De scheiding & De Skieding

1
De Skieding is een Friese straatnaam in Drachtster Compagnie. En over de "grens" heb je De Scheiding. De Scheiding heeft als postcode 9222 LR en De Skieding op zijn Fries heeft de postcode 9222 L B of C. Beide hebben de huisnummers 8 en 10. Als post bezorger of verspreider/postbode kun je denken dat De Scheiding op zijn Nederlands is geschreven wat wel vaker voor komt. Maar nee dat is dus niet zo. Verwarring alom. Je hebt in Friesland wel meer straten dat zowel in het Fries als in het Nederlands geschreven wordt. In dit geval moet je heel goed letten op de postcode waar het bijhoort.

Re: De scheiding & De Skieding

2
verzendenenontvangen schreef:De Skieding is een Friese straatnaam in Drachtster Compagnie. En over de "grens" heb je De Scheiding. De Scheiding heeft als postcode 9222 LR en De Skieding op zijn Fries heeft de postcode 9222 L B of C. Beide hebben de huisnummers 8 en 10. Als post bezorger of verspreider/postbode kun je denken dat De Scheiding op zijn Nederlands is geschreven wat wel vaker voor komt. Maar nee dat is dus niet zo. Verwarring alom. Je hebt in Friesland wel meer straten dat zowel in het Fries als in het Nederlands geschreven wordt. In dit geval moet je heel goed letten op de postcode waar het bijhoort.
Dit houdt je als postbezorger scherp. Wees blij dat je geen frietboer bent:

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/1 ... r-Ikea.ece

Je ziet, zelfs in Brabant kennen we dit verschijnsel.

3
Haha, Ike! Wij doen het voor half geld ;-)

Natuurlijk vragen mensen je vaak de weg, maar de laatste tijd krijg ik de gekste vragen. Zo liet iemand me foto's zien (op zijn mobiel) van stoeptegels. Of ik wist waar dat was. Hmm, ik ken wel de losse stoeptegels. Op één foto was iets meer van een straat te zien en toen durfde ik er wel een gokje op te wagen.
Maar nu ik begrepen heb dat het een soort spel is, ga ik zelf op zoek naar de schat ;-)

4
denieuwe. Nou met een foto van stoeptegels kan ik niets. Alsof wij postbodes ons alle series stoeptegels in een straat gaan inprenten. We zijn niet stapelgek. Bovendien zijn er immers heel veel straten met dezelfde stoeptegels. Als ze nu een foto met een huizenblok en een stuk straat laten zien is de kans dat er herkenning volgt beduidend groter. :D