Re: Geo-Route.

612
Nou wij mogen er ook aan gaan geloven.
De lijsten met nieuwe route,s waren afgelopen week uitgedeeld.
En maandag gaan we proef lopen met de folders.

En liegen dat men doet.
Men beweerde dat de route,s waren nagekeken.
O ja? Ik zag binnen 3 seconde dat er fouten in mijn 2 nieuwe wijken zaten.
Zo zou ik ineens de 2de ronden moeten gaan ophalen in een depot in een heel andere wijk.
Oeps foutje. Ook de hele optimalisatie is 1 wassen neus, althans voor mijn route,s ik mag
straks zig zag door de wijk.

En welke winst haalt het bedrijf er nu uit? Ik heb straks 1 wijk met 3 postcode,s
Het gebeurt met regelmaat dat er fouten gemaakt worden met adresseren. Als je vaste
postcode wijken hebt kun je dat makkelijk zelf corrigeren. Dat is straks dus afgelopen.

En dan zie ik de persoon die het allemaal in gang heeft moeten zetten.
Ik dacht nog verrek ik ken die kerel, dat is dezelfde afgestudeerde persoon.
Die in Roosendaal een rondweg compleet heeft weten te vernachelen.

Kort samengevat kom ik maar tot 1 conclusie.
Geo route is werkvoorziening voor managers.

614
postbode21 schreef:@Tobo2011

mag je ook nog voor Deutsche Post..nl gaan werken... wie had dat ooit gedacht :lol:
Gelukkig ben ik met mijn inkomen elders, NIET afhankelijk van een fooi van Sandd en/of Postnl; laat staan in de toekomst van de Deutsche Post! Das soll doch nicht sein! (Y)

Maar GEZOND is het wél dat lopen 3x een paar uurtjes in den week! :lol:

615
Zucht. Helaas verloopt de invoering van Geo-route hier niet zo soepel als ik nog gehoopt had.

Aan de route zelf geen klagen; het is gewoon een nieuwe wijk. Maar tussen de beloften van de info-avond en de praktijk zit een wereld van verschil. Er was ons toegezegd dat we minimaal voor een 2weken-overgangsperiode de gelopen tijd noteerden en uitbetaald kregen zonder zeuren. Natuurlijk zonder al te gekke verschillen.
Met de ingang van Geo-route zien wij nu ook wekelijks hoeveel uren er uiteindelijk voor je geschreven zijn. En dit valt mij vies tegen.

Als voorbeeld maar even mijn eigen situatie.
Voor mijn nieuwe wijk staat 9.15 uur p / w 'gepland', volgens de info-avond zouden we tijd krijgen om hier aan te wennen en naar toe te werken. Wij dus allemaal braaf zo snel mogelijk lopen en ook door het wegvallen van steunpunten op en neer fietsen en dat braaf en nauwkeurig tot op de minuut registreren. We zouden die tijd in principe uitbetaald krijgen.

Ik liep er de eerste week, vorige week dus, 10 uur 24 over. Netjes vond ik zelf. Nieuwe wijk enz. Tot mijn stomme verbazing, klopte er van de registratie niets. Er is totaal 9 uur 10 toebedeeld, minder dus dan de planning van de wijk, en de start- en eindtijden komen totaal niet overeen met mijn dagrapporten. Mijn bek hangt er nog van open.

Ik doe al vrijwilligerswerk, maar ben gekke Henkie niet. Betekent dit dat we nu elke week de TC's moeten gaan lastigvallen en gaan smeken op onze knietjes om te krijgen wat met ons is afgesproken? Als dat zo is, bedank ik erg snel.

Wees gewaarschuwd collega's...
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

617
Tja, wat moet, dat moet.

eerst maar eens een formeel gesprekje om het proberen op te lossen, zo niet, zo'n oranje kaart, maar als die wekelijks nodig is, houd ik het echt voor gezien, dan vergaat mijn plezier. Dit heb ik bij geen enkele werkgever eerder meegemaakt (als het bedrijfscultuur blijkt te zijn)
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

619
frankvanW schreef:Tja, wat moet, dat moet.

eerst maar eens een formeel gesprekje om het proberen op te lossen, zo niet, zo'n oranje kaart, maar als die wekelijks nodig is, houd ik het echt voor gezien, dan vergaat mijn plezier. Dit heb ik bij geen enkele werkgever eerder meegemaakt (als het bedrijfscultuur blijkt te zijn)
Het is inderdaad de bedrijfscultuur, die oranje kaart is niet voor niks ingevoerd.
Succes met je gesprekje, neem een ingevulde oranjekaart alvast mee, weten ze meteen dat je niet met je laat sollen.