@elisa
als je de stroopwafels moet bezorgen en het past niet..
dan heb ik wel eens eerst de blikken doos en daarna het kartonnen omhulsel
er doorheen geduwd.
Re: Onhandelbare post
22Nog een tip:
Je kunt ook die irritante bubbelpost of doosjes apart in de schoudertas doen.
En dan van die kratkaartjes tussen de post doen en dan weet je tijdens het postlopen als je zo'n kratkaartje op je stapel tegenkomt, in je schoudertas moet graaien.
Je kunt ook die irritante bubbelpost of doosjes apart in de schoudertas doen.
En dan van die kratkaartjes tussen de post doen en dan weet je tijdens het postlopen als je zo'n kratkaartje op je stapel tegenkomt, in je schoudertas moet graaien.
ex Sandd Postbezorgster
23Bij PostNL gaat indien iets niet past met de pakket dienst mee. Optie aanvinken: Geen brievenbus en dan bij aanvullende informatie aangeven: Te kleine brievenbus. Hoewel de werktijden tussen 8 en 18 uur zijn vind ik het niet erg netjes om bij iemand rond 8 uur even te gaan aanbellen.
24om 8 uur? nou dan weet je iedergeval zeker dat er iemand thuis is! 

Postbezorgster *religroup**sandd*
is back since 8/7/13!

25Zou je denken ?
Er bestaan ook nog mensen die ander werk verrichten zoals nachtdienst of om 5.00 al de deur uit gaan of denk je nu echt dat 99% van de wereldbevolking om 8.00 op de post zit te wachten
Optie aanvinken klopt, dan moet je het opnieuw aanbieden, dan niet thuis gaat het naar een afhaalkantoor (Bruna bijv)
Daar komt geen pakketdienst aan te pas
Er bestaan ook nog mensen die ander werk verrichten zoals nachtdienst of om 5.00 al de deur uit gaan of denk je nu echt dat 99% van de wereldbevolking om 8.00 op de post zit te wachten

Die is even anders V&O.verzendenenontvangen schreef:Bij PostNL gaat indien iets niet past met de pakket dienst mee. Optie aanvinken: Geen brievenbus en dan bij aanvullende informatie aangeven: Te kleine brievenbus.
Optie aanvinken klopt, dan moet je het opnieuw aanbieden, dan niet thuis gaat het naar een afhaalkantoor (Bruna bijv)
Daar komt geen pakketdienst aan te pas

26@88ce, tegenwoordig is het bij PostNl dus zo als een buspakje niet in een brievenbus past omdat de bus te klein bv, er een briefje wordt achtergelaten met de mededeling dat de bus te klein is en dat dit pakje binnen enkele dagen opnieuw wordt aangeboden. En dit wordt dan door pakketdienst opnieuw aangeboden. Dit is sinds mei dit jaar zo. Op de kennisgeving die postbezorgers achterlaten zit een sticker met barcode, die sticker wordt onder het adres geplakt. Op die sticker staat sorteren in de rolcontainer voor Pakketservice.
27@willemien
Kijk even op sticker 2.....
Optie is dan, ophalen OF via pakketservice, krijgen de geadresseerde EERST van postnl de rekening om de extra porto te betalen voor pakketservice.
Klein detail , het word niet gelijk in die rolcontainer geflikkerd, de post blijft netjes een week of langer bewaard
Hoezo niet gelijk met pakketdienst, zijn de brievenbussen opeens gekrompen ?
Of-topic
Zit weer in Sandd gedeelte te wauwelen.
Kijk even op sticker 2.....
Optie is dan, ophalen OF via pakketservice, krijgen de geadresseerde EERST van postnl de rekening om de extra porto te betalen voor pakketservice.
Klein detail , het word niet gelijk in die rolcontainer geflikkerd, de post blijft netjes een week of langer bewaard

Hoezo niet gelijk met pakketdienst, zijn de brievenbussen opeens gekrompen ?
Of-topic
Zit weer in Sandd gedeelte te wauwelen.
28@88ce, op de kennisgevingen die ik heb, zit maar 1 sticker en nee de brievenbussen zijn niet gekrompen het gaat om BUSpakjes die wel door een brievenbus met standaardafmetingen kunnen.
29Noem ik geen onhandelbare post, maar plakkerige post..
€ash magazines blijven aan elkaar vast, daardoor zie ik soms niet dat ik 2 magazines pak tijdens het sorteren..
€ash magazines blijven aan elkaar vast, daardoor zie ik soms niet dat ik 2 magazines pak tijdens het sorteren..

ex Sandd Postbezorgster
30Nou ben ik toch heel blij dat ik hier geen stroopwafels heb moeten bezorgen.
En inderdaad. Sommige brievenbussen zijn gewoon veel te klein of te smal of beiden. Dan krijg je de post er amper doorheen.
Laat staan kleine pakketjes en laat staan blikken bussen met stroopwafels. Wij Sanddbezorgers hebben daarvoor geen stickers. Ik zou dan gewoon aanbellen en als ze niet thuis zijn probeer ik het bij de buren. Bij het adres zelf doe ik dan een kaartje in de bus bij welke buren het pakje ligt. Ben ik gewend bij Selektvracht. Als je dan zo'n pakje in de bus moet wurmen omdat die brievenbus alleen mooi is maar allerminst praktisch dan baal je wel een beetje.
En sommigen vinden het niet nodig om elke dag de brievenbus te ledigen of dit te laten doen (als ze op vakantie zijn). Vrijdag kwam ik er een tegen die wel héél vol was. Het deurtje en de klepje stonden open en aan beide kanten (voor en boven) puilde de post er gewoon uit. Die mensen waren kennelijk op vakantie en nemen niet even de moeite om familie of buren te vragen om de brievenbus leeg te maken. Hadden ze nog een tamelijk kleine brievenbus ook.

En sommigen vinden het niet nodig om elke dag de brievenbus te ledigen of dit te laten doen (als ze op vakantie zijn). Vrijdag kwam ik er een tegen die wel héél vol was. Het deurtje en de klepje stonden open en aan beide kanten (voor en boven) puilde de post er gewoon uit. Die mensen waren kennelijk op vakantie en nemen niet even de moeite om familie of buren te vragen om de brievenbus leeg te maken. Hadden ze nog een tamelijk kleine brievenbus ook.