Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

373
dinsadag de 9e april

Wat een obstakels vandaag ,werkelijk ze zijn overal bezig of met een straat stoep plantsoen of huis, grrrrrrrr.Na een stuk of 10 had ik het wel gezien, mijn blik werd stuurs en boos bij de elfde. Maarkreeg gelijk een vette bouwkerel glimlach alsontvangst.
De zon scheen ook nog, ja de echte dan. Dus het was een lekkere dag met niet veel post.
Ik heb mijn pcnog niet terug, vandaar deze kortere versie.

374
Vrijdag de 12 e April

Tandjes erin veel post vandaag. Grote enveloppen van de woningbouw erbij en veel hah voor huurwoningen. Onhandige dingen merk ik al bij sorteren. Je vingers glijden voortdurend uit. Maa rik klaag niet veel is veel en mooi meegenomen.
We krijgen een brief dat we ons op kunnen geven voor extra bezorgdagen, mmmm niet gek. Even goed inplannen alles en opgeven denk ik.
Per 15 mei gaat dat feest beginnen op de woens en donderdagen. We zullen zien!
De regen blijft gelukkig weg dus alles kan droog de bussen in. Als de zon doorbreekt zweet ik peentjes het is dan direkt warm. Maar zodra hij weg is brrrrrr gauw de jas weer aan.
Ik zei al obstakels, nou wat ze doen is mij een vraag maar bij sommige straten ligt vanalles eruit tot de voordeur. Daar ga je niet overheen springen dacht t niet. Eentje had zelfs zn brievenbus weggehaald ook lekker handig.
Dat leg ik klaar voor de dinsdag, kieken hoe t wordt(zeggen ze hier altijd).
Meestal is het leed dan wel geschied.
Al later komt een boos mens de deur uit en geeft me een preek over haar voortuin. Dat ding met die van haar buren ziet er niet uit, vol blad en balken. Ik snij altijd een hoek af daar en loop dan stukje door het zand/bladeren.
Nou dat mocht ik niet doen zei ze. Ik zei nog quasi lachend, dat doe ik al jaaaaaren. (is ook zo!)
Fout. Ze wil dit niet meer hebben en ging me tekeer.....ik liep maar verder en zei: T is goed.
Verwacht de volgende keer daar, barricades. Let maar op!
Je hebt van die Piet lullen , met afgepaste looppaadjes en pruttels in bochten en kronkels naar de voordeur.

Verder een lekkere bezorging die wel een poosje duurde. Blij dat t klaar is want thuis na de lunch begon het te gieten.

380
Lees ik dat goed Elisa? Gaat Sandd op woe en don. folders bezorgen? Is dat landelijk of plaatselijk? Woon jij in het midden, zuiden, westen of oosten van het land? Ik woon in het zonnige Zuiden. Jij werkt voor Sandd zelf en niet voor een onderaannemer? Maar van Axender? Die bezorgt zelf folders en Het Kanton (in Oosterhout/NB). Alleen slaan ze mijn straat met dat Kanton zowat altijd over. Ik heb dat Kanton al weken niet in mijn brievenbus gezien. Typisch. De folders aan het eind van de week krijg ik wel. Maar dat zal wel een andere bezorger zijn. Heb zelf ook al eens folders en krant voor Axender bezorgd. Heb me zelfs voor een wijk ingeschreven. Krijgen ze hem daar tenminste wel. Maar ik zal de brief maar afwachten. Ben wel benieuwd hoeveel ze dan willen betalen. Zou het zo zijn dat je twee dagen tijd hebt om ze te bezorgen of dat je beide dagen een bezorging hebt van 2 verschillende dingen? Dan krijg ik het wel druk op woensdag. Eerst die van Sandd en dan nog eens 's middags voor VSP. Wanneer zouden ze die dingen dan thuis afleveren en zouden we ook moeten invouwen? Daar ben ik aardig ervaren in. Maar daarvoor wil ik wel extra poen. Ik ga niet voor noppes invouwen.
Maar het levert mooi weer geld op. Want er staan toch weer wat uren voor (ik heb CAO).