Ik zie het helemaal voor me, tig kinderen die je aan het natspuiten zijn!
Tsja.. kan je verwachten.. als je 1 vinger geeft...
Maar de ene kant leeg en de andere kant zwaar beladen zijn.. ja.. dat ken ik!
Alleen in December was dat niet zo'n tactische zet... het was erg glad, weten jullie nog?
Nu.. dat is niet zo'n erg probleem.. als je goed kan fietsen, erg voorzichtig bent, niet te snel gaat, en heeel voorzichtig de bochten neemt... dan moet je het toch zonder kleerscheuren vanaf brengen?
Echter.. als EEN kant zwaar beladen is, en de andere kant leeg... dan gaat vanzelf de fiets schuin.. en met je lichaam geef je tegenbalans...
Nu weet ik inmiddels, dat je dat dus NIET moet doen als het spekglad is!!! Want op zo'n schuine fiets balanceren... dat geeft een behoorlijke schaafplek op je rechterknie!!!!
Die knie was eindelijk weer enigszins hersteld.. of ik bracht mijn post weg in mijn bakfiets. Mijn fiets was kapot en ik had nog geen nieuwe. Ik denk, bakfiets, 3 wielen, dat ken niet omvallen! Ja.. echt wel! In feite is een 2-wieler veel stabieler! Want die corrigeer je met je lichaam (zie boven). Alleen op glad ijs heeft een bakfiets misschien nog wel wat voordelen, maar het was inmiddels weer 6 weken verder, dus alles ontdooit. Ik had mijn bakfiets net.. moet nog wennen aan de besturing. Als je naar links stuurt, word je lichaam naar rechts geslingerd, en dan leg je zo om! Dus je moet je lichaam eigenlijk zo bewegen alsof je een bijrijder bent in een 2-span motorfiets, maar je moet wel zelf sturen!
Geen probleem als je het even gewend bent.. maar dat was ik dus niet. Ik rij een straat in, zie dat er wegwerkzaamheden zijn, dus ik probeer onmiddellijk om te keren, maar ik ging iets te snel! Ik, de fiets en alle post midden over de straat heen!
Het ergste is.. precies dezelfde knie weer open!!!!
Het is nog wel wat gevoelig, maar de korst is er weer af, dus inmiddels is mijn knie weer helemaal klaar voor de volgende valpartij!
Maar op zo'n moment is mijn trots zwaarder gekrenkt als mijn lichaam, en denk ik altijd, gauw opstaan en wegwezen, en hopen dat niemand het gezien heeft!
Nouja.. met dat fiets had in ieder geval wel iemand gezien.
'bent u gevallen?'
'nee hoor.. zo stap ik altijd af...'