Flyer Arbeidsovereenkomst Sandd

1
Flyer Arbeidsovereenkomst Sandd
door Carla41 » 25 apr 2012, 10:53

hebben jullie ook de flyer ontvangen over een arbeidsovereenkomst bij sandd?
met..

Alle voordelen van een arbeidsovereenkomst op een rij:
zoals... ik ontvang bovenop mijn salaris elke maand 8% vakantiegeld
ik kan dit jaar lekker een maand naar Spanje
tijdens de schoolvakantie kan ik gewoon thuis zijn bij mijn kinderen
ik blijf bezorgen in mijn eigen vertrouwde wijk
doorbetaling van salaris bij ziekte en vakantie
naast vakantiedagen mag je 4 weken onbetaald verlof opnemen
je behoudt de vrijheid binnen de bezorguren op dinsdag en vrijdag

en ... ik ben 16 jaar en ontvang €8,35 bruto per uur. dat is het salaris van
een 23-jarige! Daar kunnen mijn vrienden die werken bij de supermarkt, niet tegen op.

deze had ik eerst gepost op het besloten forum maar mischien wel interessant voor
een ieder die een overstap naar sandd overweegt ;)

waar zit het addertje?
Laatst gewijzigd door Carla41 op 25 apr 2012, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Flyer Arbeidsovereenkomst Sandd

3
@brievenbus

dank je wel brievenbus.
vandaar ook mijn naschrift.
waar zit het addertje?
ik weet het niet.
wat ik wel weet... we hebben Niet al die h.a.h. ( nog niet?)

ps... ik ben 16 jaar.... dat staat ook op de flyer.
mischien om veel jongeren te werven?
deze willen toch vaak geen arbeidscontract ivm school/studie?

5
@bucky

met een ovo kan je toch ook zien of je betaald wordt naar de uren die je maakt.?
ik heb het gevoel dat een contract je situatie zal verbeteren.

maar mischien zijn er al sandd-ers met een contract die uit ervaring kunnen spreken.

er zal toch wel een normering zijn net als bij postnl
met... zoveel adressen per uur?

7
brievenbus schreef:Oei, Sandd ruikt bloed nu het bij PostNL niet zo lekker loopt met de reorganisatie.
Ziet er op zich mooi uit.
Zijn er ook nog nadelen..
Gefeliciteerd jullie verdienen ook een goede arbeidsovereenkomst (Y).
Mee eens...maar de eerste 3 ziektedagen zijn bij Sandd voor eigen rekening.
Toch nog een verschilletje. :lol:

8
Carla41 schreef:waar zit het addertje?
Het addertje zit daar waar jij niet kijkt: in het verleden. Blijkbaar hebben ze vet op jullie verdiend voorheen door minimaal te regelen voor je. Verzekering, vergoeding, weet ik het. En nu kan het ineens wel.
Maar ze MOETEN wel want er komt een nieuwe regering aan, waar de VVD waarschijnlijk niet in zal zitten (de huillanders zullen toch wel geleerd hebben van wat Ratte en Verhogen met ons van plan waren). En de andere partijen zijn tegen oneerlijke concurrentie. Dus een tweede keer een rapport Vreeman zit er niet in. Dus zullen de S&D mensen gewoon in loondienst moeten komen op den duur. Om aan de wettelijke voorwaarden te voldoen.
Dus moeten ze je dat contract aanbieden. En een beetje lokken want ik weet niet of ze wettelijk onder de OvO uit kunnen komen. Maar dat moeten ze wel, van diezelfde wetgever. Ik denk dus dat ze een beetje in een spagaat zitten.
Is dat contract gunstiger voor jou dan je OvO? Dan ben je tot nu toe dus fors genooit. DAT is de adder. Anderzijds, ze mogen nooit minder betalen dan het wettelijk minimumloon (ca 9 euro per uur). Voor bezorgen. Sorteren is waarschijnlijk nog steeds liefdewerk oud papier. Tot ze ook daarvoor moeten betalen en dan is het gebeurd met S&D. Dan zijn ze te klein voor het moderne Europa.
Ik zou maar vast gaan solliciteren bij de andere partij.

Straks gaan de S&D kosten omhoog en dus de S&D tarieven en dus kunnen ook postNL mensen loonsverhoging verwachten. Jullie zijn gewoon altijd uitgemolken onder het ,mom van vrijheid en ongebondenheid, afgedekt door een OVO(maltine).

9
@jan272

maar de flyer was al rondgestuurd VOOR het kabinet was gevallen jan.
mischien weet sandd meer dan jij en ik.
van toekomstige deals (orders) waardoor contracten mogelijk verhoogd
kunnen worden?

ik wacht rustig af. heb me wel opgegeven voor een contract.
omdat ik het na een jaar nog steeds leuk werk vind in alle jaargetijden.

10
Carla41 schreef:@bucky

met een ovo kan je toch ook zien of je betaald wordt naar de uren die je maakt.?
ik heb het gevoel dat een contract je situatie zal verbeteren.

maar mischien zijn er al sandd-ers met een contract die uit ervaring kunnen spreken.

er zal toch wel een normering zijn net als bij postnl
met... zoveel adressen per uur?
Ik heb al een contract. Het verdient wel iets beter dan met een OVO, maar niet veel. En de vergoeding is nog steeds gebaseerd op het stuksloon. De berekening is gewoon 10% extra ofzoiets. Ik denk dat dit het vakantiegeld is. Pas aan het eind van de maand krijg ik een overzicht van de gemaakte uren. Maar het is totaal onduidelijk voor welke dag en welke wijk die uren zijn. Als dit niet snel wordt verbeterd, dan ga ik maar eens bij de FNV aankloppen denk ik... :twisted: Sandd heeft nu al 4 maanden de tijd gehad om hun zaakjes op orde te krijgen en eigenlijk hadden ze het ook voor die tijd al wel goed kunnen regelen, vind ik. Ook krijgen de werknemers niet eens (gratis) kleding van Sandd. Dit zet mij toch aan het denken over hoe serieus Sandd zijn eigen toekomst nog neemt..