Re: VEEL POST bij Sandd

522
88CE en Deezer. Jullie werken toch allebei voor Sandd? Als je ziet dat je collega meermalen op de verkeerde dag bezorgt moet je hem of haar er gewoon op aanspreken. Ken je hem niet niet dan meld je het aan de coördinator op het depot. De bezorger krijgt dan een telefoontje met de melding dat hij op de goede dag moet bezorgen. Blijft hij de fout in gaan, dan meld je het weer. Na enkele malen sturen ze hem dan de laan uit. In uitzonderlijke gevallen kan het depot de bezorger toestemming hebben gegeven. Bijv. bij een uitvaart in de familie (als er geen reservecollega was die in kon vallen of de wijk over kon nemen op die dag). Maar normaliter moet je gewoon op de goede dagen bezorgen. Ook al is de chauffeur laat. Dan maar wat sneller sorteren.
Iemand die structureel (dus ook in rustigere tijden) meer dan 1200 stuks krijgt en het niet aankan zal een wijk moeten inleveren of zijn wijk laten splitsen. Beter voor jezelf en voor Sandd. Dat aantal is toch al hoog. Stel je voor dat je ziek wordt. Dan moet iemand anders naast zijn eigen wijk ook nog eens 1200 poststukken gaan bezorgen. Beetje veel.

524
@88CE

post half door de bus... vind je het echt zo erg maar je vind het niet je taak ze er op aan te spreken
dan ook niet "klagen"er over op het forum :evil:

@har

je bent een nachtsorteerder.. mag je wel om overwerkvergoeding vragen
wel lekker doorwerken snachts .. wordt je niet afgeleid als iedereen in huis slaapt. :mrgreen:

@postbode7

deezertje werkt op dit moment nog voor Postnl.. daarom vraagt ze ook..
worden "jullie"er op aan gesproken anders dien ik mischien een klacht in :P

525
Zo erg vind ik het niet hoor, zijn baan niet de mijne :D
Ik constateerde alleen dat hij nogal veel blauwe aan het bezorgen was.

Maarruh netjes met "mijn" post door de bus geduwd, en anders geeft de krantenloper ons het laatste duwtje wel ;)

527
PB 41 sjonge jonge zeg wat ben jij me er eentje zeg, je zou in t leger moeten meis! Dat pak past je beter maw natuurlijk zijn er regels en afspraken maar in de praktijk lopen de zaken wel eens anders, ja wij mogen in bep gevallen op de zatrdag ook bezorgen.
Ik ga niet flauw lopen doen maar je lijkt me een behoorlijke controlfreak.:)

528
Ach, die Sanddbezorger moet hoogstens een paar keer extra op en neer fietsen. Volgens mij mag je er toch ook een week over doen, over die stroopwafels? (weet dat niet zeker, heb ze zelf nooit gehad)

Wat betreft een dag later of eerder bezorgen: wie weet heeft die Sanddbezorger wel een afspraak met zijn coordinator erover gemaakt. Kan hij op dit moment even niet anders om wat voor reden dan ook.

Als het structureel voor komt, dan is het wat anders. Iemand die liever van de zon wil genieten op dinsdag en vrijdag en daarom de post niet op de juiste dag bezorgt is niet geschikt. Maar iemand die echt niet kan op die dag voor een paar keer omdat hij die dag iets heeft of misschien zoveel post heeft dat hij het niet afkrijgt (vanwege bijvoorbeeld een extra wijk) en netjes een afspraak hierover maakt, kan niet zoveel kwaad. Zolang de post maar wel juist bezorgd wordt. Als het om die reden structureel wordt, dan kan hij beter een wijk minder nemen.

@Deezers, ik zou die bezorger er gewoon eens over aanspreken en dan zie je aan de reactie wel of het om een lanterfanter gaat die het geen zier interesseert of om iemand die een reden heeft waarom de post een dag eerder of later komt dan dinsdag of vrijdag.

529
@elisa
controlfreak?
dat mag je denken hoor :P

ik had het over structureel elisa... dat is iets anders dan
bij overmacht een keer later bezorgen.

en als ik de ergernis daarover lees bij deezertje... vind ik dat terecht. :D

per slot van rekening.. bij postnl is er dagen lang sprake van later bezorgen.
de post van donderdag gepost.. komt niet vrijdag, niet zaterdag , niet maandag maar dinsdag :lol: