Re: VEEL POST bij Sandd

74
Goeiemorgen,
ik wist niet dat Ikea nu de gidsen door Sandd laat bezorgen.
Ik heb ruim 3 jaar post voor DHL bezorgd en uiteraard ook de Ikea gidsen, kreeg de gidsen plus de stickervellen er los bij,
dus moest ik ze zelf voorzien van een adresticker. Het ruim van te voren stickeren is niet handig, omdat de sticker er bij het eventueel verwijderen stuk scheurt.
De Ikea gidsen werden meestal in November bezorgd.
Ik bezorg ook al ruim 3 jaar post voor Sandd, maar aan de aantallen voor de komende 2 weken zie ik GEEN stijging van de aantallen te bezorgen post, voor vandaag 249 stuks. Ik heb een wijk met 480 bezorg adressen.
Fijne dag
Groeten
Lies

75
@lies

ben je er dan een tijd uit geweest lies?
800 klanten van Dhl zijn overgegaan naar Sandd waaronder de Ikea.
de Ikea wordt al een aantal jaren bezorgd in aug/september..

ook omdat je niet merkt dat de posthoeveelheid flink is toegenomen..
nu de 170 miljoen poststukken van dhl bij sandd gevoegd zijn..
van 480 miljoen naar 650 miljoen dat kan elke bezorger toch in zijn post rondbrengen merken?

of je hebt een wijk waar weinig post in valt.
dat zou kunnen.. ;)

voor de komende weken zie je geen stijging , nee logisch de bouwvak komt er aan en dan is er bij alle
postbedrijven weinig post..
maar zoals afgelopen vrijdag... niet meer poststukken, niet meer kilo,s??? :lol:
dan wil ik jouw wijkje er wel bij doen hoor.

waarom zou je de sticker weer verwijderen?

76
Die stickers van de Ikea zijn er best makkelijk (van zowel de stickervellen als de Ikea zelf) af te halen. Als je het voorzichtig doet zullen ze niet scheuren. Maar het zou zeker wel makkelijk zijn als Sandd die Ikea's al van te voren laat stickeren. Scheelt heel wat werk en gesjouw. Voordeel is ook dat we die dingen niet meer hoeven op te halen. En
het is een voordeel dat ik nu 2 wijken heb en bij DHL had ik het hele dorp. Hoewel. Dat bracht dan natuurlijk wel meer poen op. Dat was 3x naar het depot rijden. We compenseerden dat door dan tegelijk post mee te nemen of een stel Ikea's op te halen als we toch pakjes moesten gaan bezorgen. Na het bezorgen pakten we er dan weer zo'n 300 stuks.
Ik ben benieuwd of mijn 2 collega's die gidsen ook willen bezorgen want anders heb ik dus toch nog het hele dorp. Maar zover is het nog niet. We zien wel tegen die tijd.

77
Nu de zomervakantie nadert, hebben we allemaal te kampen met dalende
postvolumes. :(
En niet te vergeten...de digitalisatie, gaat in de toekomst alleen maar meer worden.
Als je kijkt naar wat ik al aan "post" ontvang via de digitale snelweg...
Er gaat nog wel eens iets mis met de fysieke post.
Nota's die niet worden ontvangen....dan is het wel handig, als je digitaal kunt declareren.
En ja, ik zal er maar vooraan zijn....heb een tandartsnota verstuurt via PostNL en die is nooit aangekomen.
Overal gaat weleens iets mis. :oops:
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt.

78
nu ga 'k toch werkelijk hopen dat we losse stickervellen bij de Ikea's krijgen;

dat scheelt een hoop sorteerwerk!

'k had voor DHL en daarvoor Selectmail, en daarvoor ..hoe heette 't toen ook alweer (??)
1 wijk, die langzamerhand steeds drukker werd, en daardoor dus meermaals verkleind werd,

nu heb 'k 2 wijken voor Sandd, die overeenkomt met m'n laatste (1) wijk voor DHL
1350 afgiftepunten, en yup 'k weet dat dat zo'n 600 Ikea's zullen zijn...

ben benieuwd naar de verdiensten (voor Ikea dus :? )

horen we dat vantevoren?

79
Jette schreef:Nu de zomervakantie nadert, hebben we allemaal te kampen met dalende
postvolumes. :(
En niet te vergeten...de digitalisatie, gaat in de toekomst alleen maar meer worden.
Als je kijkt naar wat ik al aan "post" ontvang via de digitale snelweg...
Er gaat nog wel eens iets mis met de fysieke post.
Nota's die niet worden ontvangen....dan is het wel handig, als je digitaal kunt declareren.
En ja, ik zal er maar vooraan zijn....heb een tandartsnota verstuurt via PostNL en die is nooit aangekomen.
Overal gaat weleens iets mis. :oops:
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt.
Er zal in de toekomst veel meer digitaal gaan, maar gewone fysieke post zal er altijd blijven. Tijdschriften, verjaardagskaarten, etc. Trouwens, net als fysieke post kan digitale post ook zoekraken, hoor!

Vooral zaken als rekeningen, afschriften en loonstrookjes gaan in toenemende mate digitaal, niet zozeer omdat de kans op kwijtraken dan kleiner zou zijn, maar omdat het veel goedkoper is.

Uit milieu-oogpunt lijkt dat een goede zaak, maar als je bedenkt wat al die serverparken aan energie vreten, dan zijn de mileuvoordelen ineens een stuk minder groot.

Ik heb mijn post liever op papier, dat is tastbaar en leest prettiger. En als je computer vastloopt (of een site is onbereikbaar), dan heb je tenminste toch altijd toegang tot de informatie. Om het milieu toch te ontzien heb ik wel een NEE/NEE-sticker op mijn bus geplakt. Dat scheelt een hoop gekapte bomen en menig trip naar de oud papierbak. En die 3% van de folders waar ik wel interesse in heb, bekijk ik wel online (oa Ah Bonus).