625
door mon-2205-meij
Ik ben aangenomen op een gemiddeld 6 uur per week contract. Zo ver zo goed.
In september is bij ons de Geo route ingevoerd, en tot nu toe zijn er een aantal mensen opgestapt en ook
weer nieuwe mensen aangenomen... zo ver zo goed.
Tot afgelopen week gewerkt en gewoon tijden geschreven en die werden uitbetaald.
Vorige week ineens sms van het werk "we werken volgens scenario E".... uhhhh, pardon?
antwoord terug: ja dat komt nog op jullie depot te hangen. Ok, het schema hing er 2 dagen later.
Wat blijkt: Mijn wijkje, een leuke wijk, met veel portieken en brievenbuswanden beneden, maar ook gewone
woningen, waar ik zelf op dinsdag met hah 2 uur over doe, staat voor diezelfde dinsdag op 1.25 uur.
Op een woensdag of vrijdag, zonder hah doe ik er globaal 1 uur of iets meer over... staat op 55 min.
En op de donderdag staat er ook weer 1.25 uur voor, waar ik dan bij niet al te veel post aan zou kunnen komen.
Zo kom ik dus niet aan 6 uur per week en mag ik 1x per maand inhalen op zaterdag.
Sorry, in andere beroepen word je toch ook voor gewerkte tijd betaald... bijv. mijn fysiotherapeut behandelt
een half uur en wordt toch ook voor 30 min. betaald en niet voor 20 min.?
Ik heb aangegeven dat ik 1x per maand een zaterdag niet erg vind, maar als er zo aan mijn paar uurtjes
geknauwd wordt, dan weet ik niet of dit de moeite nog is. Heb al een commentaar geschreven op mijn
bezorgrapport, dat ze geen rekening houden met bar slecht gesorteerde hah, wind/regen, verschillende lange
tuinpaden, met te kleine brievenbussen waar je altijd staat te klooien, kleine sociale contacten onderweg en nog meer van die zaken, zoals soms gewoon een off-day....
Terwijl ik, wanneer ik die wijk loop zoals tot nu toe, 2 uur dinsdag en donderdag, 1 uur woensdag en vrijdag,ik
precies aan die 6 uur kom, zonder te haasten maar op een lekker tempo, met hier en daar een praatje (veel bejaarden....) en dan gewoon keurig mijn post bezorgd krijg, zonder het idee te hebben oh shit, mijn tijd is op... en dat je gratis werkt.... ik bedoel, ze hebben ons toch hard nodig??? Wij fietsen door weer en wind, zwaar beladen vaak..... het is toch geen vrijwilligerswerk??