Re: blogje har099bezorgster!

421
koewartje schreef:ze komen er blijkbaar te kort of ze zijn bang dat ze als opslag gebruikt worden bij de bezorgers.
Zal ik dat even uitleggen als NIET Zandloper :o

Veel bedrijven die drukwerk in de folie doen en/of adresseren, sorteren enzz. hebben een giga voorraad aan rolpallets met 64 kratten per pallet. (8 lagen van 8 kratten)
Die krijgen een uitdraai van de uitgever/opdrachtgever of het product per gelijke aantallen of per gesorteerde postcode moet.
Die per postcode zijn gaan LOS in kratten naar Sandd voor verdere verspreiding.
Die met GELIJKE aantallen worden gebundeld (kruislings) en op pallets 80x100 gezet in een slag van 13 linksvoor te beginnen en max 12 lagen (einde van de bundel te herkennen aan een * op het laatste pruduct, einde pallet is herkenbaar aan ** of meer)
Nu raken de kratten zoek (tekort aan)
Bij verdeling naar jullie worden de palletbundels in kratten gedaan die bij Sandd staan.
Dus de helft staat bij de verwerker en de andere helft is ergens onderweg
Klinkt gek, hoe meer post hoe meer kratten beschikbaar.

Even vergelijk met tante pos.
Die heeft daar geen last van,
Alleen 24 en 48 uurs word gescheiden en alles gaat in kooien (72 uurs in zakken in de laatste kooi)

Zo, en nu niet meer zeuren :mrgreen:

422
bezorgdagje 18-1-2013

heel moeilijk geslapen, lag maar te draaien en keek steeds op de klok. uit eindelijk werd ik halve wegen wakker en had ik zo iets van nu blijf ik maar wakker! inmiddels was het half 8, in die tussentijd had ik dus wel me fiets start klaar gemaakt en had ik zo iets van, ik ga alvast lopen! en het was wederom glad, maar koud had ik het niet... dankzij de vaseline,termobroek, thermosokken en natuurlijk me sjaal! en handschoenen. ik ben onderweg niet veel dingen tegengekomen. maar had wel moeite om stoepje op en stoepje af te gaan. bij sommige straten leek het net of ze water de dag er voor hadden neergegooid. was enorm blij dat ik soms me fiets bij me had, anders lag ik dus gestrekt op de grond. had gelukkig ook niet zoveel post dus was ook erg snel klaar!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@postgirl
Ik was toen het gebeurde dus binnen en zag het gebeuren. ik ga heus niet als een gek naar de chauffeur, en dan die bak opeisen!?

@koewartje
ik heb geen brief gehad. al moet ik ze wel gelijk geven, ik heb er misschien net 6 die ik als tijdelijke opslag gebruikt voor me spullen! maar om die nou uit me kratten te halen, dan heb ik voor niks me kamer opgeruimt!

@slagvaardige
mijn vorige chauffeur die hield het niet in de gaten, deze evermin. maarja de volgende keer houdt ik er wel 1 reserve. dat kon ik dus nu niet doen, omdat ik er maar 2 had.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

425
bezorgdagje 22-1-13

tja ik ken wederom wel weer janken over de sneeuw, maarja dat doe ik dus maar niet en begint met me verhaaltje.
het was gelukkig niet zo koud, maar wel verdomt hobbelig. Het leek wel of het geregend had gisterennacht, het lopen werd me onmogelijk gemaakt met me fiets. fietsbanden waren al lichtelijk zacht. maarja om nu naar de fietsenmaker te gaan, 1 week me fiets kwijt te zijn en dan me fiets weer gebruiken om vervolgens meer terug te moeten naar die fietsenmaker nou nee. ik wacht wel tot de sneeuw weg is en de lente begint! :-)
ik had deze keer maar 3 bakken, dus kon overal snel door heen, altans wat je snel noemt. kwam niet veel mensen tegen, en als ik ze tegen kwam, liepen ze alleen maar voor de voeten. ik had wel een klein stuntje bij het ziekenhuis. ik was vergeten dat de deuren pas open gaan, zodra de andere deur dicht is. dus ik zeg een beetje verbaast tegen de telefonisten van, goh gaat die deur nog open? telefonisten: ja hoor, zodra de andere deur dicht is, gaat deze open. ik dacht bij me zelf oja dat is waar ook! ook me zus had er een beetje moeite mee. die werkt in een verzorgingshuis. die zag me al aanlopen en die wilde dus naar mij toe lopen, maarja de deur ging niet open. ik schoot in de lach toen ze zij van *waarom gaat die deur niet open?*

426
bezorgdagje 25-1-2013

ik heb erg slechts geslapen. werd om half 3 wakker en kon gewoon niet meer slapen.
eindelijk mocht ik beginnen met de post. had 4 bakken. heb alles erin kunnen doen in 1 keer. maar wat een ellendige poststukken, al die pakketjes met pennen er in! had ze liever niet gehad. het was best nog wel glad, maar de meeste sneeuw was gelukkig al weg. ook had ik maar weer vaseline op me handen gehad, kon uiterraad wel voelen dat ik niet elke vinger had gehad, me pink en me duim waren op een gegeven moment gevoelloos! die pech had ik dan wel weer.
ook moest ik opletten dat ik niet de post in de verkeerde brievenbussen stopt.
ook presteerde ik het om de helft van de post te vergeten, waardoor ik dus weer terug mocht lopen om de post alsnog te bezorgen. en balen dat ik deed, maarja eigenschuld dikke buldt! ook liep ik te slapen in het ziekenhuis. heb daar 2 postafdelingen, de een liep ik straal voorbij en bij de tweede dacht o ships!!! ik ben een afslag vergeten!
en uiterraad was ik erg blij dat ik klaar was. ik zou erg blij zijn dat de sneeuw zo weg is en we gewoon richting de lente gaan, dan ken ik lekker fietsen! en iets sneller klaar zijn :D!

427
@har

nou je wordt op je wenken bediend .. dinsdag 3 - 9 Graden. windkracht 6 , regenbuien 75 % 7,5 mm..
zet je kaplaarzen maar klaar har :lol:
geef mij dit vriesweer maar met een zonnetje .. tegen kou kan je je kleden.

en die pennen post, niet tussen je post sorteren, gewoon apart houden.. 5 om 5 bundelen zijn ze bijna weer plat.
ik pak ze er bij elke straat gewoon bij. voorin je fiets mand/tas/bak.

430
Dat is toch wel fijn dat het gaat dooien. Ik had gisteren van die nieuwe gevallen onder mijn schoenen en die gleden zonder dat ik het merkte van mijn voeten af. Kon ik ze weer ergens gaan zoeken. Dat waren die dingen die je om je schoenen heen moet doen. Met verse sneeuw lopen die dingen perfect en je voelt ze niet. Maar op bevroren sneeuw en op ijs, zijn het net schaatsen. Grrrrr. :x

Ik doe in het vervolg mijn oude dingetjes van de ANWB weer aan met die spikes eronder. Met een extra elastiek om de voeten blijven ze wel zitten en je glijdt er niet mee uit.