Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

192
Ik schuif het niet zomaar door de brievenbus. Stel de persoon is nog buiten en kan niet meer in huis komen!
Aanbellen doe ik vaak wel, maar heb het nog maar 1x meegemaakt :)
Heb wel eens meegemaakt dat een postbezorger bij mij aanbelde, omdat mijn sleutels nog in de door hingen! Wat schaamde ik me dood, omdat ik het zelf ook erg dom vind als je dat vergeet. En dan overkomt het mezelf! Heb de bezorger vriendelijk bedankt :)

193
elisa schreef:Ik doe er niets mee, zie zo vaak sleutels in een deur of een tas hangen aan de deurknop, ramen open, tas boodschappen voor de deur etc etc.
Mensen hebben zelf verantwoording lijkt me.
Klopt maar als mij zoiets zou overkomen zou ik het ook fijn vinden als een oplettend iemand me er even attent op zou maken.

Mijn levensmotto is "behandel een ander zoals je zelf behandelt zou willen worden" en dat probeer ik ook in m'n werk door te laten schemeren.............b.v. door een deur open te houden als er iemand aankomt, te groeten, of ff aan te bellen als ik sleutels in een deur aantref ;)

194
Mooi gezegd ;) En dat is inderdaad zo. En al krijg je het niet vaak terug die hoffelijkheid het geeft jezelf vaak een goed gevoel! :)

Hebben jullie trouwens ook wel eens het gevoel dat je naast je werk als bezorger ook een 'wegwijs piet' bent? Heb toch al paar keer meegemaakt dat mij de route werd gevraagd. Komt misschien ook omdat ik in het centrum bezorg. Vind het altijd wel een fijn gevoel dat ik iemand weer de goede weg heb kunnen wijzen. :)

p.s. Wat was het heerrrrrlijk weer vandaag!! Wat heb ik genoten van die extra post dit keer haha

195
@Marloes

ja zeker, wegwijs piet ( waar is die en die ....straat)
luisterpiet ( in seniorenflats allerlei leed aanhoren)
hulppiet ( deur openhouden/ brievenbus openmaken/ gevallen post oprapen/ oversteken)
poezenpiet ( regelmatig iemands 06 nummer gekregen.. als u mijn poes ziet dan...)

en dan ook nog Bezorgen! de rest van de route rennend en racend afleggen anders haal je het minimumloon
weer niet :roll:

het sociale vind ik wel een leuk onderdeel, maar om op te schieten kan je het best tussen 8 - 10 uur smorgens werken.

197
Ik heb een week geleden een verkade chocoletter gekregen van een "klant", ik moet minstens 2x per week bij die mensen aanbellen omdat de post gewoon teveel voor die 19de eeuwse brievenbus is. Kreeg ik een verpakte choco letter dus "van de sinterklaas".

Vond ik toch wel heel leuk eigenlijk. Voor die tijd was ik vaak in me zelf aan het mopperen dat ze niet gewoon een normale brievenbus hebben.

200
Vandaag kwam ik bij een huis waar auto op de oprit stond. Daarachter was de brievenbus en daar stonden ook vuilniscontainers.

Toen ik post in de gleuf wilde doen, zag ik een koffer op 1 container liggen. Meneer is waarschijnlijk z'n koffer vergeten mee te nemen naar binnen. Ik pakte de koffer en belde aan. Meneer was dankbaar... :)
ex Sandd Postbezorgster