Re: Risico gebieden: Minder leuke buurten

36
Dat klopt, dat weiger ik ook. Ooit al eens gebeten door een erfhond en dat is de laatste keer geweest!

Persoonlijk vind ik agressie bij de mensen enger, bij die gebruiken dan. Ze kunnen zo gaan flippen om niks.
Dan kun je wel een grap maken maar ze zijn dan te zwaar vet heen dat je beter weg kan wezen!

37
Ja, dat soort types (die gebruikers) kun je beter uit de weg gaan. Gelukkig heb ik die niet in mijn wijken. Niet in het deel waar ik loop tenminste. Voor zover ik weet dan.

Je ziet het wel aan de ogen ook en aan hun te smalle figuur als het gebruikers zijn. Die ogen staan dan zo wazig en waterig. En dan zijn ze niet verkouden.
Nee, daar heb je zeker gelijk in @Elisa. Dan zou ik mij ook niet op mijn gemak voelen.

38
Deze wijk zijn dumpflats en die komen meer voor ins landje, daar gaan mensen wonen met veel problemen, drugs etc. Ja ook gezinnen vaak met kleine kids nog. Ertussen wonen buitenlandse gezinnen, geloof het of niet, met hun kids in 2 of 3 kamerflatje.
Ik hou wel van dit soort buurten behalve de rare agressieve vogels(the Birds :D ), ik geef deze wijk niet op, ondanks wat er wel eens gebeurt.
Riskeer wel een luier op mn kop en paar glasscherven :D

39
Middels op intermitterende manier te woord gestaan. Zij wil beslist post hebben en die honden voor de deur naast de brievenbus. Vorige keer konden de honden gewoon bij mij komen, bij de deur waar de post in moet. Ene keer hebben ze de honden los, andere keer hebben zij de hond vast zitten maar ik kan niet altijd inschatten hoever die krengen kunnen gaan naar mij toe. Zij wil nu de post onder de ruitenwisser van de auto bezorgd hebben. Ze zou over mij een klacht gaan indienen nu ze de post niet meer krijgt van mij, want ik durf daar niet naar toe te gaan. Toen ik weer terug ging fietsen had ze één hond los gelaten. Verder kan ik niet zo goed tegen harde geluiden. Die honden blaffen de hele straat door zo hard. Ik snap niet dat ze die honden niet achter haar huis uit laat in plaats van voor bij de brievenbus.

40
Als je ergens geen post durft te bezorgen kun je dat het beste met de bewoner bespreken. Vragen of hij de honden binnen kan houden of anders achter in de tuin én aangelijnd. De bewoner is aansprakelijk voor de schade die hij, zijn beesten of kinderen aanrichten. Helpt het niet en is de bewoner niet voor rede vatbaar dan zou ik het bij het depot melden. Zij kunnen de bewoner dan misschien op andere gedachten brengen als hij toch post wil. Ze kunnen jou ook suggesties geven hoe dan te handelen. Als iemand per se post wil moet hij zorgen dat je dat veilig in zijn brievenbus kunt stoppen. Word je toch gebeten claim dan de schade rechtstreeks of via het depot.