Re: spookrekeningen waarschuwing !!!

22
PostJan10 schreef:Je moet gewoon bezorgen wat je in je tassen hebt zitten. Dat is toch de afspraak. Als de ontvanger de envelop opent dan ziet deze dat het nep is. Het is toch niet de verantwoordelijkheid van de bezorger? Jij bezorgt het alleen maar.

jij reageert ook niet als iemand in elkaar geslagen wordt??

sorry, maar een bepaalde sociale insteek lijkt me wèl terecht

maarrr ik ben er helemaal klaar mee;
de envelopjes zijn weg, met of zonder waarschuwing

24
fiets schreef:Hai,

de enveloppen met linksboven BTG BV in oranje letters,
met daaronder: business voor bedrijven (in kleine letters)

bevatten spookrekeningen

stuur ze terug naar je depot

mvg
Ad Informandum: Dat is aan de 'leiding' der Postnl. Die zijn ook enorm snel met zaken die alleen hun zakkenvullen aangaan.

Wij zijn slechts bezorgers. 8-)

Dank u.

25
fiets schreef:sorry, maar een bepaalde sociale insteek lijkt me wèl terecht
Precies! Gelijk heb je! En wat dat betreft hebben we een enorm voorbeeld van onze werkgever POSTNL! :roll:

HOEZEE! HOEZEE! HOEZEE!

Wilhelmus van Nassouwe
Ben ick van Duytschen bloet,
Den Vaderlant getrouwe
Blyf ick tot in den doot:
Een Prince van Oraengien
Ben ick vrij onverveert,
Den Coninck van Hispaengien
Heb ick altijt gheeert.

:x

26
fiets schreef:
PostJan10 schreef:Je moet gewoon bezorgen wat je in je tassen hebt zitten. Dat is toch de afspraak. Als de ontvanger de envelop opent dan ziet deze dat het nep is. Het is toch niet de verantwoordelijkheid van de bezorger? Jij bezorgt het alleen maar.

Natuurlijk reageer ik op zoiets wel alert. Het gaat mij erom dat je goed weet waar je je wel of niet verantwoordelijk voor moet voelen.

27
PostJan10 schreef:
fiets schreef:

Natuurlijk reageer ik op zoiets wel alert. Het gaat mij erom dat je goed weet waar je je wel of niet verantwoordelijk voor moet voelen.
Dat is appels met peren vergelijken. Natuurlijk help je iemand in nood.
Wat betreft die spookrekeningen; Je kunt uiteraard altijd aan de ontvanger melden dat het om een spookrekening gaat, dat maakt niet uit. Dat moet je ook zelf weten, maar bezorgen moet je het wel.

28
Het is heel dubbel, er zitten zeker twee kanten aan het verhaal. Als je weet dat mensen voor 2000 euro het schip in gaan met dat soort "rekeningen"...

De beste manier is toch om het te melden bij je depot en deze zullen dan eigenlijk actief actie moeten ondernemen en een onderzoek moeten instellen. Ik heb het idee dat dit te weinig gebeurd waardoor de postbezorgers hierin dus niet ondersteund worden en zelf actie willen ondernemen. Het één is dus ook het gevolg van het ander.

30
Met andere woorden: "wat ben ik slim en wat ben jij niet slim" Geef mensen ook een eigen stukje verantwoordelijkheid. Of help je ze ook met oversteken? Pas op met kersen eten, de pitten bevatten cyanide. Moet ik mensen waarschuwen dat ECI aanbiedingen vaak niet voordelig zijn? Moet ik aanbellen en zeggen dat de postcode loterij maar 30% van de inleg uitkeert als prijzengeld?

En vergeet ook niet, jullie BAAS heeft deze partij drukwerk willens en wetens aangenomen. Die is ook niet gek en weet ook wel wat dat bedrijf in het verleden ooit gedaan zou kunnen hebben. Moeten jullie dan de betweter uit gaan hangen en daarmee automatisch het bedrijfsbeleid onderuit halen? OK, jullie zijn niet in dienst van het tweede postbedrijf van dit land. Maar je beurt er wel van, dus je hebt ook een verplichting jegens Sandd.
Laatst gewijzigd door jan272 op 28 feb 2012, 02:17, 1 keer totaal gewijzigd.