Naast de post ander werk zoeken

1
Kom helaas met de post aantal uren te kort om goed rond te kunnen. Ik vind met mijn diagnose autisme stoornis het bezorgen van de post meest geschikte baan. Geen collega's of directe leidinggevende. Maar boven alles mag mijn eigen tijd indelen, geen druk of stress. Ik moet van het re-integratie bureau taken omschrijven die ik leuk vind om te doen, dus geen concrete functies. Heeft iemand hierbij tips? Ik heb jarenlang in callcenter gewerkt wat een zeer hoge werkdruk steeds had. Ik moet mij op totaal ander werk gaan oriënteren. Ik heb juridische opleiding gedaan op MBO+ niveau maar daar kun je helaas weinig mee. Uit de beroepentest kwam administratief werk naar voren maar heb weinig concentratie vermogen meer over.....

Re: Naast de post ander werk zoeken

5
Dan is misschien een online winkeltje iets voor jou? Dan kun je thuis in wanneer het jou uitkomt verkopen. Ik weet niet of er iets is waar je bijvoorbeeld goed in bent? Iets dat je zelf kunt maken? Of verkopen via Ebay of Marktplaats? Misschien kleding of boeken?

Ik ken iemand die maakt sieraden, zoals kettingen, armbanden en oorbellen en zij verkoopt ze dan weer online. Ook verkoopt ze die dingen aan winkels, die de sieraden weer voor haar verkopen. De winkel krijgt dan een percentage van de opbrengst.

Een vriendin van mij maakt zelf leren schouder- en handtassen. Ze ontwerpt ze zelf. Verkocht ze eerst via, via en nu heeft ze een eigen winkeltje in Zutphen. En een redelijk bekende lijn nu na 15 jaar ook. Ze is zo begonnen na een scheiding om in haar onderhoud te kunnen voorzien en nu verdient ze er een redelijk dikke boterham aan.

Er is altijd wel iets te verzinnen.

Met thuiswerk zou ik heel goed oppassen. Daar zit veel kaf tussen het koren.

Re: Naast de post ander werk zoeken

6
Weet niet of ik daar mijn talenten voor heb? Re-integratie bureau dacht ook aan iets dergelijk soort order picker voor een online winkel. Ik denk dat ik misschien wel lekker productie werk wil gaan doen voor paar uurtjes in de week. Ik heb 2 wijken. De ene wijk staat op mijn naam de andere op mijn partner. Alleen wanneer ik ziek ben, heb ik wel even een probleem. Immers kan me ziek melden voor mijn eigen wijk maar voor de tweede niet echt. En mijn partner kan de post niet bezorgen omdat mijn partner dan werkt. Als ik twee wijken gewoon kan aanhouden zou ik iets van 10 uurtjes nodig zijn om goed rond te kunnen komen! Ik hoop dat er werkgevers zijn die niet erg vinden dat ik op de dinsdag en vrijdag niet werk om de post te bezorgen! Het sorteren van de post zou dan eventueel in de avonduren kunnen gedaan worden.