Re: Volle buitenbussen!

12
Brievenbus vol? Eerst aanbellen met het verzoek de bus wat vaker te legen, als er niet wordt opengedaan of er niet wordt voldaan aan het verzoek, dan de post retour.

Ik heb lange tijd in een achterstandswijk gelopen, met flats. Daar zaten ook een paar vaste adressen bij waar de bus misschien 2x per maand geleegd werd, dus altijd stampvol zat. En ik had altijd post voor die adressen, meestal rekeningen met de tekst "laatste herinnering", en post van incassobureaus. Ik was iedere dag minstens een kwartier bezig met het retour sturen van die dingen.

Ook bij nieuwbouwwoningen heb je vaak al snel volle bussen en/of onbestelbare post. Nauwelijks is de eerste paal de grond in gegaan, of de eerste brieven van energiebedrijven en kabelaars beginnen binnen te stromen. Vooral Nuon is er steevast als de kippen bij. "Belangrijk! Meld u nu aan en voorkom afsluiting!" En dat voor huizen die in soms nog niet eens zijn opgeleverd!

13
@newman

mijn idee. altijd eerst aanbellen of bij een flat de flatbeheerder waarschuwen.
we zijn per slot van rekening dienstverlenend.
als je dat niet wil zijn , heb je de verkeerde job gekozen.
geeft niemand gehoor dan post retour depot. ;)

15
willywal schreef:WEe mogen niet eens aaanbellen we zijn geen pakketpost, het is uitdrukkelijk verboden
Van wie mogen wij niet aanbellen? Natuurlijk mag je aanbellen, je hebt toch geen straatverbod ofzo? Kijk, ik blijf natuurlijk niet aan de gang. Als iedere keer hetzelfde adres een volle bus heeft, dan ga ik daar natuurlijk niet iedere dag aanbellen. De eerste keer bel ik aan met het vriendelijke verzoek de (buiten)bus leeg te maken en leg ik uit dat de post in principe retour gaat als de bus vol zit. Zit kort daarop diezelfde bus weer vol, dan gaat de post uiteraard wel retour.

16
Dat niet aanbellen staat nergens dus als de post niet in de brievenbus past bel ik zeker aan. Vandaag had ik er ook zo een. Gelukkig zat er een bel op het hek want ik ga daar echt maar dan ook echt niet dat hek door zonder aanbellen. Daar woont namelijk een tamelijk lelijk grommende en hoog tegen het hek opspringende kanjer van een hond en ik heb geen zin om hondenvoer te worden. Gelukkig was het baasje vandaag wel thuis dus heel voorzichtig met de andere hand hoog boven het hek het pakketje afgegeven. Heb een zucht van verlichting geslaakt dat ik dat veilig en heel voor elkaar had en gen doorgereden naar het volgende adres. Het was zo'n bruine dikke envelop en dat paste daar dus mooi niet in.

19
willywal schreef:In de retourstickers staat bij de laatste optie brievenbus vol? dan retour
Maar je kunt altijd nog even aanbellen...vind ik persoonlijk wel zo netjes. (Y)
Is net ff dat extra stukje dienstverlening.
Bij geen gehoor....kun je de post altijd nog retourneren. :(
Dan heb je alle mogelijkheden gehad en dat voelt altijd weer goed, vind ik. :D