Huilen met PostNL (4)

1
Gevaarlijk falen bij politie & PostNL

Beste redactie, mijn naam is [bij redactie bekend], kleine ondernemer, hardwerkend en motor van de economie en zo zeg maar. Ver onder de Balkenendenorm, maar dat terzijde.

Ik heb een heel lang verhaal waar ik jullie niet direct helemaal mee wil vervelen. Ik blijf nu even bij de hoofdlijnen. Maart 2012 kreeg ik een laptop toegestuurd die ik niet had besteld. Al gauw bleek dat iemand mijn identiteit en de gegevens van mijn bedrijfje [Zomaar een] BV gebruikte om op kinderlijk eenvoudige wijze allerlei producten maar met name telefoons te bestellen bij partijen als T-Mobile, Telfort en een groot aantal andere bedrijven. De meeste van deze bedrijven controleren nagenoeg niets van de bestellingen die voornamelijk via internet worden gedaan. Kinderlijk eenvoudige controles als het kijken of het opgegeven email adres wel bestaat en of de tenaamstelling van het gebruikte rekeningnummer wel overeen komt met de naam van het bedrijf dat de bestelling heeft geplaatst worden niet uitgevoerd.

Zonder meer wordt voor duizenden euro’s aan producten uitgeleverd. Ergens werden deze producten dan onderschept door criminelen. In de gevallen dat dat niet lukte, Werden de producten bij mij thuis geleverd.

Uiteraard heb ik hier aangifte van gedaan en heb ik steeds gezorgd dat alles weer terug werd gestuurd. De laatste maand was het gelukkig weer rustig. Vorige week echter vond ik het wel heel rustig worden. Ik ontving geen enkele post meer. Navraag bij PostNL leerde me dat dezelfde crimineel op naam van mijn BV een klantnummer had aangemaakt en vervolgens een zakelijke doorstuurdienst had afgesloten. Alle zakelijke post, maar ook mijn privé post, dat van mijn vrouw en van mijn zoon werd doorgestuurd naar een postbus waarvan ik tot de dag van vandaag nog geen adres heb gekregen. Ook hier heb ik aangifte van gedaan en deze aangifte is direct doorgestuurd naar PostNL, samen met een aantal voor de hand liggende vragen als:

-Hoe kan het dat een crimineel ZONDER welke vorm van legitimatie dan ook, op mijn naam een postbus en doorstuurdienst kan openen, ZONDER dat ik dat weet?
- Wat gebeurt er nu met mijn post?
- Wanneer krijg ik weer post?
- Waarom werd onze privé post ook doorgestuurd?

Geen rare vragen volgens mij. Na een tiental gesprekken met PostNL ben ik inmiddels radeloos. Welke vraag ik ook stel, ik krijg geen antwoord. Ze willen alleen met de politie praten en niet met mij. Ik mag mijn zaak niet behartigen en ik mag niet met de afdeling bedrijfsveiligheid post spreken, de afdeling die de zaak waarschijnlijk in behandeling heeft. Mijn eerste aangifte is door de politie niet in behandeling genomen vanwege budgettaire redenen. Dat zou met de tweede aangifte ook kunnen gebeuren. In dat geval gaat PostNL helemaal niets doen en zal ik dus nooit antwoord krijgen op al mijn vragen.

Inmiddels zijn mijn vrouw, mijn zoon en ik radeloos. Mijn zoon wat minder overigens, hij is pas 2. Maar probeer je eens in te denken als je mijn verhaal hebt gelezen en je bedenkt dan bijvoorbeeld dat criminelen inzicht hebben onze financiën en weten waar mijn zoon op de opvang zit. Je hoeft dan maar weinig fantasie te hebben om daar een verschrikkelijk scenario van te maken. Ik ben niet rijk, maar er gebeuren vreselijke dingen voor minder dan een paar duizend euro, zeg maar. Ook is de nieuwe bankpas en mijn nieuw aangevraagde DigID-wachtwoord in handen gekomen van een crimineel.

PostNL behandelt me als een zak stront, Als een zak stront zonder naam, maar met nummer. Mijn laatste gesprek met de zoveelste stroman van PostNL eindigde met geen enkel antwoord op welke vraag dan ook, maar wel met de epische quote van de PostNL medewerker: “Meneer, gaat dit gesprek nog ergens naar toe?”

Met vriendelijke groet,
[naam bij redactie bekend]

Bron: Geen Stijl
----------------------------------------------------------------------------
Geen commentaar. :(

Re: Huilen met PostNL (4)

2
Dit KAN en MAG post.nl niet over hun kant laten gaan.
ze zijn verplicht om tegenover hun klanten openheid van zaken te geven
en wat voor maatregelen men, met of zonder justitie gaat nemen
zwijgen kost alleen maar klanten en dat is helemaal niet raar na zulke negatieve verhalen
nog meer van deze zaken zullen de naam van post.nl nog verder bedoezelen
kom op post.nl toon je nu eens een ECHT BEDRIJF.

Re: Huilen met PostNL (4)

5
"De bron"
Dat verklaart al een hoop hoe dit stukje in elkaar is gezet.
Weinigen hier bekend met de vorm hoe GS iets aan de kaak stelt ?
Dit is dus niet letterlijk voor gevallen, hoe de regelgeving op dit moment is zou het zulke proporties KUNNEN aan nemen.

"U leest het toch...dat kan dus helaas wel."
Valt me tegen van je Tobo

Re: Huilen met PostNL (4)

7
88CE schreef:"U leest het toch...dat kan dus helaas wel."
Valt me tegen van je Tobo
Het valt me van jou niet tegen, ik had deze reactie van je verwacht dat je niet zou snappen dat het ironisch bedoeld is. :mrgreen:

Volgende keer beter lezen! (Y)

Re: Huilen met PostNL (4)

8
Dit lijkt me wel verschrikkelijk als je zoiets overkomt, en dat je vervolgens geen enkel gehoor krijgt op je klachten en vragen. Misschien kun je proberen de media in te schakelen in zo'n geval zoals Radar of Kassa, en een klacht bij de Ombudsman, zou zoiets niet helpen? Het is verschrikkelijk om machteloos toe te zien hoe je privacy geschonden wordt en God weet wat voor misbruik er nog van gemaakt zal worden. Sterkte ermee
cron