Fluit toon in oren ....

1
Bezorg bij iemand, wanneer ik daar in de buurt ben hoor ik steeds een hele hoge fluit toon. Ik ben op onderzoek gegaan waar dit irritante geluid vandaan kwam. Ik zag een apparaatje met een sensor er op, die aanspringt op moment dat jij er langs loopt. Nu komt het gekke: Nu ik daar niet meer ben blijft het geluid rondzingen in mijn hoofd. Net zoals je soms een irritant liedje in je hoofd hebt. Alhoewel ik liever heb dat van 't laatste. Toen ik dit hoge frequente geluid hoorde ging dit dwars door mij heen alsof er een drilboor door mijn hoofd ging.

Zijn er meer mensen die zo een dergelijke ervaring hebben gehad met zo irritante geluidsverspreider?

Re: Fluit toon in oren ....

2
verzendenenontvangen schreef:Bezorg bij iemand, wanneer ik daar in de buurt ben hoor ik steeds een hele hoge fluit toon. Ik ben op onderzoek gegaan waar dit irritante geluid vandaan kwam. Ik zag een apparaatje met een sensor er op, die aanspringt op moment dat jij er langs loopt. Nu komt het gekke: Nu ik daar niet meer ben blijft het geluid rondzingen in mijn hoofd. Net zoals je soms een irritant liedje in je hoofd hebt. Alhoewel ik liever heb dat van 't laatste. Toen ik dit hoge frequente geluid hoorde ging dit dwars door mij heen alsof er een drilboor door mijn hoofd ging.

Zijn er meer mensen die zo een dergelijke ervaring hebben gehad met zo irritante geluidsverspreider?
Is dat in Drachten of Surhuisterveen?

4
Dat die mensen er zelf geen last van hebben zeg! Zij zullen er wel dagelijks langs lopen en hun visite! Kun je hen daar niet op aanspreken? Je hebt ook van die vogeltjes die gaan fluiten als je er langs loopt. Ze zijn geen afschrikmiddel voor inbrekers, maar minder irritant dan een ultrasoon geluid.

Tegen inbrekers e.d. kun je ook een alarminstallatie aan laten leggen. Ik zou die mensen erop aanspreken. En anders Sandd inlichten. Dan kunnen zij proberen te bemiddelen.

@Pinarello, V&O zit naar ik heb begrepen uit eerdere berichten wel ergens in Friesland ja. Maar ik kan het mis hebben.

5
verzendenenontvangen schreef:
Hoogfrequent signalen ( 3...30 MHz ) zijn kortegolf radiogolven en liggen BUITEN het bereik van het menselijk gehoor.
De fluittoon welke je hoorde valt binnen het zgn laag frequent gebied.
Een fluittoon met dusdanige frequentie en volume dat je trommelvlies mee resoneert ,kan id heel irritant zijn.
Heb ik wel eens gehad na het gebruik van een cirkelzaag ; ben naar KNO arts geweest en bleek een gaatje in het trommelvlies te hebben ( kan door verkoudheid veroorzaakt worden ) het gaatje zorgt voor een "lek" richting je gehoor waardoor alles HARD binnen komt. Groeit vanzelf weer dicht. Nu gebruik ik met lawaaige apparaten uitsluitend geluidsbeschermers. (oordopjes met filters).
Postbezorger Sandd

6
Het gaat om een katten verjager omdat zij last hebben van katten in de tuin. Ik heb daar aangegeven dat ik daar ook hinder van ondervindt en zelfs last van oorsuizen heb gekregen. Nu gaat het langzaamaan wel weer weg maar keert zich terug zodra ik weer in die omgeving ben. Gelukkig heeft de persoon in kwestie dat apparaat uit de tuin gehaald. Wel vond diegene het erg jammer voor de kosten die zij gemaakt hebben. Van mij hoeft het alleen maar weg op de bezorg dagen maar goed. Ik kan het niet helpen dat ik het geluid niet uit mijn hoofd kan wegwerken. Ik doe dat ook niet opzettelijk?

Het zit tussen de 20 en 25 kilohertz, het zijn geen radio golfen maar geluidsgolven. Het is geen megahertz maar kilohertz, als ik die herten (bedoel hertzen) in de mega ook zou kunnen horen dan zou het niet best zijn. Want ik hoef niet alle radio zenders te horen in mijn hoofd! Dan zou je al helemaal horendol worden met die kakofonie orkest. Het "normale" menselijke oor kan ongeveer tot 20KHz horen maar dat geldt niet voor iedereen. Zuigelingen, kinderen horen deze tonen boven de 20KHz ook, naarmate je ouder wordt hoor je dat niet meer zo goed of niet meer. Echter daarop zijn dus uitzonderingen.

De Partij van de Dieren heeft hierover kamer vragen zelfs gesteld, dit kun je vinden door hierop te klikken:

https://www.partijvoordedieren.nl/tweed ... agen/i/815

8
[quote="verzendenenontvangen"]

Het zit tussen de 20 en 25 kilohertz, het zijn geen radio golfen maar geluidsgolven. Het is geen megahertz maar kilohertz, als ik die herten (bedoel hertzen) in de mega ook zou kunnen horen dan zou het niet best zijn. Want ik hoef niet alle radio zenders te horen in mijn hoofd! Dan zou je al helemaal horendol worden met die kakofonie orkest. Het "normale" menselijke oor kan ongeveer tot 20KHz horen maar dat geldt niet voor iedereen. Zuigelingen, kinderen horen deze tonen boven de 20KHz ook, naarmate je ouder wordt hoor je dat niet meer zo goed of niet meer. Echter daarop zijn dus uitzonderingen.

88CE schreef over hoogfrequent signalen .......... ( klopt dus niet ) ,
weet dat laagfrequent kHz is en id kinderen kunnen tot zelfs 30 KHz horen.
Postbezorger Sandd

9
Pieternel_Post schreef:Ik heb tinnitus, 24 uur per dag, 7 dagen in de week, een, (of meerdere) hoge pieptoon. Tja, je leert ermee omgaan, maar daarom vind ik het buiten zo fijn, altijd omgevingsgeluid.
Middels behandeling in Duitsland wordt het geluid gelukkig zachter. Meer info kun je vinden op http://www.oorsuizen.net In België is dokter Ridder ook een goed alternatief maar kent hoge wachtlijsten volgens mij. Zij geven volgens mij soort stroom schokjes waardoor het geluid afneemt in je hersenen. Soms kan het geluid ook waargenomen worden door KNO arts dat veroorzaakt wordt in je lichaam. Dat kan volgens mij een knellende bloedvaatje zijn? Ook kunnen je hersenen dit geluid uitmaken uit "verveling".