Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

174
Dinsdag de 15 e Mei

We gaan vroeg van start vandaag want de berichten ai ai waren nat.
Het zou ook koud en kil worden ach het zou.......valt allemaal wel mee hoor. Wij zijn toch wel bikkel s he!
Veel ikea post en blauw, ook de Pc loterij zat er weer grootschalig bij. Maar ook veel in plastik en dat gaf me wel een beetje rust mocht het gaan spetteren.
Al met al blijft het droog , ik moet eerlijk zeggen dat het lekker ging. T ging vlot en ik ben niet omgevallen of gestruikeld.
Ook de fiets werkte goed mee, die krijgt als beloning een poetsbeurt. :D
Er sonden wel veel caravans op de opritten met autos erop geparkeerd, er bijna boven op met een smalle gang ertussen waar alleen een supermodel doorheen past.
Tja en dan te weten dat de meesten daarvan Baby boomers zijn en die zijn niet bepaald slank. Voor mij een raadsel voor hun een weet.
Het verkeer werkte mee, ik had het rustig en geen rare gasten voor mn wielen.
Aan de opbrekingen ben ik gewend weet waar ze zijn en anticipeer er maar op, wat moet je anders. Het hoort erbij.
Toch!
De plantsoenen dienst waren nu aan het maaien, vorige week stonden ze met iets van 10 man op een vierkante cm te schoffelen. Ze maaien dan over de poepvelden en je neus druk je maar snel dicht.
Nou ja fijn dat ze wat doen.

Ruim voor de lunch ben ik klaar en ja hoor daa r begint het. regen!
Maar ik ben al binnen en geniet van een bakkie leut.
Proost!

175
Vrijdag de 18 e Mei

Het wordt een lange rit vandaag , de krant zit er weer bij hah. Dus vroeg op stap.
Half of heel Nedrland heeft vrij vandaag. Veel volk op de been, buiten druk met autos wassen en tuintjes doen.
Dus veel gezichten gezien. Af en toe een kletspraatje en weer verder.
Het was gezellig te noemen. Kreeg zelfs een kop koffie van de Ziggo mannen na een paar grapjes. Hun autos stonden zeer onvoordelig plomp geparkeerd(ik zeg daar meteen wat van....).
Resultaat : een heerlijke bak troost en ze parkeerden een bus verderop.
Moest 3 x bijladen en dan had ik ook echt alles mee. Tjokvol 3 x, dat wel.
De zon schijnt heerlijk,echt perfect weertje vandaag.
Nu ik binnenzit zie ik hoe bruin ik alweer ben geworden. Ahum postbezorgersbruin hoor. (gezicht en armen).
Het handigste vind ik de krant met de post samen gelijk te bezorgen en dan ben je wel even bezig maar dan is t ook klaar.
Er was een mik aan Pc loterij, in allerlei kleur en formaten. En Vitens(waterschap) brieven even zo veel.
Plus de rest zeg ik dan altijd.
Maar het zit erop!
Mijn voeten branden , die gaan dus even hoog, met een goed glas ijskoude limo.

176
Dinsdag de 22 e Mei

Ik begin vrij laat omdat ik heerlijk wat later wakker werd itt tot normaal vroeg eruit.
9 uur is laat voor mij om te beginnen maar qua warmte maakt het niets uit, het is warm en dat blijft.
Geheel in het wit plus witte pet en dito schoenen ga ik op pad. Kijken of dat bevalt.
Geen blote benen in ieder gevaal want hoe vaak schaaf en schuur en prik je je zelf aan van alles en nog wat.
Dus postbode witte benen zal ik nog wel even houden.
Het gaat moeizaam maar dat is de warmte waar je aan moet wennen, het lijkt wel of ik niet vooruit kom.
Plakkerig en klam voelt alles aan , ik dus ook en wis de druppels van mn gezicht.
Deze ochtend wil ik wel klaar zijn want straks is het knoeiwarmer geworden.
Ik heb twee gezellige onderonsjes met de dominee en een ex SMN collega die beiden in mijn wijken wonen.
Dat kost me wel een half uur tijd maar ach het is spontaan even erg gezellig.
De rioleringratten zitten nu in de andere wijk en hier en daar zijn portaal s van flats opgebroken zodat je er helemaal niet meer bijkon.
Gedoe dus en daar is het nu net te warm voor. Een rioolrat helpt me zowaar en legt ene plank voor me neer.
MM wat aardig zeg!
In het midden van mijn ronde vlucht ik de koele supermarkt even in, even afkoelen daar. En haal er paar kleine grutten meteen.
Dat is altijd handig die super te midden van mijn wijken.
Voor de dorst maar ook gewoon ff snel de boodschappen doen tussendoor, had je net die lekkere kwark die ermee stopte en open ging in je tassen bleh!!!

Goed ben net voor de lunch klaar en sjees naar huis.

177
Vrijdag de 25 e Mei

Zomertje vandaag met heerlijk windje. Ik begin lekker vroeg, acht uur sta ik al voor de eerste brievenbus.
Het is heerlijk nu en de schoolspits ben ik voor. Want daar wil je niet tussen zitten, moedermutsen die niet opletten waar hun koters rijden, slingeren, rondtollen.
Die zijn een ramp op de fiets. Ook de hondenuitlaat is massaal deze tijd, dus ja even de neus dicht.
De post wil niet bepaald vlot in de bussen, t blijft steken of hangen, valt zelfs terug af en toe. Dat is vandaag dus.
Een paar mensen reik ik depost aan, kijken blij want het zijn tijdschriften.
Leesvoer voor de Pinksteren in de zon of aan t water.
Verder heb ik deze eerste wijk die vlot doorfietst dan heb ik die gehad. De tweede is wat meer obstakelig.
Dan weten jullie wel wat daarmee bedoelt wordt. Eentje heeft zijn caravan zo strak tegen zijn huis staan , waarbij ik niet bij zn brievenbus kan komen en aanbellen gaat mij te ver. Dus die gaat retour mee en het is een PC loterijbrief, tja dan maar geen prijs.
We worden gecontroleerd zei het depot, een vette waarschuwingsbrief erbij. Met name de PC loterij deze keer.
Zal dat een boobytrap zijn....want ze zullen wel meer checken lijkt mij.
En ik maar denken dat de mensen niet echt zitten te wachten op de zoveelste PC loterijpost.
Maarja t hoort erbij voor ons. Post is post wat je er van kunt of wilt denken.

Zo eenmaal thuis zet ik de lege kratten maar weer buiten voor de volgende bezorgpret.

Fijne Pinksteren allemaal.

178
Dinsdag de 29 e Mei

Vroeg wakker, dat ben ik steeds en dat zal met het weer te maken hebben denk ik. Vandaag best fris maar lekker droog.
Ideaal weertje na al die warmte van afgelopen dagen.
Dus lekker vroeg aan de slag en mag zeggen dat het vrij rustig is. Veel scholen hebben vrij vandaag en dat scheelt een portie gezeur en gedoe in het verkeer.
Ik heb niet bar veel en het gaat vlot de gleuven in.
Bij een huis met een valse bulle bijter hond hebben ze hoge hekken gemaakt van ijzer, heel indrukwekkend maar ja wat voor zin heeft het als je er toch doorheen moet om naar de deur te komen.
Zodra t beest er ligt krijgen ze geen post van mij, bekijk het maar.
Ook was er iemand uitgezet, dat gebuert regelmatig in 1 wijk van mij. Hele huisraad op de stoep van zoek t maar uit.
Overal glas eromheen en graaiende mensen in de grote berg.
Ik moet bekennen dat ik op deze manier ook wel s iets heb meegenomen, net dat wat ik goed kon gebruiken.
Dat is wel voordeel met d epost, je ziet vanalles en bent up to date.
Bij deze berg zat niets, het wa soude zooi en zag er niet fris uit, bah.
Zo heb ik wel eens iets gezien van jahaaaaaa dat is het! Maar geen tijd of vervoer om t spul thuis te krijgen, dat is jammer dan.
Goed ik ben vlot klaar en uitgewaaid, even lekker zo voor de afwisseling!