Re: Weinig post bij Sandd

21
Zo, de eerste wijk zit erin. Ik ben om kwart over 9 begonnen en het was heel goed te doen. Zooltjes onder en daaroverheen heb ik nog een elastiek gedaan, zodat ze goed bleven zitten. In de wijk waar ik loop worden de stoepen redelijk goed schoongemaakt. Maar met zooltjes onder loop ik liever door de sneeuw.

Ik heb de fiets op een centraal punt gezet en heb net als de Postnl concullega het meeste op de arm genomen (weinig post per straat) en vrijwel alles gelopen. Bij het flatgedeelte, ging ik met de fiets van flat naar flat.

Het enige waarvan ik last had was een blonde doos op weg naar huis, die mij zo nodig met een loeigang moest inhalen, terwijl ze zag dat ik langs een bult met sneeuw moest. Die bult lag precies op het fietspad. Alle auto's hielden rekening met het overige verkeer, alleen zij had oogkleppen op. Maar ja, dat soort domme vrouwen hou je toch, want die snappen zoiets niet. :twisted: Twee jongens die van het fietspad van rechts kwamen (de school van mijn oudste ligt daar vlakbij) en bij mij op het fietspad moesten zijn, reed ze notabene nog bijna aan. Ik heb wel een paar nieuwe scheldwoorden geleerd van die jongens. hahahaha :lol:

Dat mokkel had het volgens mij niet eens in de gaten. Ach.. :roll: :mrgreen:

Even een lekkere warme bak koffie, bammetje erbij en dan zo weer aan de slag! (Y)

p.s. @Carla, je tip met die vaseline helpt echt. Alles bleef warm. Gezicht, neus, handen, vingertoppen (vooral die) Perfecto! Bedankt voor de tip!!! (Y)

De kids hebben zich voordat ze vanochtend op de fiets stapten ook goed ingesmeerd met dat spul. Goed voor de schrale huid en handschoentjes aan, en ik heb geen klachten gehoord via sms of whatsapp of wat dan ook. :mrgreen:

25
@slagvaardige

In 2.15 uur twee wijken uitgereden, het viel mee vandaag.
ik ben gewoon laat begonnen,, uurtje of 11.. was alles redelijk plat gereden :P

het laatste uur geen ijzers meer onder en handschoenen uit.
vanmiddag even wat sneeuw schuiven.. scheelt weer een keertje sportschool .

ja die vaseline is prettig.. geen koude vingertoppen en geen koude oren.. hoef je geen muts op :mrgreen:

30
Half januari is er altijd weinig post. Met dit ... weer vind ik dat niet erg. Ik kon nu de fiets meenemen en hoefde niet met de trolley door de sneeuw te baggeren. Die bleef de vorige keer de hele tijd vastlopen (in straten met veel sneeuw). Maar de hele wijk naast mijn fiets lopen was nog behoorlijk vermoeiend. Na de fietsroute dan de autoroute. Maar ja, de hele auto moest wel eerst sneeuwvrij gemaakt worden en er moest ook sneeuw geruimd worden voordat ik weg kon rijden. Dus al met al schoot het niet echt op of beter het schoot écht niet op. Tegen 13.40 was ik eindelijk klaar. Puf. Morgen bezorg ik de Oosterhout en donderdag even niets. Heerlijk! Vrijdag dan weer post en zaterdag pakjes. Laat dat witte spul maar weer snel smelten. Dan kunnen wij, postbodes, weer lekker opschieten met onze wijken.