Re: Hoe ver gaat postnl.....

84
jan272 schreef:ik herken mijn werkgever niet in de hardvochtigheid van deze antwoorden.
Ik ook niet...heb er gelukkig (nog) geen ervaring mee.
Werk inmiddels bijna 2 jaar bij postNL en heb me gelukkig nog niet ziek hoeven melden.
Maar wat ik hoor van collega's....onze vrouwelijke TC zit er boven op en heeft binnen no time de bedrijfsarts ingeschakeld.
Mijn TC schijnt wat milder te zijn!

85
ik heb me slechts 1 X ziek moeten melden. Na bijna 3 jaar werken. Dat was december vorigjaar.
Ik had toen een keelontsteking.
Ik meldde me toen op een vrijdag ziek en men hoopte dat ik die maandag weer beter was. Ik bleef toen een week ziek.
Toen ik die maandag meldde dat ik keel ontsteking had, en een kuur anti/biotica had voor een week, heeft de postbode plus niet meer gebeld.

87
bucky666 schreef:
Newman schreef: Je klinkt nu net als die persvoorlichtster. Waar het om gaat is dat die mensen subco zijn geworden omdat er destijds goed voor betaald werd. Er werd echter een financiële investering gevraagd. Maar de vergoeding voor pakjes werd plotseling veel lager, terwijl die mensen wel gewoon met hun vaste lasten zaten. Een van de geïnterviewde subco's moest maandelijks EUR 2000 aan de leasemaatschappij betalen voor zijn witte bestelbus. Die mensen zijn dus niet in de positie om er zomaar weer mee te stoppen, en PostNL weet dat. Die weten dat de subco's met de rug tegen de muur staan.
Ik moet zeggen dat het zakelijk gezien wel ontzettend dom is van die subcontractors. Ze hadden natuurlijk de vergoeding per pakket vast moeten laten leggen in hun contract met PostNL. In plaats daarvan hebben ze vertrouwd op de goede wil van PostNL.
Ben niet alleen postbezorger, maar ook MKB'er. Prijs afspraken komen bijna niet in contracten/overeenkomsten voor.
En indien er wel bedragen worden genoemd, zijn er altijd sub-regels over tussen tijds aanpassingen van de prijzen.
En bij de postnl betekend dat blijkbaar stikken of slikken..

88
Pieter Post schreef:bijna niet in contracten/overeenkomsten voor.
En indien er wel bedragen worden genoemd, zijn er altijd sub-regels over tussen tijds aanpassingen van de prijzen.
En bij de postnl betekend dat blijkbaar stikken of slikken..
Dat is wel zo, maar Postnl heeft volgens de wet niets verkeerd gedaan hier. Ze mogen in principe de vergoedingen zo laag maken als ze zelf willen. En het lijkt erop dat er totaal geen marktwerking is, want anders waren die subco's toch wel overgestapt naar andere aanbieders, toen de vergoeding bij PostNL zo laag werd? Dus eigenlijk komt het er op neer dat de subco's in dienst zijn van PostNL, maar dan met hele ongunstige voorwaarden en totaal geen zekerheid.

89
Nee, duivelse bucky, tnt is de leenheer die zijn vazallen het vel over de oren trekt nadat die aan hun heer trouw hebben gezworen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Feodalisme

Ik vind dat niet netjes en het past niet bij een fatsoenlijk bedrijf. Het was de manier waarop Selekt Mail zou werken en waar TNT toen zo tegen ageerde. En nou doen ze het zelf ook.
Postbezorgers worden uitgemergeld en pakketbezorgers ook. Alleen de geo route managers en consultants mogen alles kosten.

90
jan272 schreef:Nee, duivelse bucky, tnt is de leenheer die zijn vazallen het vel over de oren trekt nadat die aan hun heer trouw hebben gezworen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Feodalisme
Precies.. dus is het vrij dom van die subco's om zich in zo'n positie te laten manouvreren. Als ze werknemer waren geweest bij TNT dan hadden ze tenminste nog een CAO gehad en zouden ze gezamenlijk kunnen gaan staken bv.
Ik vind dat niet netjes en het past niet bij een fatsoenlijk bedrijf. Het was de manier waarop Selekt Mail zou werken en waar TNT toen zo tegen ageerde. En nou doen ze het zelf ook.
Postbezorgers worden uitgemergeld en pakketbezorgers ook. Alleen de geo route managers en consultants mogen alles kosten.
Fatsoenlijke bedrijven bestaan niet. Het enige doel van een commercieel bedrijf is om winst te maken. En voor de managers van zo'n bedrijf is het enige doel om een zo hoog mogelijke winst-premie op te strijken. Meestal probeert men voor de buitenwereld nog wel om als een fatsoenlijk bedrijf over te komen, maar blijkbaar maakt dat voor TNT allemaal niets meer uit. Dat komt omdat er in ons land een klassenmaatschappij is onstaan. De meeste Nederlanders hebben allemaal een goede opleiding genoten en ze kijken daarom neer op mensen die ongeschoolde beroepen uitvoeren, zoals postbodes en pakjesbezorgers. Zelfs als postbezorger bij Sandd merk ik dit soms al door de manier waarop mensen me aankijken en met me omgaan. Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe een echte postbode zich moet voelen.. Als een soort voetveeg van de maatschappij, het laagste van het laagste soort. Ik lees vaak de reacties op reddepostbode.nl en daaruit blijkt wel de frustratie.