Re: Overeenkomst van Opdracht verdwijnt...?

11
de nieuwe contracten die worden aangeboden zijn minimaal 3 tot 16 uur

dat houdt in dat men als men een contract heeft van 3 uur dus altijd 3 uur betaald krijgt ook al werk je maar 2 uur

wel kan men een extra wijk krijgen als men vanuit de vestiging ziet dat er tijd voor hebt of als men nog een wijk extra over heeft door omstandigheden

krijgt men of accepteerd men een min - max contract ( bijv 6 tot 12 uur ) dan heeft men altijd recht op minimaal 6 uur uitbetaling van het loon ook bij ziekte

hier ook weer rekening houden met het feit dat de werkgever je ook kan verplichten om je max uren te maken indien dit noodzakelijk is voor het bedrijf

12
jan272 schreef:Ook daarin staat: je mag geen spullen opslaan of vervoeren. Sandd doet beide. De drukwerkjes worden minimaal 1 nacht opgeslagen en de volgende dag vervoerd. En aangezien de beloning is per afgeleverd adres en per afgeleverde collo, wordt er impliciet vanuit gegaan dat er VERVOERD wordt, hoe dan ook. Of komen de klanten met hun voordeur in de hand zelf hun post afhalen op het lokale sandd steunpunt?

Er wordt ontdoken op alle fronten en de bezorgers zijn de dupe. En ze willen het niet zien omdat anders het verschil met de andere partijen te groot is. Partijen want veel DSW's hebben ook een afdeling 'post' en die worden helemaal rijkelijk beloond.

elke postbezorger bij Sandd danwel Post.nl vervoerd en / of bewaard post dus zouden beide bedrijven volgens jou oogpunt de wetgeving ontduiken ;)

bezorgen van post is ten slotte ook vervoeren van zaken namelijk van de vestiging dan wel van jou huis ( als thuisbezorger ) naar een ander huis om het aldaar in de brievenbus te deponeren

13
Morgen is de laatste dag van mijn OVO contract. Per 1 juli gaat de CAO voor mij in. Vandaag heb ik daarover een brief ontvangen. Veranderen daarmee ook mijn werkbriefjes of blijven die hetzelfde? Hoe weet ik nu hoeveel uur ze voor mij voor a.s. dinsdag plannen en hoeveel euro ik dan ga verdienen? Wie heeft er al een CAO en dus een antwoord op deze vraag?
Ik wil het namelijk ook zelf in een schrift bijhouden net als ik dat al die jaren heb gedaan maar dan met stuks, stops en euro's.

14
@postbode7

je krijgt nog gewoon de bezorgbon.
dan weet je toch nu de prognose voor komende twee weken.

ik sprak een bezorger die een contract had , deze ontvangt nog steeds bij iedere slag een bezorgbon .
Aan het eind van de maand krijg je je maandoverzicht met gewerkte uren.

verschil .. je krijgt nu bruto en moet alle inhoudingen zelf bijhouden.
straks ontvang jij het netto bedrag. :P

lijkt me wel prettig :!: ben benieuwd of je er op vooruit gaat en of je gewerkte uren
(houd je dat bij dan hoe lang je doet over sorteren en bezorgen?) klopt met je loon.

15
Of ik er op vooruit ga zie ik pas over een maand als de salarisbrief over juli in mijn brievenbus zit. Het sorteren zou ook betaald worden maar dat schijnt niet apart gespecificeerd te worden. Dat had ik wel graag gehad. Op de bezorgbonnen stond voorheen ook alles precies gespecificeerd. Hoeveel stuks, hoeveel stops, hoeveel kg, of er een herlaadvergoeding bij zat enz. Keurig transparant. Ik kon alles precies narekenen. Nu moet ik zeker maar afwachten hoeveel uur ze voor deze maand en per dag berekend hebben en of de sorteervergoeding er inderdaad bijzit. Volgens het depot wel. Wie heeft er als CAO'er al salarisstroken ontvangen en kan mij daarover inlichten? Dan weet ik hoe het echt zal zijn.

16
@postbode7

op de bezorgbon staat precies hetzelfde hoeveel stuks, hoeveel stops, hoeveel kg
en jij weet toch de nieuwe wijkvergoeding voor je wijk?
.
het enige wat jij mag doen = per keer uitrekenen wat het per slag oplevert.
en dat eind van de maand vergelijken met je afrekening.

het sorteren wordt nu ook apart gespecificeerd op je bezorgbon en dat blijft zo.
ik heb namelijk mijn ovo-bon naast die van mijn cao collega gelegd. :lol:

17
postbode7 schreef:Of ik er op vooruit ga zie ik pas over een maand als de salarisbrief over juli in mijn brievenbus zit. Het sorteren zou ook betaald worden maar dat schijnt niet apart gespecificeerd te worden. Dat had ik wel graag gehad. Op de bezorgbonnen stond voorheen ook alles precies gespecificeerd. Hoeveel stuks, hoeveel stops, hoeveel kg, of er een herlaadvergoeding bij zat enz. Keurig transparant. Ik kon alles precies narekenen. Nu moet ik zeker maar afwachten hoeveel uur ze voor deze maand en per dag berekend hebben en of de sorteervergoeding er inderdaad bijzit. Volgens het depot wel. Wie heeft er als CAO'er al salarisstroken ontvangen en kan mij daarover inlichten? Dan weet ik hoe het echt zal zijn.
Hoe de uren berekend worden bij Sandd is volstrekt onduidelijk.. het enige wat je kan doen is berekenen wat een ovo oplevert en dan vergelijken met het bedrag dat je maandelijks op je rekening krijgt gestort. Bij mij valt dat meestal hoger uit.

19
@verzendenenontvangen

je sorteer/stops/herlaad/afmeldvergoeding dat is voor iedereen gelijk .
in je basisvergoeding (voorheen wijkvergoeding genoemd) wordt
rekening gehouden met... of het een villawijk is met lange opritten, of het
in een buitengebied is (veel fietsen) of een gebied met veel flats.

ik vind het wel logisch dat iemand die veel tuinen in moet lopen een
hogere wijkvergoeding ontvangt dan als je de post in een aantal flats gaat bezorgen :P