Re: Weinig post bij Sandd

72
@temmei
ik heb het laatste kwartaal van 2012 t.o.v. 2011..vergeleken.
26 slagen 2011: 13.215 poststukken.
25 slagen 2012: 13.778
dus, ik deel je pessimisme niet. (gelukkig)

lijkt me ook niet zo raar.. post groei neemt ongetwijfeld af.. maar sandd bereikte in 2012 een
mijlpaal door naar 700. miljoen poststukken te gaan.. waar is die stijging dan gebleven temmei?
de vraag is.. de post loopt bij jou terug? rara? is je wijk soms aangepast :P

73
Januari 2012 in 9 slagen: 4484 poststukken.
Januari 2013 in 8 slagen: 3914 poststukken.
Als er een slag van 570 poststukken bij zou komen dan sta ik gelijk.
Vorig jaar waren er ook nog Neckermann gidsen en die zijn we ook al kwijt.

74
@Doro

nou gelukkig geen 25% daling bij jou..
ik vind het niet tegenvallen.

tegenover de ici paris doro zal jij nu toch ook de Fabulous by Douglas hebben?
een magazine t.o. een flodderblaadje.. telt wel weer aan wat gewicht betreft.

en de Neckermann weg , maar een ander postorderbedrijf ervoor terug.. WENZ..

75
@Carla41,

De flodderblaadjes van Ici Paris bezorg ik nog steeds.
Vandaag weer een aantal en ook van een andere parfumerie winkel.
In december kreeg ik een brief over het opnieuw bekijken van alle wijken.
Nu zijn die sinds het begin van Sandd nooit aangepast dus het wordt tijd.
Mijn wijk is gemiddeld en kleiner dan die bij Selektmail.
Maar er zijn wijken bij van bijna 800 adressen.
Allemaal woonwijken met verspringende huisnummers en een deel met bungalows.
Soms zie ik de bezorger op zaterdagochtend nog met post rondzeulen.
De aanpassing is nodig omdat ze een toename van post verwachten en de bezorgkwaliteit hoog willen houden.
Ben benieuwd.

76
Januari 2012 4680 stuks
Januari 2013 2660 stuks
Maar vorig jaar januari had ik nog 2 wijken en nu nog maar 1. Dat scheelt een hoop. Ik kan het dus slecht vergelijken. Heb wel een week voor een collega ingevallen maar die heeft een wijk van 225 afgiftepunten en mijn wijk heeft er 342. Maar voor mij mag er inderdaad wel meer post komen hoor (maar dan niet te zware post). Zal ook wel. Januari is altijd een rustige maand geweest. Ik ben benieuwd hoeveel meer post ze dan verwachten. Dat zeggen ze elk jaar al.

77
Doro schreef:Januari 2012 in 9 slagen: 4484 poststukken.
Januari 2013 in 8 slagen: 3914 poststukken.
Als er een slag van 570 poststukken bij zou komen dan sta ik gelijk.
( één slag minder: jouw gemidd./slag per wijk = gelijk gebleven 498 >> 489 dus in verhouding gelijk gebleven

Januari 2012 ( 9 slagen) 4436 st. :arrow: gemidd/slag 492 st.
Januari 2013 ( 8 slagen) 3728 st. :arrow: gemidd/slag 466 st.

Aantal Januari 2012 (5761 st.) met 23% in mindering gebracht wegens nieuwe wijkindeling per Febr.2012.
Postbezorger Sandd

78
temmei schreef: hoeveelheid post van januari 2012 en januari 2013. Het verschil vind ik schrikbarend.
De getallen:
Januari 2012: 2615 psotstukken
Januari 2013: 1956 poststukken
Verschil: 659 poststukken (Dit is 25% minder post.)
Vlgs mij mag je dit niet zomaar stellen :?: ..... is in verhouding vrijwel gelijk gebleven
Gemidd./slag is : 290 st. >> tegen >> 244 st.
( 2012 > 9 slagen >> 2013 > 8 slagen ) met 8 slagen heb je gemiddeld (bijna) zelfde aantal verwerkt.
Postbezorger Sandd

79
@fred

toch kan het voor temmei gevoelsmatig minder lijken.
maar omdat je niet een goed beeld krijgt over 1 maand.. heb ik het laatste kwartaal vergeleken.
en dan vind ik het , gezien de verhalen over krimp in de postmarkt.. bij sandd nog wel meevallen.
nog steeds lichte groei... in vgl tot de daling in post bij de collega,s van postnl.

temmei.. over het eerste kwartaal van 2013 zou je het weer moeten vergelijken. dan krijg je een aardig beeld.

@doro
dus de ici paris is nog niet definitief over naar postnl? Gelukkig maar.
Ik hoop voor jou dat je wijk wordt uitgebreid Doro. gaan je verdiensten ook weer omhoog (Y)
ik heb echt veel rustiger weken gekend bij sandd in de januari maand.

het is lichtere post .. dus minder kratten maar wel een verschuiving naar meer transactie post.
vandaar dat fabulous, moto magazine, computer idee e.d. aangename (nieuw) komers zijn :mrgreen:

80
Carla41 schreef:toch kan het voor temmei gevoelsmatig minder lijken.maar omdat je niet een goed beeld krijgt over 1 maand.. heb ik het laatste kwartaal vergeleken.en dan vind ik het , gezien de verhalen over krimp in de postmarkt.. bij sandd nog wel meevallen.nog steeds lichte groei...
temmei.. over het eerste kwartaal van 2013 zou je het weer moeten vergelijken. dan krijg je een aardig beeld
Kwartaalcijfers geven zeker beter overzicht OKT_NOV_DEC 2011 >> OKT_NOV_DEC 2012 heb absolute aantallen opgeteld en vergeleken : GROEI = 5 % ; wordt dan veroorzaakt door +575 stuks. " 4 kratjes ...... "
( 2011 zelfde aantal slagen als 2012 )
Postbezorger Sandd