Re: lastige poststukken

121
Laat?
Ik vind Sandd toch 1 van de strengste hoor.. wat betreft de tijden.
Van VSP mag ik bv nog tot 9 uur bezorgen!

anyway.. op een paar minuten na ben ik toch wel lekker op tijd.. beetje opgefrist... chocomelletje ingeschonken.. languit op bank.. WEEKEND!!! :mrgreen:

oh.. afmelden...

pff.. @postbode: afmelden om 10:00? maar wat moet je dan melden aan retouren e.d.?
zelf ben ik altijd bang dat ze meteen na afmelden gaan controleren!

122
@Marius

retouren weet je toch al na het sorteren Marius?
zelden of nooit heb ik nog post op de terugweg wat niet bezorgd kan worden.

het is een beetje ongeloofwaardig he als IK na 150 kilo en 1500 poststukken al om
10 uur smorgens zeg.... ik ben klaar... :roll:

ik ken er 1.... die..... :lol:

123
postbode21 schreef:@Marius

retouren weet je toch al na het sorteren Marius?
zelden of nooit heb ik nog post op de terugweg wat niet bezorgd kan worden.
'weet je' ?
spreek voor jezelf... je bedoelt, weet IK.. ;-)
Jij hebt misschien meer ervaring, OF een beter geheugen...

ik weet het hooguit van 1 of 2 adressen ofzo, dat ik denk.. hee.. die brievenbus zit dicht! Die hoef ik niet mee te nemen!
Maar jij weet het dus al van alle 1000?

Overigens had ik vandaag niet veel zin om post mee terug t e nemen.
Al die Klingels die geadresseerd zijn aan de bewoners...
als ik ze niet op het juiste nummer kon bezorgen, heb ik zelf maar even besloten dat ze maar verhuist zijn naar de buren ofzo ;-)
Klingel heeft er toch ook niets aan dat ze terugkomen.. en persoonlijke post was het toch niet.
Dus vandaag hoefde ik niets mee terug te nemen ;-)
1 retour wel.. maar dat wist ik van tevoren... geen huisnummer er op ;-)

124
@Marius

1150 adressen...
tijdens sorteren... weet ik precies waar ik mijn stops ga hebben...
kan het thuis zo voor me zien: :idea:
de lantarenpaal bij nummer 7...de boomstam bij nummer 18... de nieuwe schutting van nummer 44..
vraag me niet naar namen van bewoners... maar huisnummers geen probleem... ;)

125
Stops?
Dat is bij mij weer afhankelijk van de hoeveelheid en route.

Maar we hadden het over retouren ;-)
ok.. het is natuurlijk niet zo dat je er 1150 moet onthouden... alleen de adressen die je niet kan bezorgen. Hoeveel zullen dat er zijn? 10? 20? 30?
Kijk.. een brievenbus dat al maanden dicht zit.. ja, dat onthou ik wel. Maar dat is ook wel weer een momentopname? Want wie zegt dat het nu nog STEEDS dicht zit? Dus ik blijf het dus wel proberen, dus die post gaat wel weer mee.

Zolangzamerhand begin ik ook wel te herkennen als een huisnummer niet compleet is. Maar ook dan neem ik het mee. Want misschien kan ik het op naam bezorgen...

dus ja.. ik blijf het erg knap vinden als je vantevoren al weet wat je wel en niet kan bezorgen.. ;-)

127
Maar bij mij in mijn wijk verandert dat gewoon te vaak. Als een brievenbus vol zit b.v.
B.v. als ze met vakantie zijn. De ene keer die, de ander keer die.

Of niet bestaande nummers? Dat blijft wel hetzelfde... maar ik vind het moeilijk te onthouden dat in die straat de nummering gaat van 1-112 en dan weer van 116 tot 156 ofzo.
Of een portiek gaat van 12a t/m 12f, en ik heb een poststuk voor 12g ;-)
Misschien als ik de wijk een jaar heb ofzo..
maar op dit moment neem ik liever post voor 114 voor niets mee, als ik al die nummeringen gaat onthouden ;-)

maar ik begrijp dat jullie die gewoon allemaal weten?
Kwam dat vanzelf, en na hoeveel tijd? Of heb je daar gewoon eens een keertje voor zitten blokken?

128
@Marius

voor ik de wijk voor de eerste keer liep
heb ik aan de hand van de stratenlijst en googlemaps een route uitgezet.
2 x doorgefietst...

Begin tot en met Eind nummers van de stratenlijst gecheckt.. (dan weet je al of ze er alle wel bestaan)
en route die ik wilde doen( Bijvoorbeeld Straat 1: 2-24 + 23-1 .. 26- 62 + 59- 25 ) op een klein papiertje genoteerd.
Klinkt heel ingewikkeld maar kost je nog geen uurtje per wijk...

1 maandje gebruiken en dan weet je het wel.. ;)

dan weet je dus vooraf al of post sowieso Retour kan, i.v.m. niet kunnen bezorgen.
dan heb je bij sorteren nog de foutsorteringen die niet in jouw wijk horen....
en Natuurlijk staat er wel is een huis leeg etc die post neem je 1 keer onverrichterzake mee terug..
als je een volgende keer weer bezorgd in die straat zie je vanzelf of een huis weer bewoond raakt.

krijg ik tussentijds poststukken stuur ik ze gewoon retour tot ik Zie dat ze weer bezorgd kunnen worden...
We nemen al genoeg post mee, niet onnodig overbodige post.
:lol:
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 02 apr 2011, 17:17, 2 keer totaal gewijzigd.

130
@marius

een ramp? nee hoor
ik zie het postlopen als een makkelijke stressloze bijbaan......

wat moeten we nou kunnen, cijfers en straten herkennen en brievenbussen bestormen.... :lol:
het lijkt me eerder een ramp als je je route niet uit je hoofd kan leren...
maar dat gaat heus wel gebeuren hoor.... maandje of 3-6 ?