Re: VEEL POST bij Sandd

551
Bij PostNL heb je natuurlijk wel de vaste posstroom van tv-gidsen, Makro's en Kampioenen, maar het verschilt vaak per vestiging wanneer ze meegaan. En sinds de komst van het piek/dalsysteem is er inderdaad geen peil op te trekken. Wanneer je denkt dat het rustig wordt is het druk, en wanneer je denkt dat het druk wordt is het rustig....

552
@Deezertje

Ja, groot gelijk hoor.
je treft dus een bezorger die zich echt niet aan de dagen houdt.
en zoals je weet... de post wordt de dag ervoor aangeleverd en we hebben de hele dag
van 8 - 18 uur om te bezorgen.

daar zal je bij postnl wel is over dromen :lol:

@postbode7
prognose voor de komende week.. di: 629 ( 52 kilo) en vrijdag 1309 ( 110kilo )
even wat rustiger dan deze week... ben ik wel blij mee... :P
ik had er namelijk de afgelopen week ...di: 1400 ( 123 kilo) en vandaag 1243 ( 88 kilo)

554
Momenteel loop ik naast mijn vaste wijk, ook nog 2 invalwijken.
Afgelopen week was het behoorlijk zwaar met al dat gewicht.
Afgelopen dinsdag: 1096 stuks 137.8 kg
Afgelopen vrijdag: 1805 stuks 125.1 kg

De prognose voor komende week is als volgt:
Dinsdag: 762 stuks 92 kg
Vrijdag: 1118 stuks 96,4 kg

Na volgende week zijn de invalweken weer voorbij en loop ik weer alleen mijn eigen vaste week.
Het is dit jaar een lange periode van invallen geweest.
Vanaf 15 juni t/m volgende week, heb ik elke week wel 1, meestal 2 of een enkele keer 3 invalwijken gehad.
Dus ik snak nu wel even naar een wat rustiger periode.

557
@Beauty

zal jij hyper worden van die lucht!
maar net zo onhandig als de stroopwafeldozen? en heb je er veel... :?:
Sterkte morgen!! want gewone post was er ook genoeg.. voor de dinsdag.

op de postcodeloterij prijzen pagina werd ook gesproken over een IJSPRIJS..
het moet niet gekker worden, moeten we straks ook de vriezer openstellen voor sandd :?

vrijdag.... al maar nieuwe orders bij sandd... als ze zo doorgaan dan
wat mij betreft naar een derde bezorgdag.. di+ vr = nu piek.. een daldagje lijkt me ook wel lekker :lol:

@slagvaardige
en is de kaas en wijn er al... dan schuif ik bij je aan :P

558
@postbode7, bij PostNl weten de bezorgers meestal niet van te voren hoeveel post er komt, maar de leidinggevenden weten wel van te voren of er veel of weinig post zal zijn. Daar kunnen ze dan de inzet van medewerkers op aanpassen. Zal in het midden laten of dat ook daadwerkelijk gebeurd. We krijgen meestal wel een planning te zien van de hah zodat we weten hoeveel hah we op een bepaalde dag kunnen verwachten.

559
Wij hebben er een brief bijgekregen dat de post in het vervolg later komt. Dit omdat er veel nieuwe mensen zijn aangenomen. Chauffeurs moeten meer adressen langs. Dus ze kunnen de bloktijden niet meer halen. Nu komt de post rond 17:00 uur bij mij. Best balen. Maar ja, ik kan altijd nog een wijk op donderdagavond sorteren en een wijk op vrijdagochtend. Dan kan ik nog alles binnen de juiste tijd bezorgen.

560
Deezers schreef:Heb vorige week inderdaad pas op zaterdag de post mogen ontvangen.
Deze dinsdag ook niets gekregen, werd pas woensdagmiddag.

[...]

Ik ken de bezorger wel, is vrij aardig.
Sorry Deezers, maar het lukte me inderdaad niet om het op tijd weg te krijgen. Bovendien komt de chauffeur de laatste tijd ook steeds te laat. Dat is met die grote hoeveelheden enorm vervelend, vooral als je ook nog andere dingen te doen hebt. Ik sta tot na middernacht te sorteren maar dan kom je de volgende dag ook niet fris je bed uit...

Natuurlijk bedankt voor het melden, de gewone bewoners merken het niet maar voor een collega is het natuurlijk niet te pruimen.