Re: Postcodeloterij

31
Sjouwa schreef:Afronding.

[...]

Ik bezorg dus die koekblikken alsnog tegen een extra vergoeding van €20. Voor de gewone post + koekblikken zou ik zo'n €51 hebben gekregen, dat wordt dus €71 en ik heb t/m zaterdag om alles kwijt te raken.
Ik kreeg net 40 kratten binnen. Ook onverwacht. :shock: In eerste instantie tegen de chauffeur gezegd dat-ie alles weer mee kon nemen. Toen vertelde hij dat er koekblikken in zaten. Dat bleken 25 kratten te zijn...
Met Sjouwa's verhaal in het achterhoofd de teammanager gebeld. Er stond voor de blikken een extra vergoeding van 9 euro (OVO). Ik zei al "Kom het dan maar weer halen" maar ze was nog niet klaar en bood aan 8 uur extra te betalen (8 x 8,40 = 67,20 bruto).

De dozen zijn niet zwaar maar nemen wel veel volume in. Dan slaat die herlaadvergoeding dus ook nergens op.

34
@Close
dat is toch niet normaal meer. 24 kratten.
had je ook niet van te voren een melding gehad dat het er aan zat te komen Close?

als je niet reageert word je zo een extra bonus onthouden.
67.. euro extra... dat is niet mis.. Gefeliciteerd Close. (Y)

@Daantje
half october...
maar zo,n extra vergoeding zit er bij de postcodeloterij agenda tot nu toe nog niet in.

35
Nee, ik wist van niks. Volgens de teammanager kwam het voor hun ook onverwacht en was het sowieso een heksenketel op het sorteercentrum.
Carla41 schreef:maar zo,n extra vergoeding zit er bij de postcodeloterij agenda tot nu toe nog niet in.
Nee, want zoals we weten klopt het systeem gewoon niet. Als ik niet aan de bel had getrokken had ik bovenop de normale stuksvergoeding + herlaadvergoedingen maar 9 euro (!!!!!) extra gevangen... Bovendien krijg je als standaardantwoord dat een extra vergoeding niet kan. Het is enorm veel extra werk en dan klopt de sorteervergoeding van 2 cent natuurlijk ook voor geen meter. De herlaadvergoeding zou niet alleen met gewicht maar ook met volume rekening moeten houden.

Dat ze nu 8 uur extra betalen is ook maar een slag in de lucht. Voor mij aardig, maar natuurlijk nog steeds een bedrag van niks, je zou die muur van kratten eens moeten zien. Ook wordt het niet als overwerk betaald. Kortom, echt gefeliciteerd voel ik me niet.

36
Ik voel me ook wel eens behandeld als machine die wel bezorgt als je er maar geld in gooit. Dan heb jezelf als een hele berg post en dan bellen ze doodleuk of je er nog een wijk wil invallen. Als je zo weinig post hebt dat het bijna niet de moeite is dan is opeens iedereen thuis voor zijn eigen wijk in de zomer. Vraag trouwens bij een extra wijk altijd een extra wijkvergoeding want de volumes opgeteld geven recht op een extra herlaadvergeoding in vergelijking met de volumes apart.

40
Om de beloofde extra vergoeding (zie boven) heb ik enorm lang moeten zeuren! Gelukkig bleef de teammanager het hardnekkig bij de salarisafdeling aanroeren. Toen ik n.b. nogmaals met een onverwachte zending koekjes voor dezelfde wijk werd geconfronteerd, heb ik die dagenlang laten staan tot de vorige betaling eindelijk geregeld werd. Ook dat schoot (nog) niet op maar wel werd mij opnieuw een urenvergoeding beloofd en heb ik het toen snel bezorgd. Die kratten stonden immers flink in de weg!

Nu schijnt de betaling eindelijk op komst te zijn. De vertraging kwam doordat de software de overschrijding van de maximale maandvergoeding niet accepteerde. Mijn teammanager is echt geweldig, daar heb je meer aan dan aan coördinatoren die niks mogen beslissen.