Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

421
Vrijdag 31 MEI
Wat een wind hallo zeg! Had ik niet bij stilgestaan en we hebben veel kaarten, licht spul erbij. Ook veel Sligro allemaal goede wegwaaikandidaten.
Elastieken erom houden dus. Maar de temp is heerlijk, in mn zomerklof vandaag.
Het ging lekker, kon overal goed bij. dat is opmerkelijk hoor. De gasmannen waren weer de grote hindernis en dat zal nog maanden zo doorgaan, gaan de hele wijk door. Elk huis krijgt nieuwe gasleidingen pfff.
Verderop bouwen ze een partytent op en ik reik hen de post aan met de domme opmerking: dat gaat gezellig worden!
Mooi niet, voor de familie die zo komt , mijn vader is overleden. Ai, pijnlijk.Beleefd condoleer ik maar meteen.
Veel kids zijn vrij vandaag zo te zien. Altijd wel gezellig dat gespeel op straat.
Ondertussen ben ik aan het verbranden voel ik. Geen pet op maar ja daar denk je niet aan na al dat flutweer van de laatste tijd. Met een tomaten hoofd rij ik naar huis voor de lunch.
Na de lunch wijk 2, vergeet weer die pet natuurlijk. T waait nog harder intussen. Bij de flats om de hoeken rol ik bijna omver. Vette wietlucht komt regelmatig in mn neusgaten en ik merk er maar weinig van haha!
Intussen zijn er veel reakties op de folders, scholieren dus. Ik heb ze er niet meer bij wat betekend dat ik donderdag niet meer extra hah hoef te lopen met die dingen. Want dat was het scenario voor ons bezorgers of is, voor de liefhebbers.
T loont niet voor 4 c per krantje, je loopt je de blubber.
Ik doe het voor geld maar er zijn grenzen aan mn lijf en voeten.
Zo! Weekend! Neem lekker rosepilsje op de goede afloop.Proost.

424
Dinsdag de 4 e Juni

Juni en griep, nou hier zijn we geveld, t hele gezin. Ma mag de post doen vandaag en na weer een slapeloze nacht ga ik heel vroeg aan bak. Brak natuurlijk.
Maar ik wil het perse doen en me niet ziek melden, heb geen koorts en dan nog....
Met sorteren ging het al mis, met mn snotterhoofd zat ik vaak getallen dubbel te zien en fout te leggen, iets wat je al jaren doet ging behoorlijk de mist in.
Met deze waarschuwing ging ik aan de slag en hoefde niet dubbel te rijden of terug, zag het steeds op tijd, houzee, want op dit gedoe zit ik niet bepaald te wachten.
De gasmannen waren uiterst vrolijk en zeiden dat ik me niet zo moet haasten en genieten van dit weertje, kijk mevrouw, de bloesems daar...en kijk mevrouw, ik pak uw post wel even aan.
Tja voor die deur lag net een diepe loopgraaf.
Na de eerste ronde neem ik kippesoep, die smaakte supergoed. Oppeppertje 1 e klas. Genoeg voor ronde twee met erachteraan de grutten doen. Is dat ook weer binnen. Ijs voor de zere keeltjes en nog meer soep benodigdheden, fruit etc etc.
Ik duik even op bed zodra ik de kans krijg. Met mn tijdschrift die gelukkig op tijd was bezorgt. En ja dan staan de potten en pannen alweer te wachten.
Het weer is geweldig, heerlijk!

425
Laat ze die folders gewoon in het pakket van Netwerkvsp of Axender doen. Lijkt me lastig post en folders in een straat met diverse nee/ja stickers of neen/nee-stickers. Moet je bij de ene deur wel folders erin doen en geen post en bij de andere deur misschien andersom. De mensen van PostNL hebben daarvoor vast een schoudertas (voor de folders).Dan is het folders lopen met krant erbij nog makkelijker. Bij sommige huizen haal je gewoon de folders eruit. Daarvan maak je van te voren pakjes zodat je ze in een ruk er tussenuit haalt. Heb wel eens het kanton bezorgd met een stapeltje folders erin dus ik weet hoe dat werkt. Bij SMN had je eens in de zoveel tijd een kaartje van Veronica om te bezorgen. Moest je die dingen in de brievenbussen doen waar je net geen Veronicagids in hoefde te doen maar moest je wel de stickeradressen overslaan. Dat was even opletten.

426
Vrijdag de 7 e juni

Zomer en hoe. Meteen al in een top op de vroege ochtend, dunne zomer broek en hoe lekker. Mijn weertje.
Veel mensen op de balkons en bij de huizen, he he, veel die ik amper zie normaal. Dus veel hallos en het best gezellig.
Geen gemier met de gasmannen, ze zijn er wel en ik moest af en toe over een gat springen maar het was te doen.
Veel loterij en Spoor, Beversport, ladingen gewoon.
En een vette brief bij de post met de waarschuwing bezorg op tijd. Vraag me wel s af of dat voor alles geld. Krijg zo vaak later alsnog dezelfde post stukken in mn kratten(van de vorige slagen dus). Hoezo op tijd.
Wie wordt hier in de maling genomen?
Ben wel wat uurtjes bezig vandaag zo bleek. Maar t gekke was met dit weer let je daar niet op.
T Leuke van dit werk als je wat jaartjes dezelfde wijk doet dat men je kent en je serieus neemt. Ik heb al heel wat Post nl llers voorbij zien lopen tijdens deze jaren.
Met eentje, een aardige oudere klassieke postbode liep ik paar jaar terug vaak samen op, dat was gezellig. Hij liep tegen pensioen aan en ging zijn laatste halfjaar vlakbij zn huis bezorgen, in een dorp verderop.
Die oude postbodes, die het min of meer hun leven lang deden zijn volgens mij uitgestorven.
Zien jullie ze nog?

Voldaan met een voetenbad zit ik aan de thee in de tuin. Bijkomen dat wel.

427
Elisa, die poststukken die jij later krijgt zijn waarschijnlijk foutsorteringen. Die zijn op de sorteerdag - bijvoorbeeld op maandag - door een bezorger terug in het krat gedaan maar worden door de chauffeur pas op donderdag opgehaald en naar het depot gebracht. Daar moeten ze dan opnieuw gesorteerd worden en jij krijgt ze de maandag erop pas bij jouw post. Zo zijn ze inderdaad een week te laat maar daar moeten ze de sorteerders dan op aanspreken of degenen die ervoor zorgen dat de goede wijkcodes onder de adressen komen. Daar kunnen jij en die collega (die ze kreeg) niets aan doen. Ik had hier ook een poststuk voor Breda met de postcode van mijn dorp en mijn wijknummer. Dat klopt dus niet. In Breda hebben ze niet hetzelfde wijknummer als ik in een ander dorp.

428
Dinsdag de 11 juni

Ver voor achten beginnen we. lekker vroeg. En de schoolspits is niet op gang hoe lekker. Het is perfect weer nu. Wie daarover ZEURT krijgt een BEURT.
Nadeel is wel dat ik hier schilders heb en de boel open moet zetten, dus spreken we een tijd af, wat een geren is dat, je wilt toch opschieten en alles afwerken maar dat lukt natuurlijk net niet.
Thuis laat ik ze weten dat ik er zo weer ben, gokje wagen.
En race maar weer verder de wijk in.Weer veel loterij erbij, bij elke slag de laatste tijd. Veel reklame ook deze keer. Vaderdag wat wil je.
Onderweg sprak ik een dame die schilderes is en thuis les geeft. Ze maakt hele mooie dingen, beetje Afrikaanse stijl met veel kleur. Afrike boeit mij ook dus we hebben al meteen een goed gesprek. Over Kenya deze keer.
Ga op haar website kijken zo.
En zo heeft een andere dame in haar voortuin een bloempotten parade, overal staat wel een pot op de stenen met ertussen door plastik bloemen, een kleurige vrolijke boel en dat zeg ik haar ook. Sommige mensen maken er echt wat van.
Er was ooit een tuinkabouterfiel die alles had volgepropt met kabouters in zn voor tuin. Met lampjes en muziekjes soms erbij. Maar dat huis stond leeg op gegeven moment dus dit verhaal was afgelopen.
Ben lekker voor de lunch klaar en moet nu thuis blijven natuurlijk. Wel beter zo.
Heb meteen de kans gepakt om wat takken af te snoeien van de appelboom dankzij de mooie hoge ladder van de schilders. Domme actie natuurlijk, ik heb hoogte vrees. Dus dit duurde wel even eer ik beneden was haha!!

429
Vrijdag de 14 e Juni

Kratten vol met Zorgzin, Rabobank , klingels en een bult belastingen naast de gewone post. Veel dus. Zwaar ook. Het ziekenhuis doet ook een flinke duit in de postkrat, veel brieven van het ziekenhuis erbij. Kan mn lol op.
De chauffeur is vrij laat en de zin om te sorteren is afgezakt tot punt nul. Maar ok, we gaan aan de bak en zijn toch nog klaar voor t 8 uur journaal met eetpauze ertussenin. T regent en is vrij donker buiten, best knus als je er niet door hoeft.
Vrijdag is waaierig en droog, lekkere temp ook. Vroeg beginnen en lekker op tijd weer klaar is het devies.
Van de gasmannen iets minder last deze keer, gelukkig! Heb wel bij 1 woning niet bezorgt, het stond daar zo vol geparkeerd en zo bot op elkaar dat ik nergens tussendoor konkomen, dus deze gingen mee terug.
Sommigen denken gewoon niet na, het huis zonder brievenbus, ja ja al iets van paar maanden, daar heb ik aangebeld, tegen mijn gewoonte. Niemand ( t is wel bewoond, fietsen voor de voordeur vandaag)reageerde dus heb ik hun post onder de plantenbak gezet. Elke keer nam ik hun post mee retour en dat doe ik maar weer de volgende keer.
Je zet geen post onder een plant wel dan?
Ook kreeg ik heel lief koffie aangeboden en ik beloofde dat te doen de volgende keer als ik weinig post heb. Leuk deze dingen.
Bij de 2 e ronde net de schoolspits vermeden, want hoe beroerd rijden meestal de moeders, in hun autos of op hun fietsen met hun kids die overal heen zwermen. Dolle dozen tijd noem ik het wel eens.
En wee als je er iets van zegt. Wat ik al niet meer doe, t heeft totaal geen zin zo blijkt.
Na de ronde even naar de super dan is dat ook weer binnen. Kan het weekend dus echt beginnen!!!!

430
Dinsdag de 18e Juni

De krant jammerde al over 38 C hier en dat het gevaarlijk weer is voor velen onder ons, jaja bangmakerij weer.
Ik begin al heel vroeg want ik was ook vroeg op en dat is juist vandaag heerlijk. Want ik wilde op tijd t kroost wegbrengen naar t zwembad.
Meegaan is geen optie , ben dol op zwemmen dat is het niet maar het is mij te druk daar.
Dus een actief dagje kun je zeggen met de post hebben we aardig wat maar weinig gewicht, veel kaarten erbij.
Ben je net zo druk mee. Tempo gaat mediterriaans dat snap je.
In de tas zit watermeloen en mango voor de pauze. Jezelf verwennen is nooit verkeerd.
En idd zijn er weinig mensen op straat buiten de spits om , luiken potdicht, autos in de schaduw en niet pal voor de deur wat ook enorm scheelt voor mij.
Het doemscenario uit de krant is natuurlijk erg overdreven zoals zo vaak het geval is als het over het weer gaat.
Het is goed te doen vind ik.
Na de eerste ronde moet ik er nog een en die is beslist warm nee heet. Maar al met al komt alles weg voor 1 uur.
Met erin een eetpauze thuis.
Nu languit in de koelte na een verkwikkende douche.