Re: Geo-Route.

581
Cortina schreef:k weet niet of je een android /iphone h ... tte kaart.

Bedankt voor het aanbod maar ik heb een Blackberry.
De Postbode+ heeft alle bezorgers geïnstrueerd om dagelijks een bezorgrapport in te vullen. Het bezorgrapport zit in het rode werkboekje. Belangrijk is om begin en eindtijd te noteren. Ik ben er nog niet zeker van of de extra uren worden uitbetaald. De leiding heeft een tijd van 2'15" voor mijn wijk vastgesteld op donderdag. Vandaag had ik vier tassen en heb 3'15" nodig gehad om alles weg te brengen. Dus heb in principe recht op een uur overwerk.

@Cortina
'
Neem een advies van mij aan,het gaat om centen,alles wat meer betaald moet worden is een prob.
Met de applicatie waar ik mee werk is er waterdicht bewijs van je werktijd.

582
frankvanW schreef:Eerste drukke, erg drukke dag met de Geo. En redelijk zwaar. 5 volle oranje tassen, en geen steunpunt meer, dat valt mij zwaar tegen dat extra op en neer rijden naar de VBG.

Vervolgens veel fouten in de bundels waardoor je extra loopt, zelfs een halve straat die aansloot op de eerste tas, teruggevonden in de laatste tas? Is dat een geintje van de voorbereider of zo? Dus met die bundel weer je hele wijk terug enz.
Heb ruim 3 uur 15 over mijn nieuwe wijk gedaan, terwijl ik mijzelf reken als een snelle loper. mmm, misschien word ik toch wat kritischer over Geo.

@Ophalen:
Heb je het nog een beetje gered vandaag? Was leuk je even tegen te komen. Lijkt me zwaar met 2 wijken als ze weer 100% worden aangeboden zoals nu. PS. Jij hebt een aparte applicatie om je werktijden bij te houden? Ben benieuwd welke dat is. Mogelijk is het makkelijker dan het spreadsheetje wat ik bijhoudt. Stuur maar op svp.

@Frank

ik snap niet dat ze geen depot voor je hebben,terug naar je vbg is dik 4km en met wind gaat er tijd inzitten,
dat moet anders,in de directe omgeving zitten nog 4 collega s ,je moet dit zeer zeker aangeven.

583
postbode21 schreef:@ophalen

de geo route zullen ze niet terugdraaien vrees ik.
is het mogelijk gezamenlijk protest aan te tekenen op je vestiging. :?:
je moet het maar net treffen met een tc ...ook die zullen aan targets gebonden zijn..

komt er na een paar weken een evaluatie en wordt er wat gedaan aan de inspraak?
ik hoop voor jullie dat je als groep kan aangeven wat er mis gaat. in route planning en
qua hoeveelheid post die je moet bezorgen.
als ik de gekkigheid te pakken krijg ga ik alle wijken gewoon per gps langs:)
dan kunnen ze daar echt niet mee rommelen(nadelig gezien)

584
willemien schreef:@brievenbus
Onze wijken zijn tussen de twee en twee en half uur groot. Dat is dan op de daldagen, op de piekdagen zijn ze soms 3 tot 3 en half uur groot. Moet wel zeggen dat sommige wijken op de dinsdag in tweeën zijn gedeeld. De ochtendwijken komen hier tussen half elf en elf uur. De middagwijken komen rond half twee.
@willemien

ik denk dat je ook wel dik over de 10km loop zit met die 3,5 uur

585
Vergis je niet met de uren, je hebt ook daldagen zodat je uitgerekend per maand wel aan uren tekort/teveel kan komen.
Deze worden dan weer een maand later verwerkt in je salaris.

Met die GPS loop ik ook, al mijn tijd, locaties en km-ters worden geregistreerd, printje en klaar.

586
@Frank

hoeveel binnentassen kan je per keer meenemen Frank?
er staat toch een gewicht voor wat je volgens de cao als maximum mag vervoeren;)

al kan ik me de verleiding, als je terug moet voor nog een beetje, wel voorstellen dat je
denkt, ik neem het toch direct mee op de 1ste ronde.

Denk aan je Rug! die moet langer mee dan de post... ;)

@willemien

zijn je wijzigingen al doorgevoerd :?:
eind van de week heb je een goede voorstelling van wat er nog steeds niet goed loopt.
dan heb je toch wel recht van spreken , ik hoop dat ze naar je luisteren en er wat mee doen.

587
@postbode21
Dinsdag en woensdag leek het wel of er gewoon niets gedaan is met m'n ochtendwijk. Vandaag heb ik niet gewerkt, was ziek. Morgen ga ik die wijk weer lopen maar ik verwacht niet dat er iets mee gedaan is. Vanochtend heeft onze postbodeplus mijn wijk gelopen en zij heeft nu zoiets van wat zit die wijk raar inelkaar. Binnenkort gaan we samen rond de tafel om de wijk wel logisch in elkaar te krijgen.

589
Niet alleen je rug Pb21, je moet nog langer met je eigen fiets doen.
Als het goed is staat er op de bagagedrager het maximale belastbaar gewicht op.
Vergis je niet als de fiets te zwaar beladen is, alles kan spontaan afbreken.
Vandaar mijn voorkeur voor een karretje, breekt die af heb ik altijd mijn fiets nog.