Re: TNT bezorgd onze post steeds maar niet

11
@Tineke

het heeft toch ook niets meer van doen met de stakingen.
die post is al lang verwerkt.
tnt zal haar beleid van postbodes eruit werken en nieuwe postbezorgers zo de wijk insturen,
zonder goed in te werken flink moeten bijstellen.

ik sprak hier op straat een vrouw , haar dochter werkte al 6 weken voor tnt op zaterdag,
had nog nooit een plattegrond van haar wijk ontvangen.
post ophalen uit een openstaande schuur, onbemand , iedereen kan er zo bij....

niet te vergeten de busjes met uitzendkrachten met polen die de straatnaam niet eens kunnen lezen.
mevrouw wat staat hier en waar is die straat vroegen ze me in het engels....
het zal je post maar wezen ;)

12
@Postbode 21

Wat ik bedoelde is dat tijdens de stakingsdagen ook bezorgd is, maar dit kan per plaats verschillend zijn.

Om even verder te gaan is dat ik bijna van mijn stoel val, dat zelfs nu nog geen of weinig post word bezorgd. Ik begrijp dat echt niet. En natuurlijk heb je overal luitjes rond lopen die de kantjes ervan af lopen, maar dit gaat wel ten koste van de klant. De stakingsachterstand is allang weggewerkt, dus alles moet weer op rolletjes lopen. Zeker een klacht indienen, want dit kan dus echt niet. En dat er mensen rond lopen die geen Nederlands kennen vind ik ook geen doen. In dit vak krijg je ook met burgers te maken die geen Engels of een andere taal spreken. Je moet ze dan wel te woord kunnen staan. Helaas moeten de goede onder de slechte lijden. Het is niet anders.

13
@ Tineke

ik geloof ECHT dat de doorsnee postbezorger Tnt of concurrenten er niet de kantjes van af lopen.
al zal elk bedrijf te maken hebben met een enkele bezorger die niet normaal werkt.

maar bij Tnt ligt het volgende probleem...
omdat ze echt in sommige regio,s te weinig bezorgers hebben worden uitzendbureaus ingehuurd,
die de medewerkers gewoon in een wijk dumpen....
en dan zoeken ze het maar uit.

Dat is echt de gemiddelde bezorger van TNT niet aan te rekenen.
dat is zwaar mismanagement.....
en tegen de Postbodes zeggen: we hebben niet genoeg werk voor jullie?
Zorg eerst dat je de nieuwe bezorgers ( vooral de zaterdagwerkers) fatsoenlijk inwerkt,
ze minimaal een plattegrond meegeeft van de wijk waar ze lopen!

het gebeurt hier gewoon structureel... dat er wijken niet bezorgd kunnen worden.
vooral in de grote steden...

en bij de concurrent ligt de post wel veilig binnen opgeslagen.
dat is ook een voorwaarde voor je een opdracht aanneemt om post te bezorgen.

dat tnt werkt vanuit schuren/loodsen/opslag bij tankstations e.d.
daar kan ik met mijn pet niet bij.

gelukkig brengen wij (sandd) de post zoals de Belastingen , bank post e.d. al rond.
het zal maar ergens onbeheerd staan.

Sandd heeft zulke strenge voorschriften dat als je niet thuis bent /of er is geen sleutel voor de chauffeur...
ze de post niet achter laten.
Zo hoort het ook! ;)

14
Even voor de duidelijkheid: 31 december is ook voor TNT een gewone werkdag, al was er bij ons in Capelle wel erg weinig post ingepland om te zorgen dat iedereen gewoon op tijd thuis was. Verder zou ik het inderdaad voorleggen aan TNT. Ik weet wel wat er VBG'en zijn waar ze heel erg krap in hun personeel zitten, waardoor er vaak wijken blijven staan. Echter mag je er vanuit gaan dat dit dan wel zoveel mogelijk wordt verspreid, zodat het niet voorkomt dat een wijk een week lang geen post krijgt.

Ik ben overigens wel erg benieuwd, dus een update zo nu en dan stel ik bijzonder op prijs!

15
vele mensen zijn overgestapt naar digitale post en tnt zijn een heleboel klanten kwijt door die vele stakingen en tnt heeft al zowieso al heel wat minder post ..!!
en daarbij dat er te weinig postbezorgers?sters zijn en ja idd dat komt doordat tnt niet goed met hun personeel omgaat en daar kan ik over mee praten ik werk zelf bij tnt post en ik maak het zelf ook mee en ik kan zeggen dat wat tnt doet dat ik daar niet altijd mee eens ben!

dus ik snap die reacties maar al te best ;)

met vriendelijke groete

16
Ik had de ASN bank gebeld. Ze hebben de 28ste een wereldpas naar mij toegestuurd en een digidinges, waarmee ik online kan bankieren. De code gelukkig nog niet. Die gaan ze nu ook via een ander bedrijf versturen. Tot op heden hebben we nog geen post mogen ontvangen. De buren en een paar anderen in onze straat hebben nu ook een klacht ingediend bij de klantenservice van TNT. We houden elkaar met briefjes in de bus op de hoogte :mrgreen: Ik hoop dat we volgende week de post van de afgelopen twee weken krijgen.

p.s. Ja, ik heb ook ongeveer 1 1/2 jaar bij TNT gewerkt als postbezorger. Je wordt inderdaad schandalig behandeld. (al zal het bij sommige depots misschien wel beter zijn dan bij andere) Omdat we daar zo uitgeknepen werden, ben ik weer teruggevlucht naar DHL. Verdien wel iets minder, maar heb heel wat minder stress nu. Al mis ik de collega's wel en het werk was ook leuk. Maar doordat er dit forum er gelukkig is, wordt dat gemis van collega's grondig gecompenseerd (Y) :lol: Ah, en je komt op straat natuurlijk ook collega's en conculega's tegen he?

17
Hm.... Zo te lezen verschilt het behoorlijk, per regio/VBG... Ook ik ben een postbezorger van TNT (al sinds feb 2008), en loop alleen op de wo-do-vr, heb wel al eens de post én HAH van dinsdag mogen doen een aantal keer, afgelopen jaar, daar was ik dus ook absoluut niet blij mee, soms wordt die dinsdagse loop dan wel eens gedaan door iemand anders maar dat ook dus niet altijd..
Ook kreeg ik sowieso wel eens een aantal keren klachten van bewoners waarom ze hun AH-Bonusfolder niet ontvangen hebben...

Tegenwoordig loopt het allemaal wel weer wat beter, sterker nog, per 1 jan laatst is er zelfs eindelijk weer een PB+ in dienst getreden die gelijk al wou weten of ik tevreden ben met me wijken enz en over allerlei dingen wat beter zou kunnen etc...!

31 december is er overigens ook "gewoon" gelopen, al was het wel ff een keer lekker heeeel erg weinig post maar toch.. ;)

18
JMT schreef:Hm.... Zo te lezen verschilt het behoorlijk, per regio/VBG...
Er zitten inderdaad grote verschillen in de prestaties van de VBG'en. Overigens heeft dit niks met de spreiding te maken (dat de ene uithoek van het land het bijvoorbeeld beter doet dan de andere). Een VBG hier vlakbij ons (ik zal maar geen namen noemen, lijkt me niet zo netjes) is een van de slechtst presterende in het land, waar het ook geen uitzondering is dat er tientallen wijken blijven staan op een dag. Dat in tegenstelling tot het VBG waar ik werk, waar eigenlijk nooit een wijk blijft staan.