Re: Vakkentas en postbuidel

101
Bart van Donselaar schreef:(..)de postbezorgers het wel best vinden, met rust willen worden gelaten en niets van acties of media-aandacht willen weten dan houdt het op.
Precies Bart...en nu aan het werk! :lol:

Óók in Zeist. 8-)
Laatst gewijzigd door Tobo2011 op 09 feb 2012, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

104
Tobo2011 schreef:
Bart van Donselaar schreef:(..)de postbezorgers het wel best vinden, met rust willen worden gelaten en niets van acties of media-aandacht willen weten dan houdt het op.
Precies Bart...en nu aan het werk! :lol:

Óók in Zeist. 8-)
Zie:

http://zeist.sp.nl/bericht/43838/100411 ... markt.html

Bovenste foto, postbezorger op de achtergrond. Verder kan je in het Gastenboek van Red de Postbode nog honderden berichtjes van mijzelf vinden, deels ook over andere acties.

Bij Red de Postbode heb ik tevens geleerd trollen te negeren, dit is dan ook mijn eerste en laatste reactie op onze anonieme held "Tobo2011". Overal op het internet kom je wel dwaallichten tegen die niet weten waar het over gaat, maar wel het hoogste woord voeren. Heel vermoeiend! Met de serieuze schrijvers op dit forum ga ik wel graag verder.

106
Bart van Donselaar schreef:De antwoorden op mijn vraag op het Wetenschapsforum.nl maken duidelijk dat individuele acties tegen het postvest zinloos zijn. Zie:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... pic=146153

Dat is jammer, maar bespaart ons ook een boel moeite. Wat nu nog zou kunnen is om iets via de vakbonden en/of de media te proberen. Dat wil ik wel doen, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat dit door de postbezorgers gewaardeerd wordt. Als de vakbonden en/of de media er mee aan de slag willen, en ze vervolgens merken dat de postbezorgers het wel best vinden, met rust willen worden gelaten en niets van acties of media-aandacht willen weten dan houdt het op.
Bart, wat is je locatie ?
Zoals je hebt kunnen lezen wil ik 2 April als postbezorger ALLES uit de kast halen in Amsterdam met hopelijk PowNed er bij.
Op voorhand ben ik niet tegen, ik wil wel laten zien dat het onmogelijk werken is zonder lichamelijke aftakeling en alle schades daar omheen.
Ik mag met 1 introducee/gast mee nemen, dus bij deze ben je uitgenodigd.
PB me maar je gegevens even als er interesse is.

p.s.
Ja ook hier de "nieuwe" postbezorgers komen (nog) niet in opstand met een tijdelijk contract.
Slikken of stikken,
mijn motto "stik dan zelf maar"

108
Bart van Donselaar schreef:Bij Red de Postbode heb ik tevens geleerd trollen te negeren, dit is dan ook mijn eerste en laatste reactie op onze anonieme held "Tobo2011".
Then count me out as well.

Je voert een kruistocht tegen alles wat je vorige werkgever was. Begrijpelijk en jammer. Maar om dan Tobo voor een trol uit te maken. Je tactieken komen grotendeels overeen met hoe de SP reageert als ze ergens willen infiltreren.

109
willemien schreef:Volgens mij was de oude schoudertas oorspronkelijk bedoeld om aangetekende stukken in te vervoeren.
Ik heb altijd gehoord dat aangetekenden in die napoleonzak gedragen moesten worden ("op je hart"). Die zak zit namelijk in alle jasjes, zelfs in je PVC regenjas.

But YMMV.

110
Werken met de vakkentas en stuurtas valt erg tegen en heeft absoluut niets met innovatie te maken, alleen met bezuiniging. De hoeveelheid 24 uurspost is op dit moment nog zodanig dat het eigenlijk veel te veel is om in de stuurtas te doen. Het stuur trilt vreselijk, ondanks dat ik een stevige fiets heb. Dan begint het bezorgen met de vakkentas. Je loopt echt het hele traject scheef, omdat je de post uit de tas moet vissen en je niet weet hoeveel brieven je hebt (zoals in het promotiefilmpje). Daarnaast kun je de adressen niet lezen omdat het elastiek waar de post achter zit, precies over de adresbalk heen valt. Dus moet je de enveloppen scheef zetten en hopen dat ze tijdens het lopen niet weer naar beneden zakken. In de lengte neerzetten kan natuurlijk ook, maar dan zie je alleen de huisnummers van de adrescode en A-4 enveloppen zitten dan op de kop in je tas, zodat je ze helemaal niet meer kunt lezen. Vooruitgang? Nee, absoluut niet. Eerder een flinke stap terug in de tijd.