Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

151
Dinsdag de 2 4 e april

We gaan los vandaag met een grote berg Airmiles en Landleven enveloppen , Douglas boeken en dito die van het Teater hier. Het blauw liegt er ook niet om.
Met wat dus helemaal niet klopt slecht weer op komst, schijnt de zon en wordt t best warm. De wolken die overdrijven blijken leeg. Dus het regenpak blijft mooi zitten waar ie zit.
Een paar benauwde blikken naar mij als ik met een blauwe brief in de hand loop. En een zucht van: ooo vandaag gelukkig niet.
Het gaat vlot vandaag, ik kijk op mn horloge dat aan het stuur hangt(die dingen gaan altijd kapot bij mij) en zie dat ik snel ben. Terwijl ik dat racen en sjezen af heb geleerd kijk ik verbaast op.
En ik kwam geen hond tegen vandaag, bedoel echte honden he. Die je voor de voeten lopen of de deur aanvallen zodra jij er staat. Ik heb inmiddels hondekoekjes in de tas zitten. Vond ik wel leuk om dat s te proberen enne mocht ik zelf trek onderweg mmmjaaa!
Verder maak ik mijn wijken af en ben ruim voor de lunch thuis. Droog en voldaan.

152
Vrijdag de 27 e April

Zowaar het is warm vandaag! Met een brede glimlach begin ik mijn roonde en zie al snel een collega achter wegwaaiende post rennen, arme man. Dus ik stop even en ga naar hem toe. Hijgend vroeg hij om elastieken, of ik die nog heb.
Even kort praatje en heel grappig stond er een pindasausemmer in zijn mand, die nogal gevaarlijk stond. een rukje en de boel ligt op straat. Hij verklaarde dat daar zijn warme hap inzit want na de post ging hij door naar zijn werk.
Nou hopen dat ie erin blijft staan voor hem.

Even kort later zie ik weer de reusachtige vrouw waar ik ooit aanvaring mee had, ze bespied me vanaf het voetpad met samengeknepen ogen. Het zint haar niet dat ik voor haar flatgebouw fiets naar de brievenbussen. Nu zei ze niets , ik zette mijn fiets dichtbij haar flat om vervolgens een andere zijstraat te lopen.
En erna verder naar haar flat. Later toen ik terugkwam bij mijn fiets zag ik iets, iets dat niet leuk was. Mijn zadel opengesneden, er zit een grote V in. MMMjaaa dan kun je het wel raden.

Mijn huneur is niet stuk te krijgen en die van anderen die ik tegenkom ook niet, vrolijke gezichten meerendeels.
Sommigen staan in te pakken voor paar daagjes weg, en sommigen staan in hun tuintje te wroeten.
We stralen allemaal(hmmmm klinkt dat bezopen?).

De rioolratten beginnen deze maand weer in een van mijn grootste straten, de borden staan er al. Dat is altijd derrie met bergen zand, voetpaden eruit net als de straat. Een ramp gewoon. Te bedenken dat ze nog door de hele wijk gaan ook komend jaar of erger: komende jaren.
Ik ben mooi klaar voor lunchtijd, inclusief herladen en zonder pauze.
Vanmiddag komt weer aanlevering voor dinsdag dus de kratten staan al buiten.

Op naar 30 april allemaal!! Fijn weekend!

153
elisa schreef:Vrijdag de 27 e April

Even kort later zie ik weer de reusachtige vrouw waar ik ooit aanvaring mee had, ze bespied me vanaf het voetpad met samengeknepen ogen. Het zint haar niet dat ik voor haar flatgebouw fiets naar de brievenbussen. Nu zei ze niets , ik zette mijn fiets dichtbij haar flat om vervolgens een andere zijstraat te lopen.
En erna verder naar haar flat. Later toen ik terugkwam bij mijn fiets zag ik iets, iets dat niet leuk was. Mijn zadel opengesneden, er zit een grote V in. MMMjaaa dan kun je het wel raden.

De rioolratten beginnen deze maand weer in een van mijn grootste straten, de borden staan er al. Dat is altijd derrie met bergen zand, voetpaden eruit net als de straat. Een ramp gewoon. Te bedenken dat ze nog door de hele wijk gaan ook komend jaar of erger: komende jaren.

Op naar 30 april allemaal!! Fijn weekend!
Wat een rotw**f! Volgende keer een hondendrol per ongeluk in de bb laten glijden ;) . Je fietst toch op de openbare weg!? Of niet soms.
Riool ellende is hier ook al een paar maanden aan de gang.
Sterkte en een fijn weekend en Koninginnedag!

155
De volgende keer daar gewoon weer parkeren en dan stiekum om een hoekje gaan staan. Als ze bij je fiets is dan klik je even met je camera en dan kun je aangifte doen van vernieling bij de politie. Kun je nu overigens ook doen hoor. Je weet wie het gedaan heeft. Ze zullen er wel een sepo van maken, maar dat mens wordt wel verhoord en dat is vaak al vervelend genoeg voor die lui. :)

Ik vind het wel rot voor je @Elisa. En ik vind het tof van je dat je je niet uit het veld hebt laten slaan. (Y)

156
Dinsdag de 1 e Mei

T regent en ik wacht even de buien af , maar heb het geduld er niet voor. Hup, regen jas aan en beginnen maar.
Het is warm, peentjes zweten dus met dat jack. Dus t gaat toch maar uit en ik trotseer paar druppen tot de zon losbarst.
Genieten en aangezien we niet bar veel post hebben sjees ik door de wijken.
Veel zijn toch weg, veel lege opritten en dat werkt lekker vlot. Saai is het ook want men is binnen of gewoon foetsie.
verderop in de tweede wijk ga ik flink onderuit met mn fiets, hoopa languit plat in een voortuin. Genant gewoon ik ik spied snel rond of ik iemand zie(zucht niemand).
De post ligt ook in de voortuin , uit mijn mand gevallen alles. Hoe lullig weer. En natuurlijk een dikke blauwe plek op mijn scheen. Maar goed dat ik een lange broek aan had!
Voor mijn bovenarmen is het een ander verhaal, muggen, overal vieze wolken muggen. En die komen meteen geloof me!
OOk ander raar vliegend spul dat ik niet herken dwarrelt om me heen. Aha! Het is de parfum van Douglas die ze erbij hebben vandaag,ik bespeur dat er paar flesjes open moeten zijn, snif snif.
Dan weet je het al, ook wespen geloven het en zitten op mijn fietsmand. Hoe gezellig.
Voor d elunch ben ik klaar en haal snel nog boodschappen voor het dagje zee morgen. Even ertussen!

:D

157
Vrijdag de 4 e Mei

Wow wat een weertje vandaag! helemaal goed, lekker droog en prima temperatuur.
Ik begin extra vroeg, voor acht uur en het is zoooo lekker rustig nog! Ik heb veel post dus ben wel even bezig vandaag.
Een schietgebedje dat ik geen luier op mn kop ga krijgen of een lekke band. Of, erger , weer een aanslag.:(
Het ging goed met paar vrolijke mensen onderweg,geen rioleringstoestanden(nog niet).
Na de lunch moest ik nog een ronde maken en daar ging het goed fout. Het zal de moeheid zijn geweest.
Maar ik kijk naar mn post ipv naar waar ik precies loop en.....huppa daar lig ik weer. Midden op straat.
Wat was het geval, lach niet, een trekhaak waar ik aan bleef hangen ipv de aanhanger die daar hoort. Bwam plat voorover op mn knieeen. Auw!
Ben meteen even gaan zitten op die aanhanger die iets schuin ernaast stond, even bijkomen pfew. Te weten dat ik nog 2 straten moest gaf mij moed. Dus op de pootjes en weer verder.
Ja het was best een lange dag met een hah krant en bijna hah waterleidings bedrijf erbij plus de gewone post.
Blij dat ik zit en blij dat ik hier een pilsje voor me heb(doet ze anders nooit;) )

160
Ja, dat vallen doe ik soms ook wel eens. Ben blij dat ik beslist de enige niet ben. Laten we onder het lopen maar gewoon naar de straat voor ons kijken en niet naar de post. Als je de post voor het volgende adres vast van de rest wil scheiden, doe dat dan als je nog voor een deur stilstaat en niet onder het lopen. Dat gaat geheid eens fout. Dat heb ik vorige week wel weer ondervonden. Fiets tegen een hek gezet, post eruit gehaald en ja, ik keek onder het lopen of alle post voor dat adres was. Pats boem en au, daar lag ik dus. Bloedende lip, pijnlijk rechterbeen. Gauw om me heen kijken of niemand het gezien had. Nee, niemand in de buurt. Ik krabbelde gauw op maar moest even tegen het muurtje leunen om wat duizeligheid (van schrik denk ik) kwijt te raken. Gelukkig had ik een grote zakdoek bij me. En gelukkig niets echt gekneusd. Wel een mep op spier van mijn dijbeen. Liep daarna wel een stuk langzamer. Shit! Het schoot niet echt meer op.
En waarover was ik nu gevallen? Op zich was er niets te zien maar toen ik na even uitrusten over het pad terugliep zag ik dat er een steen toch een centimeter omhoog stak. Zo zie je maar. Het kan iets heel kleins zijn waarover je valt. Nu heb ik er geen last meer van. Had alleen wat rugpijn omdat ik te lang voorover in de tuin had gewerkt. De turbo kon er nog niet op. Maar volgende week na een weekendje uitrusten zal het wel beter gaan.