Ja, voor vandaag is het niet zoveel, maar inderdaad voor a.s. vrijdag...oei: een aardige volumetoename dus!

nu al 3x herlaadvergoeding zo even snel uitgerekend, dus we kunnen er tegenaan.


Mooi mooi mooi!

Hoi Anne, mij valt ook iets op. Het lijkt erop dat jij elke vermeende aanval op de "Sandd-organisatie" als een persoonlijke aanval ziet. Terwijl ik hier maar 1 persoon aanval, en dat is dhr Gertjan Morsink. Als jij de behoefte hebt om eens lekker je gal te spuwen over Peter Bakker dan vat ik dat ook niet persoonlijk op. Sterker nog: Ik juich het toe (want van die Bakker heb ik ook niet zo'n hoge pet op).anne schreef:ik val hier niet de TNT bezorger persoonlijk aan, maar het irriteert mij dat Newman erop uit is om elk negatief nieuwtje als TNT bezorger, over Sandd hier even neer te moeten zetten. Zo komt het onderhand wel over.
Als ik dat dan zie, dan heb ik al, daar gaan we weer.....
Ook veel plezier bij het bezorgen v.d. Sanddpost!
Natuurlijk besef ik donders goed dat de kwaliteit van TNT niet meer zo is zoals vroeger. De ervaren bestellers worden weggebonjourd en vervangen door goedkope postbezorgers, uitzendkrachten en Polen. Die moeten zich uit de naad werken om de krappe normtijden te halen, worden vaak slecht ingewerkt, en dan leidt dat onherroepelijk tot chaos. Zo'n uitzending als bij TROS Radar is daar een logisch gevolg van.
Dus zo zie je maar dat concurrentie niet altijd goed is. Want het is helemaal niet aan de orde of Sandd nou beter is dan TNT of niet, het gaat er alleen nog maar om wie het goedkoopste is. Maar hoe goedkoper je wil werken, des te slechter wordt de kwaliteit. Dus dalen de prijzen bij TNT wel (althans, voor de grootverzenders) maar de kwaliteit ook.
Een bekende zegswijze luidt: goedkoop is duurkoop. Dat betekent natuurlijk niet dat alles wat goed is, veel moet kosten (en dat alle dure dingen goed zijn), maar het geeft wel aan dat je voor dumpprijzen nooit topkwaliteit kunt krijgen. Natuurlijk kun je geld besparen door efficient te werken, maar op een gegeven moment gaat dat ten koste van de kwaliteit. Vroeger kreeg je als besteller van PTT Post een gedegen opleiding, en werd er strenger geselecteerd wie ze aannamen. En je kreeg een goed salaris, en de tijd om je werk nauwkeurig uit te voeren. Tegenwoordig bestaat de opleiding uit 1 a 2 dagen meelopen, betaling tegen het minimumloon, en staan de werktijden zo krap dat je niet eens de tijd hebt om alles goed na te kijken. Met als gevolg dat mensen afhaken.postbode21 schreef:@newman
hoi newman.
je stelt misstanden aan de kaak en dat is gewoon nodig.
ik werk voor sandd maar ben niet blind voor de zaken die niet goed geregeld zijn.
maar je kan toch niet stellen
dat als er goedkoper wordt gewerkt de kwaliteit altijd slechter is.
het is waar je van uit gaat.
bij de concurrent is er vanaf het begin goedkoper gewerkt..
en ja natuurlijk lopen de uitgevers evenals de overheid naar dat postbedrijf dat een scherpe prijs biedt.
toch neemt bij Sandd als enige grote postbedrijf het volume nog steeds toe!
ik geloof dat ze niet meer aannemen aan orders dan ze denken uit te kunnen voeren.
bij elk bedrijf zijn er postbodes/bezorgers die hun werk niet serieus nemen.
maar sandd heeft een redelijk vast klantenbestand , die blijven toch geen 10 jaar als ze niet tevreden zijn
over de bezorging.
Tnt draait nog steeds genoeg winsten. het zou hen sieren als ze die voor een deel aan de postbodes spenderen,
om ze langer in dienst te houden en natuurlijker te laten afvloeien.
dan kunnen parttimers op een verantwoordelijke manier worden ingewerkt.
ja, ook van de concurrentie heeft Tnt last op de postmarkt.
maar ik geloof dat dat maar minimaal is.
ze hadden nooit VSP op moeten zetten.
dan was er nog ruim voldoende post voor alle postbodes van Tnt.
maar ja, die aandeelhouders he, die moeten zo nodig nog meer winst en nog meer winst...
@postbode21.postbode21 schreef:@newman
ja, de groei gaat minder snel , maar er is nog geen sprake van teruggang zoals bij dhl al 3 jaar.
mijn post die ik loop voor sandd is het afgelopen jaar nog wel toegenomen.
maar van mij hoeft het niet nog meer hoor.
we hebben goed gevulde tassen.
nou als nu de vergoedingen evenredig toenemen ben ik heel tevreden...
met alle respect voor de postbodes van Tnt...
voor het wegbrengen van gewone post daar hebben de postbezorgers toch geen
opleiding voor nodig?
loop 1 x de ronde mee met een postbode en je weet het toch.
je hebt het waarschijnlijk over aangetekende post e.d.
ik begreep dat de postbezorgers bij tnt de wijken niet meer voor sorteren. ze krijgen gewoon kant en klare bundels mee.
bij sandd krijg je de plattegrond van de wijk mee, met alle straten en nummers.
beetje goede bezorger loopt de wijk een keerjte door voor je er met post gaat lopen.
tenminste dat doe ik wel.
ik maak aan de hand van de stratenlijst een indeling en rijdt de wijk een keer door om te zien,
of ik alle nummers kan vinden.
daar heb ik niemand voor nodig dat is gewoon zelfdiscipline.
waarmee ik ook wil zeggen;
niet zo goed betaald als bij Tnt.
toch betekent dat niet dat ik er dan maar de kantjes van af loop.
Ja dat is nu een feit. Er zat vandaag al een informatieformulier bij in de krat, dat de transactiepost wederom bij Sandd gaat toenemen, omdat na de SNS bank, nu ook de ING transactiepost via Sandd gaat lopen; maarre...omdat er verschillende andere klanten, zeker van willen zijn dat hun post ook op tijd bij de geadresseerde op de mat valt, zit er nu ook TNT post met een bijgevoegde sticker erop van Sandd, bij de post in de kratten. Ik ben er al een aantal tegengekomen...(stond ook iets over op het informatieformulier)postbode21 schreef: toch neemt bij Sandd als enige grote postbedrijf het volume nog steeds toe!