Re: lastige poststukken

21
los meenemen.. en dan?
Normaal neem ik een hele blok of straat op mijn linkerarm.. en mijn rechterarm heb ik nodig om ze in de bussen te stoppen.
Waar laat ik dan die Lekker Leven?
In mijn schoudertas? Zou wel kunnen.. maar zijn er best wel heel veel.... denk dat een heel blok sowieso niet gaat lukken dit keer.. voor de eerste keer... zal heel vaak terug moeten lopen denk ik, OF fiets mee!

22
@Marius

daar heb je nou een fiets voor he, of een bakfiets...
kan die hele lading lastige poststukken MEE.
gooi een tas over je schouder en doe daar die lekker leven in, het weegt helemaal niets..

Het is heerlijk weer om te lopen vandaag.
veel post! ik had in totaal 14 kratten...
zo meteen mn 3e rondje en dan klaar :D

het sorteren Marius niet uitstellen tot de dag zelf...
dat is toch de hele tijd gestress tegen de klok... maandag sorteren, dinsdag lopen lekker relaxt.
en als het niet anders kan, gewoon een wijk minder nemen.

24
hehe.. het MEEnemen is niet zo'n probleem... maar het ermee lopen!
Schoudertas kan wel.. maar die Leven post is zo talrijk dat ik toch bij elk portiek in mijn tas moet graaien!

En bij enkelzijdige straten de fiets in het midden zetten..
heb ik over nagedacht....
Maar nee... ;)
Het nadeel is dat ik dan de helft de 'verkeerde' kant op loop. Zou er tureluurs van worden ;-)
Ik bedoel, stapel post heb ik op mijn linkerarm, en met rechterarm stop ik ze er in.. en als ik linksom loop, dan moet ik mijn lichaam steeds veels teveel draaien... OF ik moet alles met mijn linker arm er in stoppen, maar ik denk niet dat ik daar aan gewend raak...
En ik zie het voordeel ook niet... met jouw methode: halve straat fietsen, halve straat bezorgen, halve straat teruglopen. Andere halve straat, weer een halve straat teruglopen, vervolgens halve straat terugfietsen. Totaal 1 straat bezorgen en 1 straat teruglopen, en 1 straat fietsen.
Mijn manier: fiets aan begin, halve straat bezorgen, halve straat teruglopen, fiets halve straat verzetten, halve straat bezorgen, halve straat teruglopen, halve straat terugfietsen. Totaal 1 straat bezorgen, 1 straat teruglopen, 1 straat fietsen.
Oftewel.. exact hetzelfde! :lol:
Alleen als het niet teveel is, dan zet ik mijn fiets aan het begin, doe de hele straat, en loop dan weer terug. Dat scheelt de straat terugfietsen! Eventueel met schoudertas erbij, maar dat doe ik niet. Liever 1 minuut fietsen als een kwartier lang die tas om je nek...

jaja.. ik denk er best wel over na ;-)

Ik heb net 1 wijk klaar... gesorteerd, en bezorgd. De makkelijkste.
Hoe ik het oploste: 1 lange straat kom met de fiets. geen tuintjes en bijna geen portiekjes.. dus kan ik lekker op de fiets blijven, en de post vanaf de voorbak 1 voor 1 bezorgen.
De kleine straten gewoon naartoe gefietst en per straat gedaan.
En de hele grote straat deed ik zo, die heb ik per postcode verdeeld, dan heb ik 18 stapeltjes. vervolgens daar 9 stapels van gemaakt. (hoog bij hoog, laag bij laag). En dan steeds bij elk stapeltje oversteken en teruglopen. Daarna mijn fiets weer een beetje verzetten. (8x).
Ging best goed, alleen helaas liep dat niet helemaal synchroon, zodat ik een gigantische zaagbeweging maakte, zodat ik alsnog redelijk veel moest teruglopen. Dan had ik nog beter gewoon 1 kant kunnen doen, en steeds teruglopen, en daarna de andere kant. Dat zou 16x oversteken gescheeld hebben! Nu anderhalf uur, voor slechts 170 adressen.
Nouja..niet superslecht... maar kon beter als ik die stukken straat beter synchroon kan krijgen. Maar dan moet ik wat anders verzinnen. Volgende keer, bij een vergelijkende situatie, doe ik gewoon even en oneven in een aparte tas, en kijk ik gewoon naar de overkant tot hoever ik moet hebben.

zo..
nu de andere wijk nog sorteren en bezorgen.. die is weer wat moeilijker.. even kijken hoe ik dat gaat doen.
hm... 6 uur gaat weer kritiek worden.. dus ik hou nu op met mijn verslag :lol:

25
elisa schreef:Nu ik had heel veel platte Lekker Leven erbij en die met de luiers erin druk je goed plat hoor. Ze zijn licht een pluspuntje. Maar dan de Strauss vandaag ,pffffff dat was vaak op en neer , moet zo nog 1 keer.
oh.. zijn DAT het? luiers???? Goed dat ik het weet! Dus lekker platdrukken ;-)
Is het daarom dat de een veel dikker is als de andere? Niet iedereen heeft een baby, dus ook geen luier?

26
@Marius

hoe kan je nou zulke lange maar LEUKE verhalen schrijven als je nog steeds moet sorteren en lopen? ;)
Kijk Marius mijn 3e rondje zit erop en ik zit alweer een half uurtje lekker in de zon.

Marius, ik heb nergens straten die ik maar aan 1 kant moet doen,
vandaar dat ik altijd heen en weer kan.
fiets in het midden dan heb ik zicht op de fiets en hoeft hij zelden op slot.

Het is best wel handig om zo per kwartaal de route andersom te lopen.
En dan de post ook op de andere arm...
krijg je geen last van je arm/schouder op den duur, zeker als je zo als jij het liefst de hele wijk
op je arm neemt. (post he) :P

30
da's dilemma...

de wijk die ik het moeilijkste vind, kan ik wel weer combineren met VSP...

Maar eigenlijk ben ik er ook nog niet achter WAAROM ik die nu moeilijker vind? Gaat dus vooral om sorteren.. het lopen is wel vergelijkbaar.
Ok, hij heeft veel meer straten.. maar dat zou toch een voordeel moeten zijn? Want dan heb je bij de eerste sortering al kleinere stapels...
verder heeft hij minimaal 2 hele grote straten.. maar dat heeft mijn andere wijk ook...

dus.. kweet nie... misschien moet iemand mij maar eens begeleiden en analyseren ofzo ;)