Re: Geo-Route.

792
Volgens mij door de schaalvergroting: De lopen zijn gemiddeld vergroot (meer afgiftepunten), er zijn landelijk minder (nieuwe) postbezorgers nodig. Dit in nauw evenwicht met het piek- en dalmodel.
Daarnaast is natuurlijk de jarenlang bestaande looptijd per wijk tegen het licht gehouden, waar de tijd (veel) te ruim stond ingepland is dat nu naar beneden gecorrigeerd door de reorganisatie.
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

793
@Jan272

Met de software is niets mis. Het probleem is, wat ik zelf ook al constateerde, dat ze het programma verkeerde gegevens toespelen. Huisnummers op de verkeerde plek, dat soort werk. In dat geval krijg je garbage in, garbage out. Als ze een de postbodes wat nauwer bij het samenstellen van de routes hadden betrokken (en de verbeteringen die deze postbodes suggereerden ook echt hadden opgevolgd), en niet zulke idiote parameters hadden ingesteld (wijk MOET 375 afgiftepunten hebben EN mag niet langer zijn dan 2,5 uur) dan had je er nog best wat aan gehad. Ware het niet dat het werk dan alsnog zo arbeidsintensief was geworden dat de vraag rijst of het dan niet ook zonder die software had gekund.

794
@Newman
...EN mag niet langer zijn dan 2,5 uur...
Is dat zo? Ik loop een wijk waar bv voor de dinsdag 3.05 uur staat. Wil je beweren dat hier standaard maar 2,5uur voor wordt geschreven of is bovenstaande eis een regionale?
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

796
jan272 schreef:Oorspronkelijk werd gezegd dat alle Geo wijken 2 uurs wijken zouden zijn.
En dan blijkt dat op de dinsdag met het 3 bundel systeem ineens 4 tot 5 uur te zijn. Maar misschien wordt het beter na een poos gewenning :|

797
Anna^ schreef:
jan272 schreef:Oorspronkelijk werd gezegd dat alle Geo wijken 2 uurs wijken zouden zijn.
En dan blijkt dat op de dinsdag met het 3 bundel systeem ineens 4 tot 5 uur te zijn. Maar misschien wordt het beter na een poos gewenning :|
En dan zul je maar 2 wijken hebben van ineens 4 tot 5 uur. Want als je normaliter al twee wijken had (ochtend en middag bijvoorbeeld) dan zullen ze je vast niet terugzetten naar 1 wijk. Wedden dat je er gewoon twee moet blijven lopen.

798
frankvanW schreef:@Newman
...EN mag niet langer zijn dan 2,5 uur...
Is dat zo? Ik loop een wijk waar bv voor de dinsdag 3.05 uur staat. Wil je beweren dat hier standaard maar 2,5uur voor wordt geschreven of is bovenstaande eis een regionale?
Dat was wat ons op een bijeenkomst is verteld. Max 2,5 uur voor een gewone wijk in de bebouwde kom, max 2 uur voor een buitenwijk. Maar misschien is die 2,5 uur een gemiddelde. Bijv. dat je 'm op een piekdag in 3 uur loopt, en op een daldag in 2.

Als er voor jouw wijk 3.05 uur staat dat neem ik aan dat ze dat ook betalen, plus de evt uitloop.

800
Hier heb ik gedeeltes waar de huizen zeg maar rug tegen rug staan.
De GEO ziet niet waar die brievenbus zit.
Logische volgorde van de GEO (ik probeer het uit te leggen)
straat loopt van 1>30, dan verder 40>31 dan 46>50
we missen dus 41>45 hierboven.
Laat die nu net aan de overkant van nr20 liggen , pluk dus deze nummers uit de bundel, anders straat terug dus(scheelt een kleine 50 meter extra lopen)
Een andere, buitenrand is 9>14 en 31>35, ik leg de post nu op eerst die te doen en dan de "binnenring" GEO snapt er geen hol van want dat huis hoort bij die binnenring.
Ook de huizen die zeg maar (excuus dat ik dit woord gebruik) als hakenkruisen, juist die doodlopende stukjes mag mijn mede collega doen die aan de overkant bezorgd omdat hij daar ook die doodlopende stukjes mag bezorgen.(en zo 5x een bloedlinke weg over moet steken)