@Ike,ike schreef:Zelfs als de ontvanger z'n verstand heeft gebruikt kunnen er toch afzenders zijn die hij is vergeten te informeren.kleermakertje schreef:....en ik vind dat hier de ontvanger allang zijn verstand had moeten gebruiken en de afzender(s) had moeten informeren over de verhuizing .... maarja waarom zou hij? Is toch lekker makkelijk als jij het oplost
Als de bezorger de post van "vergeten" afzenders toch bij de ontvanger bezorgt dan kan de ontvanger die afzenders gelukkig achteraf nog op de hoogte stellen van z'n nieuwe adres. Als de bezorger zulke post retour had gestuurd dan zou de ontvanger er niet achter zijn gekomen dat hij de afzenders in kwestie vergeten was te informeren, en zou contact via de post tussen zulke afzenders en de ontvanger misschien voorgoed verbroken zijn.
ik reageerde op de deze reactie van RedSqirrel: "Tja, ik blijf bij alles wel mijn verstand gebruiken. Ik krijg altijd post aangeleverd voor iemand die vroeger op 18 - 3 hoog woonde maar die binnen het portiek is verhuisd naar 20 - 1 hoog."
Ik ben het met je eens dat je meedenkt als mensen gaan verhuizen of net verhuisd zijn. Maar dat is echt van tijdelijke aard. zowel Sandd als ook post nl hebben een doorstuur/verhuisservice .... die is er niet voor niets. Daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden maar dan zie je als ontvanger meteen welke afzenders je op de hoogte moet stellen van de verhuizing.
Als ik nu lees dat sommige bezorgers nog post van "vroeger" bij de mensen op het nieuwe adres bezorgen heb ik daar weinig begrip voor ... de ontvanger ziet tenslotte dat er zijn oude adres opstaat en kan actie ondernemen.
Iedere bezorger moet het wat mij betreft zelf weten hoe hij met de situatie omgaat. Maar vervangers van wijken weten vaak niets van eventuele afspraken of wie waar ooit gewoond heeft.
En zoals ik al schreef: meedenken is prima maar voor het gemak van de ontvanger of het besparen van de kosten van de doorstuurservice doe ik dit niet langer dan een paar maanden