Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

381
@postbode7

Eerst even goed lezen postbode7 je raaskalt maar door :lol:
elisa werkt niet rechtstreeks voor sandd.
elisa haar onderaannemer laat al langer een weekkrant ( incl.h.a.h.) bezorgen.

ik vroeg me af of het straks mischien wel folders van axender zijn....
het is trouwens Niet te hopen voor elisa (maar ws kan ze zelf beslissen of ze het wil doen)

folderen voor axender.. 10 - 15 enkelvoudige flodderblaadjes eerst samenvoegen en het
verdient voor geen meter..
gezien de tijd die je er aan kwijt bent VOOR je 1 stap hebt gelopen .
zelfs niet voor een 13 jarige.. 6-7000 folders voor een gem.. wijk van 400 adressen..
en de opbrengst.. 12 - 16 euro per week.

vsp geseald.. je hebt er geen voorwerk aan. Gewoon rondbrengen en herladen..
maar dat is toch werk voor de jeugd vanaf 13 jaar vind ik.
laat mij maar gewoon de post bezorgen.

382
Sorry, ik was inderdaad wat hard van stapel gelopen.Elisa zit bij een onderaannemer en krijgt daarvan vast de folders en niet via Sandd zelf. Heb vandaag in elk geval niet zo'n brief gehad. Wel een brief met afwijkende leverdagen voor de komende feestdagen (Koninginnedag, Hemelvaartdag en Pinksteren) en een brief waarin stond dat we vier nieuwe orders gaan bezorgen t.w:
- Vriendin (vanaf16/4)
- Pharmaceutisch weekblad
- Schuttevaer (per 3/5)
- Rabobank dagafschriften (per 19/4)
Dus doe allemaal je best, dan worden deze orders definitief.

386
Hier geen Rabo. De Delablaadjes waren wel op naam en adres. Het was een flink sorteerwerk, want de boel zat helemaal door elkaar. Ik denk dat ik er wel 700 had (per wijk) en ze lagen niet op straat. Ik ben met de kleine wijk, met de rest van de post erbij al drie uur bezig geweest met sorteren. Als die dunne flodderblaadjes (in plakplastic ook nog) nu op straat hadden gelegen, had dat heel wat gescheeld.

Ik had ook veel Bankgiroloterij. Van die hele dunne en kleine envelopjes en Nationale Postcodeloterij.

Nu nog wijk nummer 2 wegbrengen en dan ben ik weer klaar.

388
Dinsdag de 16 e april

Heerlijk wat een weer alleen die wind, bah, als ik ergens niet van hou tijdens dit werk is 1 sneeuw 2 ijzel en 3 harde wind, regen komt op 4.
Goed we hebben veel, veel enveloppen, Dela plakzooi vooral en meer tijdschriften. Ik ga ervoor. P c loterij en Vrienden loterij zijn wel de meesten.
Onderweg blijf ik even stilstaan want ik zie een glazen wasser werken voor zn leven, de gek staat op een hoge ladder tegen een flat 4 hoog met 1 been op een kozijn en zn andere op de lange ladder. Paar mensen staan ook al te kijken van eh die is gek of?
Maar ja ik moet verder en hoop maar dat die kerel heel thuis komt savonds. Even later wordt ik bijna omver gelopen door een grote Rott weilder. T domme beest wil spelen en springt vrolijk heen en weer. Zn baas moet erom lachen , nou ok voor deze keer dan , t is een lief beest.
Weer een huisuitzetting , dat is vaak de laatste tijd hier. Mede door de crisis denk ik. Maar ook vaak alcoholisten die het niet redden op hun flatjes.
Straks komen hier de enkelbanders ook te wonen dankzij Teeven. Let maar op.
Je ziet nog s wat hier in deze wijk. De harde wind blaast later mijn fiets om en post uit de mand over de straat. dat zag ik pas bij mn terugloop. T bleef mooi liggen toen ik weer ter plaatse was.
Kun je niks aan doen.
Nee ik liep niet met korte mouwen, op rtl 4 lieten ze een postbode in de regen met T shirt zien van Post nl. Mij niet gezien!
Wijk 2 na de lunch en die liep ook vlot weg. geen regen gezien gelukkig!