Re: VEEL POST bij Sandd

781
Ik vind 533 per uur ook wel heel erg veel.... :o

Ik kom nooit boven de 400 uit. 400 haal ik een enkele keer wel eens maar dan moet ik echt alles op alles zetten en er helemaal voor gaan. En dan nog haal ik de 400 alleen als ik niet veel meer heb dan 400 en er moet geen 'onhandige' bobbelpost tussen zitten. Doorgaans doe ik er 350 in een uur.

Toen ik op de vestiging kwam voor een cao contract heb ik hier vragen over gesteld aan mijn coördinator. Die ken ik al 10 jaar, nog van selektmail, en ik weet dat ze geen onzin vertelt. Ze zei dat er sorteerders zijn die de 500 halen maar dat waren wel uitzonderingen.
Ze werken dan wel met sorteerkasten en met van die handige 'leesplankjes' waar de post rechtop in staat.
Maar daar heb je als thuissorteerder aan de keukentafel uiteraard geen boodschap aan.

782
Wat hebben jullie toch met die sandd code?
Ik kijk alleen naar de straatnaam en huisnummer, de rest is niet van toepassing. Die code lezen dat kost alleen maar tijd!
Je krijgt de post in kratjes met je wijkcode erop dan hoef je alleen maar op straat en nummer te leggen.
Dan bundel ik ze met grote elastieken, bijvoorbeeld 0-9 en 10-19 of de volgorde die jij aanhoud van bezorgen enzovoort en dan gooi ik ze terug in de kratjes en leg ze dan in de tassen, dan ligt alles op volgorde van bezorgen.
Ik doe 3 kwartier tot 1 uur over 400 stuks sorteren dat is toch niet moelijk?
Nog een voorbeeldje, vandaag om 12u kwam de post binnen, om 12.15u ben ik begonnen, om 13.35u had ik 2 wijken gesorteert van 340stuks en 270stuks, daarna 1 wijk van 420 in 1 uur en 1wijk van 290 in 3 kwartier, 2x pauze van 15 minuten en om 16u had ik alles in de tassen zitten! Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Vorige week was het depot juffie ook al zo verbaasd. Morgenochtend om 8u gaat het eerste envelopje de bus in en ik durf te wedden dat voor 12u alles weg is met koffiepauze tussendoor ook nog.

783
koewartje schreef:Wat hebben jullie toch met die sandd code?
FRED : er zijn bezorgers welke sorteren mbv Sandd-code ( uitleg code staat oa in Sandd info-map)ivm jouw hoge snelheid heb jij dat helemaal niet nodig

Ik doe 3 kwartier tot 1 uur over 400 stuks sorteren dat is toch niet moelijk?
FRED : 533/uur óf 400/uur scheelt aanzienlijk...

Nog een voorbeeldje, vandaag om 12u kwam de post binnen, om 12.15u ben ik begonnen, om 13.35u had ik 2 wijken gesorteert van 340stuks en 270stuks.
FRED : dan heb je in 80 min 610 st gesorteerd = 459 st/uur ruimschoots boven Sandd-norm ,onvoorstelbaar snel bij dit aantal

daarna 1 wijk van 420 in 1 uur en 1wijk van 290 in 3 kwartier
FRED : 420/uur en 386/uur
werk je op tafel(s) of met sorteerkast ?

Vorige week was het depot juffie ook al zo verbaasd.
FRED : waarom/hoezo was het juffie verbaasd ?
Postbezorger Sandd

784
@koewartje

je blijft ons verbazen wel leuk.. heb je soms heel weinig verschillende straten koewartje? stuk of 3 of zo :roll:
en 4 wijken... doen je vrouw en je schoonzoon dan ook gezellig mee
want dan mag je de tijd met 3 vermenigvuldigen ( :idea: )

Wel heerlijk vroeg krijg jij de post koewartje.. ik krijg het tegen 16 /17 uur binnen.. Ruilen!

@slagman
idem (Y)

785
In de binnenwijk heb ik maar 8 straten, en de buitenwijk 6 straten, waarvan 1 met 125 huizen, de meeste kleine dorpen zijn hier lintdorpen met veel buitengebied in de polders en dat maakt de route zo lang, ik kom aan de buitenwijk aan +/- 30km uit en thuis. De wijk van mijn vrouw bestaat maar uit 5 straten en is ook deels buitengebied, en onze schoonzoon heeft een wijk dat lijkt op een doolhof met ruim 200 nummers en 6 straten. Ieder sorteert zelf zijn/haar wijk en als we het samen doen dan moet je vermenigvuldigen maar mijn opgaves zijn voor alleen werken. komende zomer ga ik in de schuur een 'sorteer' centrum bouwen in onze nieuwe schuur, dat moet uit neerklapbare planken worden met touw er tussen om zo vankjes te creëren met een klaptafel er onder voor het nummerzetten, daar kunnen we met 2 personen aan werken heb ik bedacht, mochten we ooit stoppen dan heb ik mooie opbergplanken en een werkbank extra.