Re: brrr

91
Vandaag 08:00 begonnen, had alles aan, had zelf 3 handschoenen aan, bleef het koud hebben.
om half 10 was ik klaar :shock:! > om 12 uur, tweede wijk die mocht ik in style gaan lopen in de sneeuw... het was gewoon geen doen! moest letterlijk alles lopend afleggen, kon niet meer fietsen. tijdens de terug weg, glee ik met fiets en al lopend weg...

:cry: en ziek melden ken je niet, ze zijn heel duidelijk dat je dan zelf voor vervanging moet zorgen :cry:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

92
Balen dat je je niet ziek kunt melden. Dat kunnen wij bij Postservice gelukkig wel. En dan zorgen zij voor vervanging. Halen de post bij je op enzo. Maar dat vertelden ze he, bij het gesprek. Hoe het in de praktijk is, daar moet ik nog achter komen.

Hoe zit het bij jou dan bij vakantie? Moet je dan ook zelf voor vervanging zorgen?

93
Meestal is het zo dat al je ziek bent of je ken een week niet bezorgen, dat zij vervanging gaan zoeken.
geldt ook voor vakantie.

maar helaas zijn ze niet dom, op mijn depot. anders was me telefoon wel rood gloeiend, staat namelijk op nr 1 om gebeld te worden voor een invalwijk. dus helaas mogen wij nu niet gaan hopen dat zij iemand gaan zoeken. :cry:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

94
@har099bezorger

je bent toch niet ziek nu har? mischien ben je een beetje onderkoeld geraakt... neem als je het maar koud blijft houden,
een lekker lange douche.. knap je van op.

en als je geen zin nu hebt in een extra wijk , gewoon nee zeggen hoor!
goed weekend... je hoeft pas dinsdag weer ;)

96
De laatste dagen bezorg ik met beide handschoenen aan. Geen afgeknipte vinger wanten en zo maar gewoon normale fleece handschoenen van de Zeeman. Gaat perfect maar je moet wel op techniek afduimen. Dat afduimen gaat langzamer, maar omdat je vingers warm blijven is het per saldo sneller.
Kleding: blauw thermoshirtje, red point jacket, buitenjack. Leren Stetson pet en capuchon van het jack eroverheen. En mijn goretex broek.

Ga je voor het binnen en buitenjack aan elkaar geritst dan mag je niet zweten. Doe je dat wel dan loopt de condens door de mouwen in straaltjes naar beneden toe. Dat is na een half uurtje erg koud.

97
Ik zie hier op het forum een reclameplaatje van een strand en zee met een zonnebril erop en de tekst:”postbezorgen in stijl” nou dat is even lekker zomers! Zien jullie dat plaatje ook?

99
Doe onder je handschoenen een plastic huishoudhandschoen aan.Van die plastikke waar een tandarts ook mee werkt.
Ik doe ze aan onder mijn handschoenen zonder vingertoppen. Totaal geen last van koude vingers en je kunt er gewoon je post mee pakken.

100
Scully schreef:Ik vond het gisteren meevallen, en ik ben morgen lekker vrij!!!
Ik ook, maar heb wel te doen met de werkende collega's.
Toen ik vanmorgen in de auto stapte, was het -15 graden.