Re: VEEL POST bij Sandd

61
Tja als jij dat niet veel vond 2 wijken met ikeas en alles op de fiets, hoe klein zijn die wijken dan?Let wel met een kleine wijk is het te doen, daarom doe ik 1 ipv mijn 3 wijken.

Goed verhaal over Koster en zijn opvolger! De plannen etc etc. Waar heb je dat vandaan? Intressant.

Ik plakte ook de stickers er niet onderweg op kostte me teveel tijd. Gewoon per keer ,bezorgkeer dus, stickers er op en wegwezen.

62
@Doro

licht en klein dat wil ik graag horen, bedankt!

@Marius
op de sticker staat het adres,toch?
je krijgt de ikea's dus ongeadresseerd..

maar sandd kan het ook anders aanpakken...
wie weet worden ze in de sorteercentra al gestickerd!
hoef jij ze alleen te bezorgen, zitten ze gewoon tussen je normale post

sandd wil voorkomen dat ze extra uitbetalingen aan de bezorgers moeten doen..

63
@elisa

Ik heb de bezorgbon van een wijk gevonden en daar stond op: aantal 697, gewicht 326.2 kg.
De gidsen zijn gebundeld per 10. Als die door elkaar los in een bak liggen ben je veel langer bezig om ze op volgorde te leggen. De stickervellen zijn keurig op volgorde gedrukt. Een wijk is te doen want ik weet niet hoe ver je moet fietsen om te kunnen gaan lossen. De maat van de gids is al 2 jaar wat kleiner waardoor je er veel meer mee kan nemen en ze ook vaak tussen bakstenen openingen door kunnen. Maar ook ik heb de auto gebruikt en als je die niet hebt heb je er goed aangedaan om er 2 af te stoten. Voor die vracht kreeg ik 76.67 euro bruto.

@postbode21

Met licht en klein bedoel ik de maat van vorig jaar.
3 jaar geleden waren ze veel groter.
Hoe ze dit jaar eruit zien weet ik ook nog niet. Mischien nog kleiner. Laten we het hopen.
De depothouder moet ook een grote hal hebben om ze op te slaan. RVN heeft heel west-Brabant en een deel van Zeeland. :shock:

65
@postbode 21

Borst maar nat maken dan. Ik loop in september 3 slagen achter elkaar een grote wijk extra. Die wijk ligt gelukkig om mijn huis heen dus bijladen is makkelijk. Dat is ook de reden dat ik die wijk niet als heel groot ervaar. Het zal wel lukken. Ik heb voor DHL ook wel eens 4 wijken gedaan incl. de Ikea's. En alles op de fiets. Het is pittig maar je verdient dan ook meer en dat is met 2 studerende zoons erg prettig.

66
postbode21 schreef:
@Marius
op de sticker staat het adres,toch?
je krijgt de ikea's dus ongeadresseerd..

maar sandd kan het ook anders aanpakken...
wie weet worden ze in de sorteercentra al gestickerd!
hoef jij ze alleen te bezorgen, zitten ze gewoon tussen je normale post

sandd wil voorkomen dat ze extra uitbetalingen aan de bezorgers moeten doen..
ik ben redelijk overtuigd dat we het al gestickerd / geadresseerd zullen krijgen nu Sandd het doet.
Die heeft zijn eigen adreseerprogramma. Die kan de klant gebruiken, of het Sandd laten doen.

67
Als Sandd de adressen doet hoop ik dat de adressenlijst is aangepast aan 2011. De gidsen kwamen per pallets uit de haven rechtstreeks naar de depothouders. Niet naar Utrecht zoals de gewone post.Hun drukkerij staat volgens mij in China. Die pallets werden in het depot uitgepakt en verdeeld over de bezorgers.Een gekkenhuis af en toe. Auto's die bijna door hun assen zakten.
Ze gebruiken stickers omdat die er weer afgehaald kunnen worden, die gidsen gaan dan naar de winkels.
Iemand moet toch betaald worden voor dat stickeren en het zijn er een paar miljoen. En wie worden er het laagst betaald????

68
@Anneke

studerende kinderen kosten een hoop geld zo te lezen Anneke.
kan me goed voorstellen dat je er dan een extra wijk bij gebruiken kan.
ik ben gewoon nieuwsgierig naar het beleid bij sandd t.a.v. de Ikea..
ook wat betreft ;) de vergoeding...

69
Doro schreef:@elisa

Ik heb de bezorgbon van een wijk gevonden en daar stond op: aantal 697, gewicht 326.2 kg.
De gidsen zijn gebundeld per 10. Als die door elkaar los in een bak liggen ben je veel langer bezig om ze op volgorde te leggen. De stickervellen zijn keurig op volgorde gedrukt. Een wijk is te doen want ik weet niet hoe ver je moet fietsen om te kunnen gaan lossen. De maat van de gids is al 2 jaar wat kleiner waardoor je er veel meer mee kan nemen en ze ook vaak tussen bakstenen openingen door kunnen. Maar ook ik heb de auto gebruikt en als je die niet hebt heb je er goed aangedaan om er 2 af te stoten. Voor die vracht kreeg ik 76.67 euro bruto.

@postbode21

Met licht en klein bedoel ik de maat van vorig jaar.
3 jaar geleden waren ze veel groter.
Hoe ze dit jaar eruit zien weet ik ook nog niet. Mischien nog kleiner. Laten we het hopen.
De depothouder moet ook een grote hal hebben om ze op te slaan. RVN heeft heel west-Brabant en een deel van Zeeland. :shock:
Bijna 700 stuks, da's veel. Ook het gewicht hakt erin.
Valt onder de noemer Zware Arbeid. Daar mogen jullie dan wel goed voor betaald worden.
Dat gun ik jullie namelijk, want niemand wil als pakezel fungeren.
Maar zo te lezen vallen de verdiensten tegen.
€ 76,67 bruto, minus brandstof, dan blijft er een stuk minder over.
Nou, wat mij betreft, mogen jullie de Ikea's houden.
Zie de gids wel in mijn groene bus verschijnen.
Sterkte met bezorgen!

70
@Jette Dank je ;)

maar elke week pakezel met 2- 6 h.a.h. daar wens ik jou weer veel sterkte mee!
zolang het op 1 hand te tellen is... 1 x per jaar de ikea, klingel, postcodeloterij agenda en
neckermann.... als speciale order ..
is nog wel te overzien.. maar mischien vergeet ik nu de otto en de wehkamp?
daar heb ik er niet veel van onder mijn postadressen.... ( minder dan 50 stuks)

en als we er echt geen trek in hebben..
zeggen we de post voor die week gewoon af ;)