Re: brrr

51
Ik heb vanmorgen toch mijn binnenjas er maar ingeritst. En ik doe zo een thermolegging onder mijn spijkerbroek. Ik neem handschoenen mee. Maar daar ben ik niet zo van als ik moet bezorgen. verder oorband en fleecesjaal. dan blijf ik wel warm denk ik.

52
De eerste wijk zit erin.

Het viel me op dat bijna iedereen in mijn wijkje de stoep en het pad naar de voordeur zo netjes geveegd had. Wat dat betreft had ik geboft. Ben benieuwd hoe het bij de andere wijk is.

Op enkele plekken op straat was het spekglad, maar in de meeste straten was er wel een paadje waar je kon lopen. Ik had gelukkig ook geen last van pijnlijke vingertoppen. Alleen bij het flatgedeelte, kreeg ik er wel last van omdat mijn vingers daar de koude brievenbussen moesten aanraken. Goh, wat waren die dingen koud. Ik had bij de laatste straten maar gewoon helemaal mijn fleecehandschoenen aangehouden, met die halve vingerdingen eronder. Ging eigenlijk best goed. In het vervolg houd ik gewoon die dingen aan en misschien alleen niet bij mijn rechterhand, de hand die ik gebruik om de post op te pakken om in de brievenbus te stoppen.

55
Bedankt voor de tip! We hebben vaseline in huis. Ga ik vrijdag mooi gebruiken! (Y)
Post zit er weer in. Ook in de tweede wijk. Mijn man heeft meegeholpen, dus we waren zo klaar. Zo. Nu heerlijk een beker warme koffie. Yum!!!

56
postbode21 schreef:tip voor gezichtskou

vaseline onder ogen/kin
en voor slagvaardige je vingertoppen ook :P
krijg je geen bevriezing in je gezicht en je voelt de kou niet. ;)
Ik had de pot ook al uit de kast gehaald, maar was 'm vergeten mee te nemen. :x
Sukkel!
Alleen gezichtskou opgelopen, verder was het aardig te doen...moet idd niet kouder worden.

57
@jette

niet langer dan 1 uur achter elkaar buiten blijven..heb je er een winkelcentrum bij
dan gewoon even een bak koffie halen.(of zoals jij en ondergetekende.. depot/wijk dichtbij eigen huis.

en.. neem ipv drinken... Eten mee. door vrieskou wordt je slomer.. een mars o.i.d. geeft snel nieuwe energie. ;)

ik zag het net bij je collega vanuit mijn huis... bij elk huis... h.a.h. pakken, stapel 24/stapel 48 uur
dat houdt op, steeds stilstaan en bij elkaar zoeken.

kan je niet op de plek waar je het ophaalt de eerste 10 bundels 24/48 bij elkaar voegen..
en de volgende bij je stop na 1 uur.
dan gaat het lopen/bezorgen al weer sneller ;)

58
Vandaag trainingsbroek en een t shirt aan en daarna Sandd Fleecetrui & Regenjas en daarna Regenbroek aan..
En natuurlijk handschoenen niet te vergeten.. Dat was lekker warm.

En mijn versnellingen weigerde te werken! :evil: door de bevriezing, dus ik ging maar op 1 versnelling fietsen naar de postwijk en tijdens het bezorgen maar lopend doen met fiets aan de hand ;)
ex Sandd Postbezorgster

60
postbode21 schreef:@jette

niet langer dan 1 uur achter elkaar buiten blijven..heb je er een winkelcentrum bij
dan gewoon even een bak koffie halen.(of zoals jij en ondergetekende.. depot/wijk dichtbij eigen huis.

en.. neem ipv drinken... Eten mee. door vrieskou wordt je slomer.. een mars o.i.d. geeft snel nieuwe energie. ;)

ik zag het net bij je collega vanuit mijn huis... bij elk huis... h.a.h. pakken, stapel 24/stapel 48 uur
dat houdt op, steeds stilstaan en bij elkaar zoeken.

kan je niet op de plek waar je het ophaalt de eerste 10 bundels 24/48 bij elkaar voegen..
en de volgende bij je stop na 1 uur.
dan gaat het lopen/bezorgen al weer sneller ;)
Foei, ik ben langer dan 1 uur buiten geweest....bezorgen 3.09 uur, depot 15 min.
Ik had veel gesealde poststukken en irritant gladde hah (4 stuks).
Wij werken nog niet met 24/48.

Een mars neem ik ook weleens mee...geeft idd extra energie en is verrukkelijk.
Een energiereep vind ik op z'n tijd ook lekker!