Re: juweliers en PostNL

12
Dit soort spullen bezorgen wij ook nooit. Ik merk nu dat zodra ik de naam PostNL hoor , zelf ook denk aan postbezorgers. Vooral omdat ik er zelf aan denk. Het publiek ziet van ons bedrijf ook de postbezorgers het meest vaak.
Niet zo heel vreemd dat men dan denkt dat wij juwelen vervoeren dan wel achterover drukken.

Re: juweliers en PostNL

13
PostNL heeft er een positief staartje aan kunnen draaien:

(BRON: MijnPostNL):

Honderd nieuwe klanten voor Micropakket
Vorige week stond in de krant dat juweliers ons onbetrouwbaar vinden. Omdat dit bericht niet klopte, zijn we een actie gestart voor onze zakelijke klanten in de juweliersbranche. Om uit te leggen hoe het werkelijk zit. En om meer klanten te werven voor Mikropakket. Het resultaat: 100 nieuwe klanten!

Mikropakket is het aparte, extra beveiligde netwerk van PostNL, gespecialiseerd in de verzending van waardevolle spullen zoals juwelen. Naar aanleiding van de berichtgeving hebben we Mikropakket nog actiever onder de aandacht gebracht. Er is een brief verzonden en een actiepagina opgezet.

Verkoopsignaal
De actiepagina trok in drie dagen tijd ruim 500 bezoekers. Uiteindelijk leverde dat ons 100 nieuwe klanten voor Mikropakket. Zo zie je maar, elke klacht is een verkoopsignaal! ​

Re: juweliers en PostNL

14
NIet over juweliers, wel over stelen: een collega-bezorgster werd vorige week staande gehouden door een klant:
"Mijn tante stuurt altijd 50 euro met haar kerstkaart, dat zat er nu niet in. Kom op met dat geld!"

Het is een zeer integere bezorgster bij wie ik me zoiets niet kan voorstellen. Ze brengt ook altijd beschadigde post terug naar het depot, maar heeft kennelijk een scheurtje over het hoofd gezien.
Er werd eerst een andere bezorger (verkeerde wijk) op aangesproken.
Kwalijke ontwikkeling :-(

Re: juweliers en PostNL

16
Doe dat 88CE. Als je 'gewoon' de klantenservice belt heb ik er geen problemen mee, daar zullen ze ook wel wat gewend zijn ;-)

Maar het lijkt me rot als je als bezorger je stinkende best doet om de kerstkaartjes te bezorgen, met alle maffe adresseringen van dien, en dan door een klant persoonlijk wordt beschuldigd van diefstal. Die zou van mij zijn kaartjes verder zelf mogen gaan halen :-(
cron