Mensen, voor mij geldt: een man een man, een woord een woord. Wat mij betreft ga ik dus mee naar de demonstratie van het postvest. Mijn gegevens heb ik inderdaad al doorgegeven, dus ga ik er vanuit dat ik tijdig de precieze tijd en plaats te horen krijg.
Iets anders is het inschakelen van vakbonden en media. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om vakbonden en media voor een zaak te interesseren. Zij zijn altijd al met veel andere zaken bezig, dus moet je met iets interessants en dringends aankomen wil je gehoor krijgen. Ik wilde hier eerst eens zien hoe er onder de postbezorgers over het postvest en de vakkentas en over eventuele acties gedacht wordt. Welnu: er wordt hier en daar wat gemord en er zijn hier en daar wat postbezorgers van plan ontslag te nemen. Maar van grote onvrede en/of een dreiging van (wilde) acties is geen sprake. Zo'n lauwe bedoening is natuurlijk voor de vakbonden en de media niet interessant. Ik wil mij best inzetten, maar niet voor een kansloze zaak.
Mochten de protesten na invoering van het postvest en de vakkentas alsnog oplaaien, dan bekijk ik dan weer wat de mogelijkheden zijn.
Volgende week woensdag ga ik naar de Tweede Kamer voor het vervolg van het postdebat. Zie:
http://www.reddepostbode.nl/
Als je tijd en zin hebt, kom eens kijken. Als er iets interessants over te melden is, zal ik dat hier ook doen.