Re: brrr

101
Omdat ik erge last heb van winterhanden moet ik wel met handschoenen aan werken.
Bij een postorder heb ik van die witte dunne thermo-handschoenen besteld.
Daar overheen doe ik aan mijn rechterhand een dikke wollen handschoen en aan de sorteer hand een stroeve leren.
Ben linkshandig.
Die leren handschoenen kan je voor 5 euro bij b.v. het Kruidvat kopen.
Het voordeel van het bezorgen met handschoenen is wanneer de veer van de klep te strak staat het puntje van je handschoen klem komt en niet je nagelriem.

105
slagvaardige schreef:Ik zie hier op het forum een reclameplaatje van een strand en zee met een zonnebril erop en de tekst:”postbezorgen in stijl” nou dat is even lekker zomers! Zien jullie dat plaatje ook?
Welcome to the world of google.

Google weet waar jij op zoekt en bewaart dat. Per IP adres. Dus als er vanuit jouw adres veel op 'zonvakantie' wordt gezocht dan weet ie dat jij dat zoekt. Hierna kom je op een moderne site waarvan d eigenaar wil bijbeunen via google ads. Die site vertelt aan google: er is een nieuwe gebruker. Google kijkt waar jij dikwijls op zoekt en serveert dan een advertentie die aansluit bij de dingen waar jij in geintereseerd bent.Google baseert zich hierbij niet alleen op de zoektermen die je hebt opgegeven, ooit, maar ook op alle gmail die je ooit hebt ontvangen.

Maar ze lezen niet mee in je mail en bewaren geen persoonlijke dingen. En varkens kunnen vliegen.

107
jan272 schreef:
slagvaardige schreef:Ik zie hier op het forum een reclameplaatje van een strand en zee met een zonnebril erop en de tekst:”postbezorgen in stijl” nou dat is even lekker zomers! Zien jullie dat plaatje ook?
Welcome to the world of google.

Google weet waar jij op zoekt en bewaart dat. Per IP adres. Dus als er vanuit jouw adres veel op 'zonvakantie' wordt gezocht dan weet ie dat jij dat zoekt. Hierna kom je op een moderne site waarvan d eigenaar wil bijbeunen via google ads. Die site vertelt aan google: er is een nieuwe gebruker. Google kijkt waar jij dikwijls op zoekt en serveert dan een advertentie die aansluit bij de dingen waar jij in geintereseerd bent.Google baseert zich hierbij niet alleen op de zoektermen die je hebt opgegeven, ooit, maar ook op alle gmail die je ooit hebt ontvangen.

Maar ze lezen niet mee in je mail en bewaren geen persoonlijke dingen. En varkens kunnen vliegen.
Ik kan je verzekeren dat de inhoud van de advertenties met afbeelding niet door google bepaald worden. En in geen geval de reclame van mauijimzonnebrillen.nl met het zonnige strand.

108
Ik heb toch even voor de zekerheid gedaan wat 88CE aangeraden heeft. Ik zag wel dat het hokje 'niet gevolgt willen worden' niet aangevinkt was. Mooi even gedaan. :mrgreen:

En ja, veel fora hebben reclame bij zich. Dat is volgens mij bijna overal zo.

109
Klopt Slagvaardige, daar kom je nu eenmaal niet (meer) omheen.
Zijn wel de gratis fora waar elke click poen op levert voor Google.

Btw, deze werkt alleen bij Google Chrome

110
88CE schreef:Klopt Slagvaardige, daar kom je nu eenmaal niet (meer) omheen.
Zijn wel de gratis fora waar elke click poen op levert voor Google.

Btw, deze werkt alleen bij Google Chrome
Alsof Google in zijn eigen browser zijn grootste inkomstenbron af la\at zetten. Dat is hetzelfde als speklapjes kopen bij de islamitische slager.

Ooit onderin de statusregel gezien wat er allemaal gebeurt? Ik noemde Googler, maar er zijn een massa meer data syndicates. Google Analytics volgt jou altijd. Zelfs als je niet aan het zoeken bent.
Je hebt de adservers. Advertentie servers. Die geven wat geld aan de mensen die advertenties op hun sites toestaan. Adservers houden ook alles bij, vaak gekoppeld aan google analytics.

Hieronder een lijstje met de adservers en gluurprogramma's die ik afgezet heb (kan niet in je browser; dit moet je of op de blacklist van je router doen, of in je /etc/hosts file):

Code: Selecteer alles

ad.yieldmanager.com
ad.bannerconnect.net
ad.doubleclick.net
ad.nl.doubleclick.net
d.adserve.com
www.google-analytics.com
www.tradedoubler.com
www.adserve.com
www.fhserve.com
adserver.adtech.de
ads.creative-serving.com
js.admeld.com
ajax.googleaps.com
googleads.g.doubleclick.net
pagead2.googlesyndication.com
medleyads.com
www.ad4game.com
click.adbrite.com
www.trafficfactory.biz
en er zijn er nog enkele duizenden alleen ik heb voldoende aan dit lijstje. Ief, je doet het niet expres maar als je ook maar 1 advertentie op je site toestaat dan haal je de hele meute van gluurders in huis.