Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

362
Tegen half elf was ik aan mijn laatste straat gekomen voor mijn wijk van Postservice. Ik was vrolijk. En al zingende (niet al te zachtjes want ik waande mij alleen bij het flatblok) deed ik hoppa de laatste brief in de bus. Ik zong iets van "hoppa, dat was de laaaaatste, tralalalaaaalaaalaaa!" en op dat moment kwamen er door de schuifseuren een oudere man en vrouw met een brede grijns op hun gezicht!

Ze keken mij lachend aan. Haha. Ze konden er wel om lachen.

Een paar straten eerder stond er een meneer in zijn deuropening met zijn vrouw te praten. Halloooo riep hij. Ik hallooo terug. Ik heb een verrassing voor u! Ik gaf hem een heel stapeltje blauwe enveloppen. Je had zijn gezicht moeten zien. Hij moest gelukkig wel lachen en zei "altijd positief blijven!"

Ik had trouwens regen heen naar de wijk. Heb droog gelopen en met regen terug gereden. Toen ik thuis was, was het weer droog.

Voor Postnl was het de hele tijd een miezer regen. Raar. Het regent niet echt, maar je jas wordt drijfnat.

363
Pfff ik had een klacht aan de broek hangen (vertraagde post) maar het bleek gewoon lulkoek. Op de dag dat de brief aan had moeten komen (volgens ontvanger) was hij nog niet eens geschreven (bleek uit datum, genoemd in de brief), laat staan dattie al ontvangen had kunnen zijn. Kon al niet geloven dat ik er iets mee te maken had, niet op dit adres... kon me zelfs nog precies herinneren wat voor post ik daar in de bus heb gedaan.
Maar toch liggen piekeren natuurlijk ;-)

365
Carla41 schreef:@opdedeurmat
jij neemt als postnl-er toch nooit post mee naar huis dus als je tas leeg is eind van de route is het toch 100% bezorging voor jou?
maakt postnl brieven open om te kijken wat de datum is ?
Ook al ben ik er 300% zeker van dat ik alle post heb bezorgd die ik in mijn tassen heb gekregen (ook als straten er weer ongesorteerd in zijn gefl*kkerd wegens tijdgebrek) en 200% zeker van het juiste adres, teamcoach en consorten moeten dat ook maar geloven natuurlijk.
(Gelukkig zijn er op 1 man na, met 40 klachten per jaar, verder nooit klachten ;-) )

Hier wordt bij elke klacht de teamcoach erop af gestuurd. En dit was een herhaalde klacht, waarvan de eerste tijdens mijn vakantie heeft plaatsgevonden (vervanger). Dus er werd een 'onderzoek' gestart. Dat bestond in dit geval inderdaad uit het nader bestuderen van de betreffende brief (met toestemming van de klant uiteraard).

Ben nu blij dat ik, na in eerste instantie te hebben gezegd zelf wel even aan te bellen om te vragen hoe of wat, vanmorgen mijn teamcoach heb gevraagd eerst eens zelf uit te zoeken wat er aan de hand was. Ik heb er geen enkele moeite mee om aan te bellen met excuses als ik iets fout heb gedaan (99 van de 100 keer heb ik er part nog deel aan), maar na het lezen van de doorgemailde klacht was ik het even ZAT om als bezorger voortdurend op te draaien voor wat elders in de organisatie mis gaat. Ook mijn tijden worden gekort.
Maar goed, het bleek dus nu bij de klager zelf te liggen.

366
Ik bezorg post met een fietskarretje (fietsbuggy) waar je ook een loopkarretje van kan maken. Dat laatste heb ik dus gedaan. Dus ik loop met een karretje. Schijnbaar vinden vooral oudere mensen dat heeeeeel bijzonder. Vandaag weer twee bejaarden die tegen een lantaarnpaal liepen bij het staren naar mij. Ik ben verder geen bijzondere verschijning en andere mensen kijken ook niet op of om maar bejaarden schijnen iedere verandering in de straat te moeten nastaren. Alleen een beetje dom dat ze daardoor zelf tegen vanalles aanbotsen of soms bijna vallen omdat ze door hun gestaar de stoeprand missen

367
Nou daar zeg je iets @Nieuweling. Is mij ook opgevallen. En mijn man ook. Die heeft weleens geholpen met Ikea's. En die maakte er een opmerking over nadat hij de bejaardenflats had gedaan. Ze zaten hem bijna allemaal aan te staren. Zonder iets te zeggen. Hij had het gevoel dat sommigen het niet vertrouwden en anderen gewoon nieuwsgierig waren.

Bij jou kan het gewoon je fietskarretje zijn.

Ik loop in een wijk met veel bejaarden. In ieder geval het flatgedeelte. Ze lopen dan niet in mijn geval, maar staan op straat stil en staan dan daar te staren. (Postservice wijk) Soms met een blik vqn.. wat mot zij hier? Ja... ik loop daar al bijna vier jaar te bezorgen.

Er zijn er ook uiteraard die mij gewoon herkennen hoor en niet staren, maar gewoon gedag zeggen en soms een praatje maken.

De jongeren in de wijk doen het niet. Gezinnen of moeders net kinderen boeit het niet. Dan ben je geen bezienswaardigheid maar hoor je gewoon bij het straatbeeld.

Heel vreemd, maar het is wel zo.

368
Wat ik gisteren meemaakte in mijn Postservicewijk.. (werk zowel voor Postservice als Postnl, wel andere wijken)

Ik fietste de Lo.....straat in en zag aan de ene kant van de straat drie van die loverboy types tegen de muur van een bejaardenflat hangen. Al wiet rokende. De geur kwam je tegemoet. Ik dacht.. ik blijf maar een beetje uit de buurt en moest toch aan de andere kant beginnen. Het bestaat uit twee flatbloks met huizen met brievenbussen ertussen.

Maar ja op een gegeven moment moest ik er wel langs. Dus ik doen alsof mijn neus bloedt. De mensen daar moeten hoe dan ook hun post hebben.

Ik loop langs die lui. Eentje kijkt mij vuil aan en de andere twee zeggen gedag. Ik zeg "goeiemorge" terug en bezorgd daar de post. Toen ik terugliep kwam die vuil kijkende op mij af en hield zijn armen wijd voor mij en zij "geef me een knuffel!" En ik van "nee!" En liep door. Ik dacht van ehm.. ik ken die vent niet en straks rolt hij mijn mobiel uit mijn zak. Bovendien ben ik met de post bezig. De andere twee moesten lachen om mij resolute "nee" Ik maakte dat ik daar wegkwam. Ik had hen daar nog nooit gezien. En zag wel dat ze aan het handelen waren.

Maar ik voelde mij niet op mijn gemak. Toen ik de rest van de flats gedaan had en naar huis fietste, hingen ze daar verderop nog steeds rond. De volgende keer met zo'n situatie bezorg ik daar
even niet. Dan wacht ik wel even.