze of de fietstassen vergroten.

ja dat is lekker als je verder geen fiets hebt.
die oranje dingen hebben ze uitgevonden dat je meer mee kan nemen.
Terwijl arbotechnisch dit vroeger nooit mocht.
Een loop heb ik helemaal uitgestippeld via gps,de andere volgt vandaag.
2 wijken is gekkenwerk blijkt wel :)

576
Cortina schreef:L.S.
Eergisteren ben ik gestart met mijn nieuwe wijk op basis van de GEO-route. De post wordt aangeleverd in nieuwe oranje binnentassen die een slag groter zijn dan de grijze. Het meest efficiënt zou zijn om deze binnentassen in de buitentas te plaatsen en zo de wijk in te gaan. Helaas passen de oranje tassen niet altijd omdat de pakjes zoals die van bol.com aan de zijkanten er worden ingeduwd.

Gisteren moest ik eerst een pakje eruit trekken om de tas in de buitentas mee te kunnen nemen. Daarnaast is het surplus aan gewicht op de bagagedrager niet echt prettig. De fiets wordt minder wendbaar en het kost veel kracht om op gang te komen en te stoppen.

Gisteren was een daldag maar desondanks stonden er drie tassen om mee te nemen. Om te voorkomen dat ik weer terug moest naar het depot heb ik ze alle drie meegenomen, twee achter en een op het voorrek. Dat is dus niet aan te bevelen. Wat mij betreft is de invoering van de GEO-route en daarmee de uitbreiding van de wijken nu al een grote mislukking.

De tijden zijn veel te krap zeker voor minder snelle collega's
en je bent s avonds helemaal kapot,en als je daar van moet leven is dat het.
Nee dit is hem niet geworden.
Ik weet niet of je een android /iphone hebt,probeer je tijden met het eerder door mij
vermelde prog bij te houden,want ze zijn er toe in staat om je geen overtime te geven.
Dit is het ultieme bewijs,incl geplotte kaart.

577
@ophalen

de geo route zullen ze niet terugdraaien vrees ik.
is het mogelijk gezamenlijk protest aan te tekenen op je vestiging. :?:
je moet het maar net treffen met een tc ...ook die zullen aan targets gebonden zijn..

komt er na een paar weken een evaluatie en wordt er wat gedaan aan de inspraak?
ik hoop voor jullie dat je als groep kan aangeven wat er mis gaat. in route planning en
qua hoeveelheid post die je moet bezorgen.

578
@brievenbus
Onze wijken zijn tussen de twee en twee en half uur groot. Dat is dan op de daldagen, op de piekdagen zijn ze soms 3 tot 3 en half uur groot. Moet wel zeggen dat sommige wijken op de dinsdag in tweeën zijn gedeeld. De ochtendwijken komen hier tussen half elf en elf uur. De middagwijken komen rond half twee.

579
Eerste drukke, erg drukke dag met de Geo. En redelijk zwaar. 5 volle oranje tassen, en geen steunpunt meer, dat valt mij zwaar tegen dat extra op en neer rijden naar de VBG.

Vervolgens veel fouten in de bundels waardoor je extra loopt, zelfs een halve straat die aansloot op de eerste tas, teruggevonden in de laatste tas? Is dat een geintje van de voorbereider of zo? Dus met die bundel weer je hele wijk terug enz.
Heb ruim 3 uur 15 over mijn nieuwe wijk gedaan, terwijl ik mijzelf reken als een snelle loper. mmm, misschien word ik toch wat kritischer over Geo.

@Ophalen:
Heb je het nog een beetje gered vandaag? Was leuk je even tegen te komen. Lijkt me zwaar met 2 wijken als ze weer 100% worden aangeboden zoals nu. PS. Jij hebt een aparte applicatie om je werktijden bij te houden? Ben benieuwd welke dat is. Mogelijk is het makkelijker dan het spreadsheetje wat ik bijhoudt. Stuur maar op svp.
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

580
k weet niet of je een android /iphone h ... tte kaart.

Bedankt voor het aanbod maar ik heb een Blackberry.
De Postbode+ heeft alle bezorgers geïnstrueerd om dagelijks een bezorgrapport in te vullen. Het bezorgrapport zit in het rode werkboekje. Belangrijk is om begin en eindtijd te noteren. Ik ben er nog niet zeker van of de extra uren worden uitbetaald. De leiding heeft een tijd van 2'15" voor mijn wijk vastgesteld op donderdag. Vandaag had ik vier tassen en heb 3'15" nodig gehad om alles weg te brengen. Dus heb in principe recht op een uur overwerk.
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011