Re: Super glad vandaag

21
Ik zal je vertellen, ik stond gisteren toen ik bij ons wegwilde, met het hele zaakje op een ijsvlakte "geparkeerd" Of de fiets ging onderuit, of ikzelf, of de fiets en ik samen. :cry: Tegenover stonden buiten een aantal mensen te kletsen, en die hielpen me de straat op, om daar wel verder te kunnen.
Dat was echt heel eng.... :evil:

Vandaag lekker de bezorging afgemaakt, in een vrijwel schone wijk, met op enkele punten nog ijs- en sneeuwresten.

Iedereen fijn weekend.
Groetjes Anne

22
Ik dus vandaag ook aan de gang en laat ik toch hard onderuit gaan,de fiets viel plat op mij en ik eronder,dat was niet echt lekker maar ik ben doorgegaan tot ik doorweekt was op het einde. Later nog te voet de afvalwijzers gedaan.
Dus nu gedaan met dikke blauwe plekken op de billen.

23
elisa schreef:Ik dus vandaag ook aan de gang en laat ik toch hard onderuit gaan,de fiets viel plat op mij en ik eronder,dat was niet echt lekker maar ik ben doorgegaan tot ik doorweekt was op het einde. Later nog te voet de afvalwijzers gedaan.
Dus nu gedaan met dikke blauwe plekken op de billen.

@elisa;

Tjonge Elisa. Sterkte met de blauwe plekken, en verder niets gebeurd?

De sneeuw en het ijs was vandaag toch vrijwel verdwenen... :?

Groetjes Anne

24
Ja dat was ook wel zo maar er waren nog van die dikke plakresten en die zijn zo verraderlijk glad als je de hoek omkomt zie je dat niet en bvwem! daar lag ik. Het gaat goed met me hoor dankjwel !!!!! :D
Wat voor je voeten ligt zie je wel in de regel!

25
Ik denk, dat het wel "zuivere koffie" is, die site met de Yaktrax. Ik loop sinds vorige winter zelfs hard met die dingen. Ze zijn heel erg sterk, en hebben een enorme grip. Vandaag deed ik een training, waarbij ik op een ijzige weg, helling op, hard kon versnellen. In onze, niet gestrooide, straat bleef ik zelfs juist op de gladde autosporen lopen, omdat dat lekkerder liep (!), en op het wél gestrooide fietspad kon ik ook gewoon doorlopen (en dat kan met spikes/punten weer niet).
Een postbezorger heeft er heel veel plezier van, denk ik, maar niet alléén tijdens zijn werk.
Op deze pagina staan 2 filmpjes (1 filmpje is van het rtl-programma editie-nl, waarin ze de Yaktrax Pro vergelijken met andere hulpmiddelen), waarop je heel goed kunt zien hoeveel grip je hebt: http://www.starshoe.net/yaktrax_pro.htm. (Y)

26
Ik heb de yaktrax gisteren ontvangen. Het ziet er op zich wel goed uit en ik lees er overal goede berichten over.
Maar ik vraag me wel af waarom de trax 29.50 euro moeten kosten. Ergens wordt er door iemand heel veel geld verdiend aan die dingen....ik heb de pro's besteld. De pro's zijn voorzien van een wreefband. Er is ook een versie te koop zonder wreefband en die is 8 euro goedkoper. Die 'wreefband' blijkt een reepje klittenband te zijn met een eenvoudig gespje.
En de wreefband blijkt ook nog eens veel en veel te kort. Dat past alleen om een kindervoetje. Dus nu heb ik zelf wat gemaakt met behulp van riempjes van de toe clips van mijn racefiets. Voor 29.50 euro had ik toch echt wat beters verwacht.

Als ik volgende week zonder uit te glijden de post bezorg dan is die 29.50 euro weer snel vergeten. Maar voorlopig heb ik toch een raar gevoel bij yaktrax.

27
Hey, dat is vreemd. Ik kan mijn eigen berichten niet wijzigen. Nou. zo dan maar.

Die 'wreefband' had ik dus niet goed bevestigd. Nu zit het wel goed en is lang genoeg.
Het blijft opmerkelijk dat je 8 euro betaalt voor een stukje klittenband :o

Volgende week zal ik mijn ervaringen hier plaatsen. Als er dan tenminste nog sneeuw ligt maar dat zit er wel in :roll:

28
Nou, vanochtend had ik het dus voor elkaar. :roll: ik ging geheel met fiets en al onderuit..... :evil: ik gleed gewoon weg.
En ik nog wel zo enthousiast aan de invalwijk begonnen. Dat was geen goede start, want het gebeurde meteen al in de eerste de beste straat, waar ik moest bezorgen. Gelukkig niets kapot aan de fiets, en zelf ook niets opgelopen. Alleen een stiksel van de linkerzak van mijn Sanddjack is los. Even onder de naaimachine en dan is het ook weer klaar. :)

29
Ik ga iets met schuursponsjes maken voor onder de schoenen,al die domme snowsteps die of niet goed heel duur en uitverkocht of ook nog snel stuk gaan....

O jeetje jij ook al met fiets en al onderuit, had ik zaterdag vorige week best zeer gedaan maar gelukkig niets. Spatbord ging wel los van de fiets,brak af.Bleek later toen ik verder ging.
We kunnen nog zat troep verwachten op de straten komende tijd en deze winter. We zijn wel bikkels ja toch?

30
Die Yaktrax Pro heeft behalve dat riempje, ook veel sterker staal in de spiralen, en het rubber is ook van een veel sterker soort. Je zult wel merken, hoe duurzaam ze zijn. Ik heb als test kilometers lang op een schone asfaltweg hardgelopen, en er was niets te zien aan de spiralen. Tja, en met antislipmiddelen voor je voet val je natuurlijk nog steeds van je fiets:). ;)
Er schijnt trouwens door een nederlandse fietsenmaker een anti-slip fietsband ontwikkeld te zijn.