Re: Sandd groeit nog steeds

21
@newman

het ging me over de berichtgeving die deezertje ventileerde over Sandd , het gaat mij niet om de persoon.
deezertje schrijft hier ook wel eens.. vandaar mijn stukje. ik vind het prima als ze mijn woorden zou kunnen weerleggen.

en persoonlijke irritatie over het bestaan van een ander postbedrijf is gelukkig niet wederzijds wat mij betreft. De forumleden hier: ik zie hen niet als medestander net zomin ik jou of andere postnl bezorgers als tegenstander zie.

ik begon dit topic met .. sandd groeit nog steeds.. opzienbarend toch :mrgreen:

22
Carla41 schreef:@newman

het ging me over de berichtgeving die deezertje ventileerde over Sandd , het gaat mij niet om de persoon.
deezertje schrijft hier ook wel eens.. vandaar mijn stukje. ik vind het prima als ze mijn woorden zou kunnen weerleggen.

en persoonlijke irritatie over het bestaan van een ander postbedrijf is gelukkig niet wederzijds wat mij betreft. De forumleden hier: ik zie hen niet als medestander net zomin ik jou of andere postnl bezorgers als tegenstander zie.

ik begon dit topic met .. sandd groeit nog steeds.. opzienbarend toch :mrgreen:
Deezertje klaagde over dat "zijn" Sandd-bezorger slecht bezorgde. Dat is geen berichtgeving ventileren, maar een met feiten onderbouwde constatering.

Met mede- en tegenstanders bedoelde ik niet Sandd mdw's versus PostNL' ers. Ik bedoelde dat jouw kritiek op Deezer bijval kreeg van sommige forumleden, maar zodra ik hier tegenin ging kreeg (dus als tegenstander van jouw kritiek) te horen kreeg dat ik me er buiten moest houden!

Maar ik kan hier geloof ik beter tegen een muur praten, want je gaat totaal niet in op wat ik zeg.

25
Aan Deezers ergerde ik mij ook wel een beetje hier. Ze schreef over een ervaring met haar Sanddbezorger, maar schoor daarbij de overige Sandd bezorgers een beetje over een kam. In haar ogen was Sandd gewoon een slecht bedrijf en alle bezorgers slecht. Al was haar ervaring met die ene bezorger natuurlijk wel legitiem.

Bovendien klopten de feiten die zij beschreef over Sandd niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Je kunt de berichten wel terugvinden hier.

26
slagvaardige schreef:Aan Deezers ergerde ik mij ook wel een beetje hier. Ze schreef over een ervaring met haar Sanddbezorger, maar schoor daarbij de overige Sandd bezorgers een beetje over een kam. In haar ogen was Sandd gewoon een slecht bedrijf en alle bezorgers slecht. Al was haar ervaring met die ene bezorger natuurlijk wel legitiem.

Bovendien klopten de feiten die zij beschreef over Sandd niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Je kunt de berichten wel terugvinden hier.
In dit geval ging het om een post van Deezertje op een ander forum (Fok!), maar Carla41 heeft daar zeer selectief uit geciteerd en de rest met haar fantasie aangevuld. En dat riep bij mij ergernis op, zeker omdat sommige mensen Carla's woorden blind napraten, en haar op d'r blauwe ogen vertrouwen, zonder aan fact checking te doen. Daarom post ik hier even het volledige bericht waar het om ging:
Klopt inderdaad dat steeds meer via Sandd gaat. ING, Rabobank afschriften nu voor een deel ook. Veel tijdschriften zijn al over. En dan de goede doelen en direct mailings... Is gewoon puur op prijs gebaseerd, want kwaliteit leveren ze hier helaas niet. Maar wat wil je ook met stukloon (10% heeft daar maar een CAO).

Als ontvanger heb je helaas bijna geen invloed op welke verzender een bedrijf kiest... Sandd brengt maar twee keer per week post rond, wat hier al vaak heeft opgeleverd dat of de bezorger alles opspaart en maar één keer per week langskomt (wat dus niet mag) of dat je simpelweg een halve week moet wachten omdat je bij Sandd soms al een week van te voren je post moet aanleveren willen ze het op de afgesproken dag leveren.

En natuurlijk zijn er altijd, net als bij ons, ook goede bezorgers! Maar helaas leert mijn ervaring dat ze bij Sandd ook door het geen zin hebben in zelf sorteren, soms de boel gewoon uitstellen.

En dat zou misschien minder uitmaken als ze alleen reclamespul bezorgen, maar tegenwoordig gaat dus onderhand de hele Belastingdienst, CBR, bankafschriften en andere papieren mee met Sandd, waar de afzender vaak jou aansprakelijk stelt als je iets niet hebt ontvangen...
In dit bericht geeft hij duidelijk aan dat het hier gaat om de ervaringen met 1 specifieke Sandd-bezorger, en dat niet alle Sandd-bezorgers zo zijn of dat de hele organisatie niet zou deugen.

27
Prima dat het betreffende stukje nogmaals door Newman wordt aangehaald.
het is maar net hoe je het leest en waar je het accent legt.

- Klopt inderdaad dat steeds meer via Sandd gaat. Is gewoon puur op prijs gebaseerd, want kwaliteit leveren ZE hier helaas niet.

- wat wil je ook met stukloon ( 10% heeft daar maar een cao)
- helaas leert mijn ervaring dat ZE bij Sandd ook door het geen zin hebben in zelf sorteren.... soms de boel gewoon uitstellen. "

met ZE wordt niet die ene specifieke sandd bezorger bedoeld.
10 % heeft maar een cao dus.... ovo-ers bezorgen daarom slechter? wat een onzin.
.

maar ik herhaal het nog een keer... het is maar net hoe je het leest en waar je het accent legt.

28
Carla41 schreef: maar ik herhaal het nog een keer... het is maar net hoe je het leest en waar je het accent legt.
Deze opmerking heb je nog niet eerder gemaakt, dus dan is het ook geen herhaling.

Maar zelfs al verleg je het accent, dan nog staat er niet wat jij beweert dat er staat.

Leg je het accent op HIER dan betekent het dat de opmerking puur gaat om de bezorging door Sandd in ZIJN WIJK, dus dat er geen uitspraak wordt gedaan over de bezorging in HEEL NEDERLAND cq alle Sandd-bezorgers.

Leg je het accent op ZE dan betekent het dat de opmerking puur gaat om de bezorging door SANDD in zijn wijk, en dus dat er geen uitspraak wordt gedaan over de bezorging door ANDERE postbedrijven.